زینب تقوایی:

جوانگرایی سریال‌سازی در سیما را دگرگون می‌کند/ افراد حاضر در شوراهای نظارت باید از تیم‌های تولید جلوتر باشند

۱۳۹۹/۰۹/۲۲ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۸۲۵۰
جوانگرایی سریال‌سازی در سیما را دگرگون می‌کند/ افراد حاضر در شوراهای نظارت باید از تیم‌های تولید جلوتر باشند
زینب تقوایی با حمایت از جوانگرایی در بخش‌های مختلف سازمان صداوسیما تأکید کرد که جوانگرایی امروز می‌تواند سریال‌سازی در سیما را دگرگون کند.

زینب تقوایی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: سیما حساس‌ترین بخش در سازمان صداوسیما است که مدیریت آن قطعاً سخت‌تر از دیگر بخش‌ها است. این بخش خط مقدم تولیدات رسانه ملی است و امیدوارم حضور آقای شاه‌آبادی در سمت معاونت سیما بتواند اتفاقات خوبی را رقم بزند.

تقوایی خاطرنشان کرد: جلسه‌ای که آقای شاه‌آبادی با تهیه‌کننده‌ها ترتیب دادند اتفاق بسیار خوبی بود که به شخصه این کار را پسندیدم. امروز شرایط فیلمسازی بسیار سخت‌تر از قبل شده و هر روز این شرایط به تبع بحرانی‌تر شدن وضعیت اقتصادی، ظهور رقبای جدید سریال‌سازی و به‌روز سلایق مخاطب سخت‌تر از قبل می‌شود. قرار گرفتن در این مرحله سخت، کار را حساس‌تر می‌کند و این حساسیت ایجاب می‌کند که معاونت سیما مستقیماً وارد عرصه شود.

او افزود: رسانه ملی یک رسانه مردمی است و از همه اقشار جامعه بیننده دارد، به همین دلیل حساسیت این رسانه با دیگر رسانه‌ها قابل قیاس نیست و فکر می‌کنم آقای شاه‌آبادی در ابتدای راه عملکردی امیدوارکننده داشته‌اند که نشان می‌دهد به این حساسیت آگاه هستند؛ امیدوارم این رویکرد و نگرش در ادامه راه نیز وجود داشته باشد.

تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «دودکش» در ادامه اظهاراتش درباره تغییر در تمرکز بر نظارت در سازمان صدا و سیما گفت: قطعاً با توجه به حساسیتی که اشاره کردم، نظارت در تولیدات باید وجود داشته باشد اما این نظارت بهتر است به گونه‌ای باشد که شرایط برای تیم‌های تولید تسهیل شود. اولین قدم برای تسهیل در تولید حضور افرادی در شوراهای تصمیم‌گیرنده است که نسبت به رسانه‌ و سریال‌سازی روز آگاهی داشته باشند. افرادی که این شناخت را ندارند نمی‌توانند نظرات سازنده و کارسازی برای تیم‌های تولید داشته باشند.

این تهیه‌کننده در ادامه اظهاراتش تأکید کرد: تهیه‌کننده‌هایی که سال‌ها در سازمان صدا و سیما کار کرده‌اند با چارچوب و اولویتهای سازمان آشنا هستند؛ من به شخصه می‌دانم که چه طرح‌هایی می‌تواند مورد پسند سازمان باشد و چه طرح‌هایی در سازمان قطعاً رد می‌شود؛ خودمان ملاحظات را می‌توانیم مدنظر داشته باشیم، آنچه که امروز نیاز است، حضور افرادی است که از تهیه‌کننده‌ها و به طور کل گروه‌های تولید جلوتر باشند و به آن‌ها در تولید کمک کنند. قطعاً با کسانی که حتی نمی‌توانند طرح‌ها را به خوبی بخوانند و نظرات شخصی خود را نظرات کارشناسی محسوب می‌کنند، نشستن پای میز مذاکره بسیار سخت است و در کار تولید هم اختلال ایجاد می‌کند.

تقوایی خاطرنشان کرد: من چند سال با صداوسیما همکاری نداشتم و امروز که یک سال است دوباره با این سازمان همکاری دارم مدیران حاضر را افرادی سالم، پیگیر و با انگیزه دیدم که برای به نتیجه رسیدن کارها بسیار تلاش می‌کنند. یکی از دلایل این اتفاق جوانگرایی است؛ قطعاً تجربه مهم و راهگشا است اما جوانی که باهوش و باسواد باشد برآیند خروجی بهتری خواهد داشت و اطمینان داشته باشید کاری که یک جوان انجام می‌دهد مملوء از خلاقیت و انرژی است و طراوت جوانی را در آن می‌توان به وضوح دید و احساس کرد. امروز صداوسیما با مدیران و تیم جوان می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند و اگر امروز از سیما با این ترکیب حمایت‌های مادی و معنوی لازم صورت گیرد اتفاقات خوبی رخ می‌دهد و این جوانگرایی می‌تواند سریال‌سازی در سیما را دگرگون کند.

او افزود: اگر ما تصور کنیم که باید جامعه با نیازهای آنتن هماهنگ شود، تصورمان اشتباه است چرا که تلویزیون متعلق به مردم است و باید حرف مردم را بزند. قطعاً ملاحظاتی وجود دارد که در زمان‌های مختلف شکل و شمایل متفاوتی دارد اما در نهایت تلویزیون متعلق به مردم است و با حفظ همین ملاحظات باید مردم احساس کنند که حرف‌ها و نیازهایشان در این رسانه مطرح می‌شود.

تهیه‌کننده سریال «مدینه» در پایان گفت: نویسنده‌هایی که در تلویزیون کار می‌کنند هر کدام نقطه نظرات خاص خودشان را دارند اما اکثر نویسنده‌ها ملاحظات آنتن را می‌شناسند و آن‌ها را در نگارش آثارشان مدنظر قرار می‌دهند و مردم هم باید بدانند همه کسانی که در این رسانه کار می‌کنند از خود مردم هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز