نامه سرگشاده علی ملاقلی پور به ریاست صدا و سیما: گفتند شما قربانی دعوای ما با علی فروغی شدید و هر کار کنید نمی‌گذاریم «کتونی زرنگی» پخش شود!

۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۰۹:۵۷:۲۰
کد خبر: ۱۰۳۵۸۴۰
نامه سرگشاده علی ملاقلی پور به ریاست صدا و سیما: گفتند شما قربانی دعوای ما با علی فروغی شدید و هر کار کنید نمی‌گذاریم «کتونی زرنگی» پخش شود!
علی ملاقلی‌پور در نامه‌ای سرگشاده به عبدالعلی علی‌عسگری ریاست سازمان صداوسیما به کارشکنی‌های بسیار در معاونت سیما و ریاست سیما فیلم برای جلوگیری از پخش «کتونی زرنگی» اشاره کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، نامه سرگشاده علی ملاقلی‌پور کارگردان سریال «کتونی زرنگی» به ریاست سازمان صداوسیما به شرح زیر است:

«عرض سلام خدمت دکتر علی عسگری ریاست محترم صدا و سیما 

اینجانب علی ملاقلی پور کارگردان سریال متوقف شده کتونی زرنگی . مدتهاست گرفتار دعواهای درونی صدا و سیما و مدیریتهای داخلی شده ام و متاسفانه حضرات دست  از سر بنده و گروه سازنده سریال بر نمی دارند ،  این تحلیل شخصی بنده نیست ، در جلسه ای که به همراه تهیه کننده سریال اقای محمدرضا شفاه  بعد از عید نوروز پیش آقای رمضان نژاد ریاست سیما فیلم رفته بودیم تا پیگیر چرایی توقف سریال شویم بعد از چند ساعت بحث آقای رمضان نژاد علنی گفت : «شما (تیم سازنده کتونی زرنگی) قربانی دعوای ما ( معاونت سیما و ریاست سیما فیلم ) با علی فروغی شدید و هر کاری کنید حتی اگر اصلاحیه هم بزنید من نمی گذارم کار پخش شود .!» من و آقای شفاه سعی کردیم از خشم ایشان بکاهیم و گفتیم باشد اصلا این سریال رو پخش نکنید اما آقای رمضان نژاد تا به حال چند بار توسط افراد زیر نظر شما ممیزی های سریال ما را در گروههای واتس آپی پخش کردند ، این درست نیست و در طول تاریخ صدا و سیما هم سابقه ندارد اگر کاری پخش نشود خود اعضا و ارکان سیما فیلم شروع به خودزنی بکنند ، ایشان هم به ظاهر گفت که اشتباه شده اما از همان روز تا به حال از افراد مختلف در سیما فیلم علیه شخص بنده یا عوامل سریال کارشکنی می کنند و اصطلاحا زیرآب می زنند حتی عوامل فنی و هنری سریال ما را مانع می شوند که در جای دیگر کار کنند !

چرا اینقدر کینه هست من نمی دانم ، چند بار مستقیم و غیر مستقیم به آقای جواد رمضان نژاد پیغام دادم برادر ما کلا بیخیال سریال شدیم خواستید پخش کنید نخواستید پخش نکنید اما چرا نان ملت را می برید چرا در محلهای عمومی زیرآب زنی می کنید ؟ چرا پیش دیگر تهیه کننده ها بدگویی سریال کتونی زرنگی را می کنید ؟ اما گویا تمامی ندارد . این هم نمونه دیگر از یک کارمند سیما فیلم در بخش فیلمنامه ( گویا نامشان صدرا عبدالله شاکریست ) که در فضای علنی و رسمی علیه سریالی که هنوز پخش نشده مطلب می نویسد ، عجیب است منتقدان و کارشناسان خارج صداوسیما کار را دیده اند و کار را متوسط رو به بالا می دانند ولی از داخل سیما فیلم اینگونه به کرات و علنی سر سریال خودشان را زیر خاک می کنند و خفه می کنند . حتی بنده و آقای صدری نیا را بازخواست می کنند که چرا مستند راه طی شده و قایم مقام را ساختیم ؟ کامنت غلط بنده را در سطح کلان پخش کردند و بنده هزار بار عذر خواهی کردم ، اما ول نکردند که خود را سوپر حزب اللهی جلوه بدهند اما فعلا دم خروسشان بیرون زده و ناراحتند که چرا بنده برای انقلاب اسلامی مستند راه طی شده را ساختم .

خدمت حضرات سیما فیلم عارضم بنده به انقلاب اسلامی معتقدم و با اینکه به خاطر ساخت مستند انقلابی « راه طی شده » بغضتان باعث شده جلوی سریال « کتونی زرنگی » بایستید متاسفم ، بنده مخالف سازمان منافقین و مشی لیبرالی و واداده نهضت آزادی و تفکرات التقاطی آنها هستم و برای همین مستند « راه طی شده » را ساختم و با این فشارها که دیگر حتی علنی هم شده نظرم عوض نمی شود . در پایان از آقای دکتر علی عسگری خواهانم یا مدیریت پر بغض و کینه سیما فیلم را برکنار کنند یا اندکی خصوصی ایشان را متوجه بچه بازیهایشان کنند ، در نهایت اینکه این سریال با کینه و دعوای آقای رمضان نژاد هیچگاه پخش نخواهد شد مگر کمیته ای بی طرف از طرف ریاست صداوسیما برای حل مشکل وارد شوند. 

و من الله توفیق»

در ادامه تصاویری از اظهارنظرهایی که علی ملاقلی‌پور در نامه به آن اشاره کرده بود را می‌بینید:

کامنت

کامنت 2

گفتنی است سریال «کتونی زرنگی» پیش‌تر قرار بود در زمستان سال گذشته از شبکهٔ ۳ سیما پخش شود که پخش آن تا امروز متوقف شده است.

نظر شما