فاطمه فراهانی:

«پنهانخانه پنج‌در» اولین تجربه کارگردانی‌ام در تئاتر است

۱۳۹۹/۰۶/۱۲ - ۰۹:۵۸:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۲۲۷۱
«پنهانخانه پنج‌در» اولین تجربه کارگردانی‌ام در تئاتر است
فاطمه فراهانی از اجرای نمایش «پنهانخانه پنج‌در» به عنوان اولین تجربه کارگردانی‌اش خبر داد.

فاطمه فراهانی فعال فرهنگی و کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: در حال حاضر مشغول آماده‌سازی نمایش «پنهانخانه پنج‌در» هستم که اولین تجربه من به عنوان کارگردان در تئاتر خواهد بود.

فراهانی خاطرنشان کرد: قصه نمایش «پنهانخانه پنج‌در» که به قلم حسین کیانی نوشته شده است، مربوط به دوران قاجار می‌شود، زمانی که بانوان اجازه تحصیل نداشتند. در این زمان خانمی پس از فوت شوهرش خانه‌اش را به مکتب‌خانه تبدیل کرده و به دیگر بانوان خواندن و نوشتن را می‌آموزد. پس از مدتی مغول‌ها به کشور حمله کرده و ماجراهایی به وجود می‌آید که کلیت قصه این نمایشنامه را تشکیل می‌دهد.

این کارگردان در ادامه گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و شرایط ویژه‌ای که وجود دارد هنوز سالنی را برای اجرا مشخص نکرده‌ایم ولی این نمایش در یکی از تماشاخانه‌های مهرگان و نوفل لوشاتو روی صحنه خواهد رفت. فعلاً پیش از شروع اجرا قرار است یک نمایشنامه‌خوانی نیز از این نمایش داشته باشیم.

او افزود: سیروس همتی به عنوان مشاور کارگردان با ما همکاری خواهد داشت و محمود راسخ‌فر احتمالاً یکی از بازیگران این نمایش است. دیگر بازیگران «پنهانخانه پنج‌در» را از طریق فراخوان انتخاب کرده‌ایم که افراد مطرحی نیستند.

فراهانی درباره دیگر فعالیت‌هایش گفت: یکی از نویسندگان برنامه «بومرنگ» هستم که مسعود مهدی تهیه‌کننده و کارگردان این برنامه است. «بومرنگ» از شبکه استانی البرز پخش می‌شود و مخاطبان آن خردسالان و کودکان هستند و من تا امروز چند آیتم از این برنامه را نوشته‌ام.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز