در نشست خبری فیلم «خورشید» مطرح شد؛

مجید مجیدی: در شرایط کرونا به دلیل تحریم‌های غیرانسانی آمریکا مشکل دارو داریم

۱۳۹۹/۰۶/۱۶ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۴۵۷۳
مجید مجیدی: در شرایط کرونا به دلیل تحریم‌های غیرانسانی آمریکا مشکل دارو داریم
دقایقی پیش نشست خبری فیلم سینمایی «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی در جشنواره فیلم ونیز با حضور مجید مجیدی، رامین کوشا، شمیلا شیرزاد و جواد عزتی برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در نشست خبری فیلم «خورشید» مجید مجیدی در پاسخ به سوالی درباره این که آیا با نشان دادن حقایقی سیاسی در فیلمتان با مشکلاتی رو به رو شدید، گفت: این یک مساله جهانی است و مختص به کشور خاص نیست اما آسیب هایی که برخی کشورهای خاورمیانه به سبب جنگ افروزی ها دیده اند بیشتر است. ما اکنون ۴۰ سال است تحت تحریم های آمریکا هستیم و همین الان که در حال صحبت با شما هستم و در این شرایط کرونایی که یک درد مشترک جهانی است، یکی از مشکلات ما در این شرایط سخت عدم ورود دارو به ایران به دلیل تحریم های آمریکاست و ۴۰ سال است که مردم ایران به دلیل تحریم های غیرانسانی آمریکا در شرایط سختی زندگی می کنند.

او در ادامه اظهار داشت: کشورهای عراق، افغانستان، سوریه و .. که در جنگ بوده‌اند شرایط خوبی ندارند و در این منطقه پر از بحران، بیشترین آسیب ها را بچه ها و خانواده های کم بضاعت  دیده اند. این خانواده‌ها هر روز فقیر و فقیرتر شدند و مشکلات و معضلات اجتماعی بزرگی برای همه جوامع کشورها بویژه کشور ما ایجاد می کنند. به عنوان مثال تعداد زیادی از مردم افغانستان به دلیل مرز مشترک بزرگی که با این کشور داریم به صورت غیرقانونی وارد ایران می شوند و آمارهای رسمی نشان دهنده سه تا چهار میلیون مهاجر افغانی در ایران است اما  به نظر من طبق آمار غیررسمی چیزی بین هشت تا نه میلیون مهاجر افغانستانی در ایران هستند، از طرف دیگر بواسطه جنگ با عراق نیز تعداد مهاجر عراقی وارد ایران شدند و همینطور مهاجران پاکستانی به دلایل دیگر. این مشکلات باعث شد تا کشور ما آسیب‌پذیر باشد و این یک مشکل جهانی است و تنها مختص یک کشور نمی‌شود.

این کارگردان در ادامه اظهار داشت: متأسفانه جنگ‌افروزی‌هایی که در منطقه شاهد هستیم کشورها را در شرایط آسیب‌پذیری قرار داده که این آسیب به خانواده‌ها وارد شده و بچه‌ها را در حالیکه باید به رشد و تحصیل بپردازند وارد مرحله کار کرده است. شمیلا که در این فیلم بازی کرده یکی از مهاجران افغان است و ما در کشورمان یک جمعیت چند میلیونی از افغان ها داریم.

جواد عزتی نیز در این نشست طی سخنانی اظهار داشت: باعث افتخار من بود که در این نشست حضور داشته باشم. شاید از نظر اقتصادی نتوانیم آنطور که باید مساله کودکان کار را ریشه‌کن کنیم اما می توانیم به فقر فرهنگی بپردازیم که این بچه‌ها حق شان را بشناسند و بدانند در چه مقطع سنی چجور زندگی کنند

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز