احمد کاشانچی تهیه کننده تلویزیون در گفت و گو با برنا:

کمبود بودجه امکان رقابت را از تلویزیون گرفته است!/نباید توقع داشت خروجی سریال ها مانند گذشته بتواند مخاطب جذب کند!

۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۰۵:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۳۵۵۳
کمبود بودجه امکان رقابت را از تلویزیون گرفته است!/نباید توقع داشت خروجی سریال ها مانند گذشته بتواند مخاطب جذب کند!
احمد کاشانچی تهیه کننده تلویزیون با اشاره به نبود فضای مناسب برای تولید با کیفیت تلویزیون از عامل های مختلفی که موجب افت کیفی سریال های تلویزیونی می شوند گفت.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، احمد کاشانچی تهیه کننده مطرح تلویزیون که آثار مطرحی در حوزه انقلاب و دفاع مقدس تولید کرده است در گفت و گو با خبرنگار برنا با اشاره به مشکلات پیش آمده در روند تولید سریال های تلویزیونی گفت: متاسفانه نبود نیروهای کاربلد و حرفه ای در عرصه سریال سازی موجب شده است تولیدات تلویزونی رشد خوبی نداشته باشند. 

وی در ادامه گفت: با وجود رقابت های زیادی که در عرصه شبکه نمایش خانگی و وجود شبکه های ماهواره ای وجود دارد اما در این عرصه دست تولید کنندگان برای رقابت خوب و خروجی مناسب خالی است.

کاشانچی در ادامه گفت: وقتی شبکه نمایش خانگی با وجود منابع مالی مناسب تمامی نیروهای کاربلد را جذب خود می کند و تلویزیون از کمبود بودجه رنج می برد نباید توقع داشت خروجی سریال ها مانند گذشته بتواند مخاطب جذب کند.

تهیه کننده سریال نفس گفت: متاسفانه نگاه هایی در سازمان صدا و سیما اجازه کار حرفه ای را نمی دهد و تهیه کننده را در مقام مدیر ارشد یک پروژه تلویزیونی به رسمیت نمی شناسد و تهیه کننده تنها در مقام یک فرد اجرایی باید سعی کند با کمترین بودجه بیشترین بازده را داشته باشد. 

وی در ادامه یادآور شد: ما باید بدانیم مخاطب امروز تولیدهای تلویزیونی چه در شبکه نمایش خانگی چه در شبکه های سیما نسل جوان هستند و باید برای نسل جوان سریال تولید کرد. نسل جوان امروز پرسشگر و سخت گیر است و اگر قرار باشد با فرمول های قدیمی و نخ نما شده به سراغ سریال سازی برویم قافیه را به رقبای تلویزون باختیم.

کاشانچی افزود: وقتی تلویزیون به راحتی نیروهای کاربلد خودش را کنار می گذارد شاهد حضور افراد کم تجربه ای هستیم که در تولید هیچ سر رشته ای ندارند و موجب می شود کیفیت کارها در تمام بخش ها با افت مواجه شود.

تهیه کننده سریال ارمغان تاریکی با بیان اینکه سریال های تلویزیونی از نبود فیلمنامه خوب رنج می برند گفت: وقتی نظام دستمزد به نحوی است که نمی توان بودجه بیشتری برای نگارش یک سریال به فیلمنامه نویس داد، نویسنده ها هم دیگر نمی توانند آن اثر شاخصی که مدنظر هست را ثبت کنند چرا که وقت و زمان مناسب و کافی برای نگارش یک فیلمنامه وجود ندارد. من اطمینان می دهم با همین نیروها و با همین میزان از بودجه هم اگر مدیریت و نگاه جامع تری به وجود بیاید منجر به نتیجه بهتری نیز خواهد شد.

وی با اشاره به ایجاد رقابت میان تولیدات تلویزیونی و لزوم برگزاری یک جشنواره رقابتی گفت: این موضوع حتما می تواند موثر باشد کما اینکه در حال حاضر برگزاری جشن حافظ توانسته تا حدودی بر حس رقابت و جدی تر شدن فضای تولیدات تلویزیونی کمک کند اما خلا وجود برگزاری چنین جشنواره ای و قضاوت و داوری میان آثار تلویزیونی برای رسیدن به نقطه مطلوب تولید احساس می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز