الهه حمیدی در گفت وگو با برنا: این بوته خار برایم همچون باغی پر گل بود

«گل کویر» در «چشمه نور» شکفت

۱۳۹۹/۰۹/۰۵ - ۱۵:۲۹:۲۶
کد خبر: ۱۰۹۳۶۶۸
«گل کویر» اثری از الهه حمیدی در نمایشگاه «چشمه نور» استانبول درخشید.

به گزارش برنا؛  بدنبال درخشش عکس «گل کویر» اثر  الهه حمیدی در نمایشگاه چشمه نور استانبول ترکیه خبرنگار بخش فرهنگی با وی گفت و گو کرد.

gol-e-kavir

الهه حمیدی در مورد خلق این اثر چنین توضیح داد: پاییز 97 در سفری که به خراسان داشتم با تصویری زیبا از یک بوته خار مواجه شدم. این بوته خار در دل کویر چنان زیبا و زنده بود که بلافاصله از آن عکس گرفتم. احساسی که نسبت به این بوته خار در من شکل گرفت، باعث شد که به یاد داستان شازده کوچولو و گل سرخش بیفتم. بنابراین نامش را «گل کویر» گذاشتم.

وی با اشاره به زیبایی های کویر تاکید کرد: کویر پر از گیاهان زیبا و تصاویر بدیع است اما این بوته خار برایم همچون باغی پر گل بود، به طوری که دلم نمی خواست از آن جدا شوم.

الهه حمیدی که عکاسی را به صورت آماتوری از سال 96 آغاز کرده است در مورد علاقه خود به عکاسی گفت:بر اساس علاقه قبلی شروع به عکاسی کردم. اصولا زندگی‌هر انسان دستخوش سختی ها و مجادلات مختلف است. و من خدا را شکر می کنم که در مسیر دستیابی به اهداف تلاش کرده و به نتیجه رسیدم.

وی در مورد نحوه ارسال عکسش به نمایشگاه چشمه نور توضیح داد: نمایشگاه چشمه نور برای من به حق چشمه نوری شد که خودم هم فکرش رو نمی کردم. یکی از دوستان عزیز عکاس پوستر فراخوان نیلی گالری رو برای من فرستاد و پیشنهاد کرد که شانسم رو امتحان کنم.  محتوای فراخوان در حوزه هنرهای تجسمی بود و محدودیتی برای ارائه آثار در سبک های مختلف  وجود نداشت.

این عکاس آماتور اضافه کرد: آثار به نمایشگاهی بین المللی در استانبول ترکیه و در گالری لونا سانت ارسال و داوری می شد. با بررسی این نمایشگاه متوجه اعتبار نمایشگاه شدم البته فکر نمی کردم در میان آثار حرفه ای که به این نمایشگاه رفته گل کویر شانسی داشته باشد.

الهه حمیدی ادامه داد:نمایشگاه در اصل بنا بود در پاییز یا زمستان سال گذشته برگزار شود که به دلیل شیوع بیماری کرونا نمایشگاه با تاخیر برگزار و به پاییز امسال رسد.

این عکاس آماتور با قدردانی از نیلی گالری برای ارسال اثرش گفت: وقتی به من اطلاع دادن که توی نمایشگاه چشمه نور اساتید عکاسی طبیعت و خیابانی ایران هم حضور دارند؛ از اینکه گل کویر انتخاب شد؛ شوکه شدم. و خود را مدیون خانواده و دوست عزیزی می دانم که چشمان مرا با دنیای عکاسی آشنا کرد .

وی درپایان اضافه کرد: وقتی تصویر گل کویر را روی دیوارهای لونا سانت دیدم،  از خوشحالی اشک شوق ریختم و با خود گفتم " اونی‌که اونجا روی دیوار هست گل کویر من هست" و بابت این از‌ خدای خودم ممنونم. همیشه ترکیه و ایاصوفیه برایم جذاب بود چرا که مملو از افسانه های زیبا بوده است.

IMG_20201124_120139_531(1)

 

IMG_20201124_120136_436

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز