منتقد سیما در گفتگو با برنا؛

مدیران رسانه ملی به شدت سلبریتی دوست هستند!/آبهاکه از آسیاب بیفتد باز هم مهمان های تلویزیون تکراری میشوند / شایعات فضای مجازی درباره بازیگران سازمان یافته و از طرف خودی هاست!

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۰۴:۵۸:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۱۷۲۴
مدیران رسانه ملی به شدت سلبریتی دوست هستند!/آبهاکه از آسیاب بیفتد باز هم مهمان های تلویزیون تکراری میشوند  / شایعات فضای مجازی درباره بازیگران سازمان یافته و از طرف خودی هاست!
سعید مستغاثی، رئیس پیشین انجمن نویسندگان و منتقدان سینما درباره برخورد سلیقه ای مدیران رساه ملی برای دعت از بازیگران به تلویزیون گفت :برخورد سلیقه ای همه جا وجود دارد، مهم این است که مدیران رسانه ملی به شدت سلبریتی دوست هستند؛ آب ها که از آسیاب بیفتد باز هم همین به اصطلاح بازیگران مورد دار به آنتن دعوت می شوند.

سعید مستغاثی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ درباره برخورد مدیران سازمان صدا و سیما با بازیگرانی که فعالیت اجتماعی دارند و ممنوعیت پخش صدا و تصویر این افراد گفت:به عنوان یک منتقد ترجیح می دهم اول صحت و سقم یک ماجرایی که رخ داده است را بررسی کنم بعد درباره آن حادثه و حواشی پیرامونش اظهار نظر کنم .

وی ادامه داد :ببینید مدیران صدا و سیما عاشق سلبریتی ها هستند از حضور این افراد در هر برنامه با ربط و بی ربطی استقبال می کنند. باید وا کاوی کنیم ببینیم چرا از پخش فلان برنامه با حضور فلان بازیگر ممانعت بعمل آمده است من به عنوان یک منتقد که سال ها به تلویزیون و رادیو و سینما نقد داشتم مطمئنم که یک پس پرده ای برای این ماجرا وجود دارد. که اتفاقا ورای ادعاهایی است که در شبکه های مجازی و کانال های تلگرامی مطرح شده است .

این منقد گفت :شاید جالب باشد که اعلام کنم برخی از شایعاتی که در فضای مجازی درباره عده ای از بازیگران مطرح می‌شود کاملا سازمان یافته است.

وی گفت من بارها و بارها به این جور مسایل برخورد داشتم موضوع این بوده که یک شایعه ای پیچیده بعد همه به آن دامن زدند بعد از مدتی با یک پیگیری ساده مشخص شده است که اصلا موضوع مطرح شده از پایه کذب بوده و اصل ماجرا یک چیز دیگر است.

مستغاثی با اعلام اینکه مدت زیادی است از سوی صدا و سیما کنار گذاشته شده است و در هیچ برنامه ای دعوت نمیشود گفت :من ادعا می کنم چون به عملکرد صدا و سیما انتقاد دارم از برنامه های گفتگو‌محور و کلا همه برنامه های سازمان صدا و سیما کنار گذاشته شدم، اصلا ادعا می کنم که تهیه کننده گان برنامه های مختلف از همکاری با من منع شده اند.ولی واقعا این طور نیست از قدیم گفتند یک سوزن به خودت بزن یک جوالدوز به دیگران به نظرم هر آدمی در هر جایگاهی باید اول به ظرفیت های خودش نگاه کند.بعد به اتفاق هایی که رخ می دهدو بعد تر نتیجه بگیرد.شما به عنوان یک رسانه اصلا نباید به ادعای یک نفر توجه کنید حتی استوری و نوشته فرد هم نمی تواند سند باشد چون در این چند سال به کررات شاهد این بودم که آدم معروف و مدیر و معاون زیر حرف خودشان زدند استوری هایشان را پاک کردند .واقعا برای فهمیدن صحت و سقم ماجرا هایی که ادعا می کنند در پسپرده برخورد مدیران رسانه ملی با هنرمندان است باید تحقیق میدانی کرد تا به واقعیت ماجرا رسید .

منتقد سینما و تلویزیون در بخش دیگری از سخنان خود افزود:برخورد سلیقه ای مدیران رسانه ملی در همه زمینه ها وجود دارد در ریز ترین اتفاقاتی که در یک برنامه رخ می دهد تا حضور مهمانان و کیفیت حضورشان همه سلیقه ای است در همه جای دنیا هم همین است من بیشترین انتقاد را از صدا و سیما داشتم و بیشترین ضربه را هم من خوردم.

مستغاثی گفت :می گویند رسانه ملی باید آیینه تمام قد جامعه باشد اما من معتقدم که هیچ کدام از رسانه های ما مردمی نیستند چه برسد به اینکه آیینه تمام قد مردم و جامعه باشند از وقتی شبکه های اجتماعی با این قدرت نفوذ بالا در اختیار مردم و همه اقشار جامعه قرار گرفت دیگر رسانه ملی نقش و جایگاه قبلی خودش را از دست داد .

وی تصریح کرد:مدیران رسانه ملی برخورد سلیقه ای را حق خودشان می دانند مرحوم "علی حاتمی" در "کمال الملک"یک دیالوگ ماندگار دارد که می گوید :ما همه چیزمان باید به همه چیزمان بخورد.حالا چرا این را گفتم منظورم این است که هر چقدر سلبریتی ما برخورد های شارپ تر و احساساتی تر و بدون پشتوانه دارد به همان میزان مدیران تصمیم گیرنده هم برخورد های هیجانی با موضوعات گوناگون دارند.

وی گفت :خیلی از بازیگران ما به دلایل کم هنری و کم تخصصی دوست دارند خودشان را نشان بدهند برای همین هم رفتارها و حرف های غیر کارشناسانه می زنند در موضوعات و اتفاقاتی دخالت می کنند که واقعا هیچ تخصصی در آن ندارند و هم برای خودشان مشکل ایجاد می کنند و گاهی هم برای تیم برنامه سازی یک مجموعه دردسر درست می کنند.

وی خاطر نشان کرد :در برابر بازیگران کم هنری که به مدد همین زرد نیوز ها لقب سلبریتی گرفته اند و امر برآنها مشتبه شده مدیران رسانه هم بی سواد و بی تخصص هستند.ولی باز هم به عنوان کسی که سال ها منتقد بودم و هستم اعلام می کنم که مدیران ما به ویژه در رسانه ملی مدیران سلبریتی پسندی هستند.کسی که این وسط غیب میشود آن فرد متخصص و کار بلد است.

 

نظر شما