سعید خانی:

سازمان سینمایی و صداوسیما از اکران «دوزیست» حمایت کنند / باید آیین فیلم دیدن در سینما حفظ شود

۱۳۹۹/۰۶/۱۲ - ۰۵:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۸۳۵۳
سازمان سینمایی و صداوسیما از اکران «دوزیست» حمایت کنند / باید آیین فیلم دیدن در سینما حفظ شود
سعید خانی که به تازگی برای اکران فیلم سینمایی «دوزیست» مجوز نمایش دریافت کرده است تأکید کرد که در صورت حمایت سازمان سینمایی از این فیلم، «دوزیست» در آبان ماه اکران می‌شود.

سعید خانی تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: اگر میزان افرادی که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند کمتر شود و موج سومی در راه نباشد قطعاً در زمانی تعیین‌شده یعنی آبان ماه فیلم سینمایی «دوزیست» اکران می‌شود.

خانی خاطرنشان کرد: باید چراغ سینما را روشن نگاه داشت وگرنه شرایط هر روز بدتر می‌شود و برای اینکه چراغ سینما روشن باشد سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ باید به کمک آن بیایند. برای اکران فیلم «دوزیست» به حمایت دولت نیاز داریم؛ حمایت تنها مربوط به حمایت مالی نمی‌شود، اگر سازمان سینمایی توان حمایت مالی از فیلم‌ها را ندارد می‌تواند در بحث تبلیغات و اطلاع‌رسانی به آثاری که در این شرایط اکران می‌شوند کمک کند.

این تهیه‌کننده در ادامه گفت: در این تلویزیون نیز می‌تواند به فیلم‌های سینمایی در تبلیغات کمک کند. بهتر است رسانه ملی سیاست خود در برخورد با آثار سینمایی را تغییر دهد و در این شرایط به سینما با تبلیغاتش کمک کند. متأسفانه امروز در شرایط خوبی به سر نمی‌بریم و باید نهادهای مختلف در کنار سینما باشند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اگر توانایی کمک مالی به فیلم‌ها را ندارد می‌تواند با استفاده از قدرت خود در تبلیغات فیلم‌ها کمک کند.

او افزود: با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن‌ها، سینما در این شرایط یکی از امن‌ترین مکان‌ها است و امیدوارم مردم نیز از فیلم‌ها استقبال کنند تا شرایط سینما از این وخیم‌تر نشود. امروز خطر حذف سینما رفتن در بین مردم کشورمان بیش از پیش احساس می‌شود؛ اکران آنلاین بدون هیچ سیستم منطقی و امن معمولاً نمی‌تواند فروش قابل توجهی برای فیلم‌ها داشته باشد و از طرفی آیین فیلم دیدن در سینما را هم از بین می‌برد. ما باید تلاش کنیم تا این آیین برای حفظ سینما از بین نرود و دولت نیز باید با استفاده از قدرت و روابطش به کمک فیلم‌ها و صاحبان آثار بیاید.

خانی در پایان گفت: قطعاً اگر حمایت‌های لازم صورت گیرد، تهیه‌کننده‌ها و کارگردان‌های مختلف که فیلم‌های خوبی برای اکران دارند از اکران فیلم‌شان در این شرایط استقبال می‌کنند. اگر دولت یک قدم برای سینما بردارد قطعاً سینماگران چند قدم برمی‌دارند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز