مدیر پردیس سینمایی هروی سنتر:

سینماها خطری برای مردم ندارند!

۱۳۹۹/۰۶/۲۳ - ۰۹:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۹۶۵۷
سینماها خطری برای مردم ندارند!
همایون فربد با اشاره به رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی در سالن‌های سینماهای کشور تأکید کرد که با تعطیلی مجدد سینماها مخالف است چرا که سینما رفتن جان کسی را تهدید نمی‌کند.

همایون فربد، مدیر پردیس سینمایی هروی سنتر، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: در ابتدای تیرماه که سینماها فعالیت خود را دوباره آغاز کردند با توجه به اینکه پروتکل‌های بهداشتی در سینماها رعایت می‌شد مردم هم سالن‌های سینما را به عنوان مکانی امن پذیرفته بودند و می‌دانستند که خطری در این فضا آن‌ها را تهدید نمی‌کند به همین دلیل شاهد استقبال خوبی در روزهای اول بودیم.

فربد تأکید کرد: در هفته اول در سانس‌های فیلم «شنای پروانه» 50 درصد بلیت‌های سالن فروش می‌رفت و شاهد استقبال بسیار خوبی بودیم، به نظر من اگر کرونا نبود قطعاً فیلم سینمایی «شنای پروانه» یکی از پرفروش‌ترین آثار سینمای ایران می‌شد اما متأسفانه شرایط ویژه‌ای که وجود دارد این امکان را از این فیلم گرفت.

او افزود: ترس مردم از ابتلا به کرونا منطقی است و با بدتر شدن وضعیت شیوع ویروس کرونا میزان استقبال از فیلم‌ها به مراتب کاهش پیدا کرد اما به نظر من سینماها از دیگر مکان‌های عمومی ایمن‌تر هستند. در سالن‌های سینما همه پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شوند و کسی حق ندارد بدون ماسک وارد سالن شود. مطمئناً سینما تأثیری بر اوج‌گیری موج دوم کرونا نداشته و نخواهد داشت اما به هر حال تابع دستورات هستیم و طبیعتاً اگر قرار باشد سینماها تعطیل شوند باید این تعطیلی را بپذیریم.

فربد در ادامه اظهار داشت: برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در محوطه پردیس سینمایی هروی سنتر و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، سانس‌ها را به گونه‌ای تعریف کرده‌ایم که زمان بسیاری بین سانس‌ها وجود دارد و ترتیب به شکلی است که کاملاً از ازدحام جمعیت جلوگیری می‌شود. همه سالن‌ها و محوطه مدام ضدعفونی می‌شود، همه با دستکش و ماسک در سالن‌ها حضور دارند و اگر کسی فاقد ماسک باشد به او تذکر می‌دهیم و تا زمانی که ماسک تهیه نکرده اجازه ورود ندارد. به نظر من با توجه به این شرایط هیچ خطری در سینما شهروندان را تهدید نمی‌کند و حتی به نظر من سینما امروز امن‌ترین جا در بین مکان‌های عمومی برای مردم است.

مدیر پردیس سینمایی هروی سنتر اظهار داشت: با تعطیلی مجدد سینماها به شدت مخالف هستم و فکر می‌کنم وضعیت اقتصادی این قشر از مردم را به شدت آسیب‌پذیرتر می‌کند. پس از 4 یا 5 ماه که سینماها تعطیل بودند پرسنل اکثر سینماها با مشکلات مالی بسیاری مواجه شدند و بسیاری از آن‌ها بیکاری چند ماهه را تجربه کردند و در مخارج زندگی‌شان مشکلات بسیاری به وجود آمد. به نظر من سینما هیچ تأثیری در شکل‌گیری موج دوم کرونا ندارد و می‌تواند در این شرایط مثل بسیاری از مشاغل دیگر فعالیت خود را ادامه دهد تا با کاهش موج دوم شاهد استقبال مردم از فیلم‌های سینمایی باشیم. 

او در پایان اظهاراتش، تأکید کرد: به گفته علی سرتیپی تا امروز سینما بیش از 200 میلیارد تومان خسارت دیده و تعطیلی دوباره قطعاً این عدد را بیشتر می‌کند. سینما از فست‌فودها، کافه‌ها، بازار و رستوران‌ها امن‌تر است و مردم می‌توانند اطمینان داشته باشند که با ظرفیت 50 درصد سالن‌ها هیچ خطری آن‌ها را تهدید نمی‌کند و می‌توانند به خیال راحت از سینما رفتن لذت ببرند. به نظر من به جای تعطیلی باید به بی خطر بودن سالن‌های سینما در انتقال ویروس کرونا تأکید و تبلیغ کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز