در شبکه های سراسری و برون مرزی تلویزیون؛

بیش از ۱۰هزار دقیقه پخش تلویزیونی در روزهای تاسوعا و عاشورا

۱۳۹۹/۰۶/۱۰ - ۰۸:۱۷:۵۲
کد خبر: ۱۰۵۱۴۰۲
بیش از ۱۰هزار دقیقه پخش تلویزیونی در روزهای تاسوعا و عاشورا
در روزهای تاسوعا و عاشورای امسال و به همت سیمای استانی صدا و سیما، بیش از 10 هزار دقیقه از سوگواری مردم شهرها و مناطق مختلف ایران از شبکه‌های سراسری سیما و برون‌مرزی به صورت زنده پخش شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، دهه اول محرم امسال، تجربه جدیدی در برگزاری مراسم و آیین‌های عاشورایی در سراسر کشور رقم خورد چرا که از یک سو با توجه به شیوع بیماری کرونا و اعمال محدودیت‌های بهداشتی برای مساجد و هیئات، برگزاری این مراسم با شیوه‌ای متفاوت و همکاری حداکثری عزاداران در رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراه شد و از دیگر سو نقطه عطفی را در عملکرد رسانه ملی شاهد بودیم، عملکردی که با ظهور و تبلور واقعی حسینیه رادیویی و تلویزیونی ایران به نمایش درآمد و با ایجاد شور عزاداری ایام شهادت سیدالشهدا(ع) و ترویج آموزه‌ها و معارف حسینی در گستره‌ای وسیع از مخاطبان، به عنوان تلاشی ارزشمند و موفق در کارنامه رسانه ملی به ثبت رسید.

تلاش بی‌بدیل شبکه‌های سیمای استانها در قامت آیینه و مجموعه‌ای جامع از انواع آیین‌ها و برنامه‌های مربوط به مراسم عزاداری محرم در میان اقوام و فرهنگ‌های مختلف ایرانی و همچنین شبکه «شما» به‌عنوان نمایه و برآیندی از قاب‌ تصاویر همه شبکه‌های استانی، جلوه و زیبایی منحصر به فردی به این حسینیه رسانه‌ای بخشید و گستره عظیمی از مخاطبان را در سراسر کشور با این شور و شعور حسینی همدل و همراه کرد.

پخش زنده مراسم روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی جلوه‌ای بی بدیل از این هماهنگی و برنامه‌ریزی گسترده بود که هم از شبکه‌های استانی و هم شبکه‌های سراسری صورت گرفت که برقراری این ارتباط و تامین آنتن شبکه‌های سراسری و برون‌مرزی، جز با همراهی گسترده مراکز امکان‌پذیر نبود.

شبکه‌های یک، دو، سه، پنج، خبر، قرآن، آموزش ، جام جم یک ، دو ، سه ، امید و شبکه ملی شما و برخی دیگر از شبکه‌های سراسری در کنار شبکه‌های برون‌مرزی، صدها ارتباط زنده را با مراکز و شهرهای مختلف ایران طی این دو روز برقرار کردند و به پخش مستقیم آیین‌های سوگواری سنتی مردمان ایران زمین پرداختند.

حاصل این هماهنگی و هم افزایی، 10 هزار و 474 دقیقه ارتباط زنده روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در قالب 1510 مورد و شامل 5 هزار و 64 دقیقه در روز تاسوعا و 5 هزار و 410 دقیقه در روز عاشورا بود.

در این بین شبکه «شما» با پخش 2 هزار و 474 دقیقه آیین‌های سوگواری مردم مناطق مختلف کشور بیشترین سهم را در بین شبکه‌های سراسری به خود اختصاص داد و پس از آن شبکه‌های دو (1205 دقیقه)، یک و قرآن (1118 دقیقه) و خبر (1035 دقیقه) قرار دارند.

شبکه‌های برون‌مرزی هم با 103 مورد و پخش 740 دقیقه از مراسم عزاداری روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در اقصی نقاط کشور، سعی در به تصویر کشیدن تابلوی زیبای عشق و ارادت مردم ایران به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) داشتند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز