سوگل خلیق:

امکان پرداختن به موضوعات مختلف در تلویزیون وجود ندارد/ نقش من در «هم‌گناه» غلو شده نیست

۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۱۰:۵۶:۰۰
کد خبر: ۱۰۰۹۸۲۲
امکان پرداختن به موضوعات مختلف در تلویزیون وجود ندارد/ نقش من در «هم‌گناه» غلو شده نیست
سوگل خلیق با اشاره به اینکه در سریال‌های شبکه نمایش خانگی به موضوعات مختلف جامعه پرداخته می‌شود تأکید کرد که امکان پرداختن به موضوعات مختلف در صدا و سیمای ما وجود ندارد.

سوگل خلیق، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که این روزها سریال «هم‌گناه» با بازی او در شبکه نمایش خانگی پخش می‌شود، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، درباره نقش خود در این سریال اظهار داشت: درباره باورپذیر بودن یا غیر قابل باور بودن نقشم در سریال «هم‌گناه» بهتر است مخاطبان نظر بدهند. من نمی‌دانم که در نقش سیما باورپذیر هستم یا خیر اما برای نزدیک شدن به این نقش تلاش بسیاری کردم.

خلیق خاطرنشان کرد: در بین دوستان نزدیک من افراد ترنسکشوال بسیاری هستند که ارتباط نزدیکی با آن‌ها دارم. به نظر من این افراد خیلی هم در اقلیت نیستند، ترنسکشوال‌های بسیاری در جامعه هستند که با ما در کنارمان زندگی می‌کنند و نمی‌توان آن‌ها را در آثار هنری‌مان نادیده گرفت.

این بازیگر در ادامه گفت: همانطور که در ابتدا گفتم، دوستان بسیاری دارم که ترنسکشوال هستند و من برای ایفای این نقش بیشتر در معاشرت با آن‌ها به رفتار و صحبت‌هایشان دقت می‌کردم اما مشورتی برای نزدیک شدن به نقشم نگرفتم. تنها کاری که انجام دادم در همین سطح بود و با کمک مصطفی کیایی کارگردان «هم‌گناه» سعی کردم به بهترین شکل نقش سیما را بازی کنم.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «دل‌دار» درباره شخصیت‌پردازی یک کاراکتر ترنسکشوال در سریال «هم‌گناه» اظهار داشت: مخاطبی که اطلاع چندانی نسبت به افراد ترنسکشوال ندارد با دیدن سریال «هم‌گناه» می‌تواند اطلاعاتی درباره این افراد به دست آورد. این اتفاق بسیار خوشایندی است که با پخش یک سریال می‌تواند رخ دهد. یکی از نکات مثبت درباره شخصیت سیما در سریال «هم‌گناه» دوری از اغراق است، هم محسن کیایی و هم مصطفی کیایی در شخصیت‌پردازی به این نکته توجه بسیاری داشتند و در پوشش، رفتار و حتی فیزیک بازیگر اغراقی وجود ندارد. به نظر من این شخصیت به ترنسکشوال‌ها نزدیک‌تر است چرا که آن‌ها نیز در ظاهر و رفتار نشانه‌های اغراق‌آمیزی ندارند و در بسیاری مواقع هیچ نشانی در فیزیک و رفتار افراد وجود ندارد که بخواهید متوجه متفاوت بودنشان باشید.

او افزود: به نظر من شخصیتی که در سریال «هم‌گناه» می‌بینیم برای کسانی که با این افراد در ارتباط بوده‌اند باورپذیر است و برای دیگران که اطلاعی نسبت به آن‌ها ندارند قطعاً می‌تواند ترغیب کننده باشد تا بتوانند اطلاعات بیشتری کسب کنند. به نظر من این یکی از اتفاقات مثبت در سریال مصطفی کیایی است.

خلیق در پایان درباره پرداختن به این موضوعات در تلویزیون گفت: در حال حاضر تلویزیون با توجه به محدودیت‌هایی که دارد به هیچ‌وجه نمی‌تواند در پرداختن به موضوعات مختلف با شبکه نمایش خانگی رقابت کند. امیدوارم این رقابت ادامه داشته باشد و تلویزیون نیز در آینده تصمیم به باز کردن فضا و پرداختن به موضوعاتی اینچنین بگیرد اما همانطور که تأکید کردم آنچه که مشخص است در حال حاضر امکان پرداختن به موضوعاتی چون دغدغه افراد ترنسکشوال در صدا و سیمای ما امکانپذیر نیست.

نظر شما