رضا گوران:

خاموشی چراغ تئاتر بدون حمایت دولت!/تئاتر با بخش اندیشه ساز خود روی پا می ایستد!/کرونا برخی از عوامل پشت صحنه را از پا در آورده است!

۱۳۹۹/۰۷/۲۱ - ۲۳:۱۲:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۸۸۵۶
خاموشی چراغ تئاتر بدون حمایت دولت!/تئاتر با بخش اندیشه ساز خود روی پا می ایستد!/کرونا برخی از عوامل پشت صحنه را از پا در آورده است!
رضا گوران معتقد است اگر در شرایط سخت کرونا دولت هیچ اقدامی در جهت برگرداندن تئاتر و راضی کردن مردم به صحنه تئاتر نکند تئاتر روزهای روشنی نخواهد داشت درواقع تئاتر با بخش اندیشه ساز خود روی پا می ایستد و اگر در این بخش اختلالی ایجاد شود فرهنگ دچار ضعف می شود و دراوضاع کرونا برخی از عوامل پشت صحنه به دلیل عدم پس انداز به شدت آسیب دیده اند و دولت باید فکری کند.

رضا گوران، کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه سالن های تئاتر چگونه می توانند  دوباره  روی کار بیایند و جلا و جان تازه ای در این روزهای کرونایی با وجود حضور مردم به خود بگیرند به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: 

در شرایط کرونا اگر سالن های تئاتر و سینما  با موارد خاصی همچون دراختیار گذاشتن سالن های رایگان، کمک هزینه، راضی کردن مخاطب برای تماشای نمایش راه اندازی شوند کافی نیست درواقع این مسائل نام برده شده برای تئاتر بی برنامه ای که وجود دارد نوعی درمان موقت است به طور کل برای اینکه  تئاتر ها در این شرایط بد کرونا دوباره جان تازه بگیرند و به  فعالیت خود ادامه دهند نیازمند حمایت دولتی هستند، درواقع دولت باید دروضعیت فعلی تا جایی که می تواند سعی و تلاش کند تا گروه های آسیب دیده ی تئاتر را که تا قبل از این ویروس اجرا داشتند و برای اجرای خود برنامه ریزی کرده بودند تا همچنان روی صحنه بروند و بهترین اثر خود را ارائه دهند حمایت کند چرا که اگر این روند همچنان ادامه پیدا کند روزهای روشنی برای تئاتر دیده نمی شود.

او ادامه داد: مسئله دیگری که باید به آن پرداخت این است که ما باید هدف خود را از تئاتر مشخص کنیم درواقع بخش سرگرمی آن  بعد از ویروس کرونا  همچنان به تلاش خود ادامه می دهد و بخش اندیشه ساز آن که می تواند جریان های فکری و فرهنگی را سرپا نگه دارد در دوران کرونا به شدت آسیب دیده است و به نظر این مسئله نیاز به یک کارگروه از صنف کارگردانان و تهیه کنندگان دارد تا دور هم جمع شوند و گروهی را تشکیل دهند و راهکاری به دولت دهند اما متاسفانه هنوز این اتفاق نیوفتاده است و دولت هیچ برنامه ای در این راستا ندارد. به نظر می رسد مدیرکل هنرهای نمایشی تلاش زیادی برای احقاق حقوق گروه های تئاتری انجام می دهد و مطالبات آن ها را پیگیری می کند.

گوران افزود: به بسیاری از عوامل فنی و دستیاران کارگردان، صحنه، لباس، گریم که در این اوضاع  پس انداز درستی نداشتند آسیب جدی وارد شده است و باید تحت حمایت قرار گیرند. درواقع صنف فقط جلسه نیست، صنف به معنای حضور درست و کامل است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز