نوید فرح‌مرزی:

امیدی به بهبودی وضعیت نیست / خانه سینما به مدیری باتجربه و شجاع نیاز دارد

۱۳۹۹/۰۸/۰۹ - ۲۳:۱۸:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۹۵۱۶
امیدی به بهبودی وضعیت نیست / خانه سینما به مدیری باتجربه و شجاع نیاز دارد
نوید فرح‌مرزی با اشاره به مشکلات فراوانی که در سینما وجود دارد، تأکید کرد که خانه سینما به مدیری باتجربه و شجاع نیاز دارد تا بتواند به مشکلات سینماگران رسیدگی کند چرا که در این وضعیت حل مشکلات منافع برخی افراد را به خطر می‌اندازد و یک مدیر باید جسارت ایستادگی در برابر این افراد را داشته باشد.

نوید فرح‌مرزی چهره‌پرداز سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: سال‌هاست که دیگر هیچ توقعی از سینما نداریم و امیدمان را برای بهبودی وضعیت کاملاً از دست داده‌ایم.

فرح‌مرزی تصریح کرد: اگر نگاهی به تیتراژ فیلم‌ها و سریال‌های سینما و تلویزیون داشته باشید متوجه می‌شوید که تنها یک گروه خاص مشغول کار هستند و دیگر اهالی سینما که سال‌ها در این حرفه فعالیت داشته‌اند بیکار هستند. فلسفه وجودی خانه سینما حفظ حقوق اعضای آن و فراهم کردن تسهیلات و امکانات رفاهی برای سینماگران است اما امروز به جایی تبدیل شده که محل ایجاد اختلافات و دعواها است و کسی از بین این اختلافات وقت نمی‌کند درباره حقوق اهالی سینما صحبت کند.

این چهره‌پرداز در ادامه اظهار داشت: هر سال دانشجویان زیادی به امید کار در سینما از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند ولی در نهایت فضای کار برای افرادی فراهم است که سینما را در اختیار خود گرفته و یکه‌تازی می‌کنند. کاش حاصل یکه‌تازی این افراد در نهایت خلق آثاری درخشان و دیدنی بود اما می‌بینیم که این یکه‌تازی‌ها هم در نهایت به خلق آثاری منجر شده که ارزشی ندارند.

او افزود: خانه سینما به یک مدیر باتجربه و شجاع از دل خود سینما نیاز دارد که از منافع خود بگذرد و برای احقاق حقوق سینماگران تلاش کند. دفاع کردن از حقوق اعضای خانه سینما برای هر مدیر هزینه دارد و خانه سینما به مدیری نیاز دارد که جسارت پرداخت کردن این هزینه را داشته باشد چرا که در برابر او جبهه‌هایی قرار گرفته‌اند که نمی‌خواهند اتفاق خوبی برای سینما و سینماگران رخ دهد چرا که هر اتفاق مثبت به ضرر منافع آن‌ها تمام می‌شود.

طراح چهره‌پردازی فیلم سینمایی «بی‌خود و بی‌جهت» در پایان گفت: فعلاً در این شرایط هیچ کاری از دست کسی برنمی‌آید و ما به عنوان اعضای خانه سینما تنها می‌توانیم دعا کنیم و منتظر بمانیم که یک ناجی از درون خود سینما به کمک سینما بیاید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز