چهره ها و اخبار فرهنگ و هنر در هفته ای که گذشت؛

یک پرسپولیسی کرونایی شد /قورباغه ای که هفت تیر کش شد/شیشلیک پر دردسر آقای مهدویان/تولد بانوی سینمای ایران در پاییز/پایتخت بی پایتخت!

۱۳۹۹/۰۹/۲۷ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۴۷۰۹
یک پرسپولیسی کرونایی شد /قورباغه ای که هفت تیر کش شد/شیشلیک پر دردسر آقای مهدویان/تولد بانوی سینمای ایران در پاییز/پایتخت بی پایتخت!
در هفته گذشته بیشترین اخبار حول و حوش داستان سارا و نیکای سریال پایتخت پیچید که نظرات متفاوت کاربران در فضای مجازی و البته کارشناسان و خانواده هنر را در بر داشت البته هفته گذشته به این خبر ختم نشد؛ داستان قورباغه هومن سیدی کماکان در راس اخبار است.

منتفی هفته؛سریال پایتخت

سریال پایتخت سریال جذاب و دوست داشتنی نوروز های تلویزیون به فصل هفتم نمی رسد. محسن تنابنده با انتشار پستی در صفحه ی مجازی اش خبر داد به دلایل مشغله کاری و مشکلات پیش رو به رغم درخواست تلویزیون  و هماهنگی های ایجاد شده سریال پایتخت 7 را نمی سازیم تا در زمانی بهتر این اتفاق رخ دهد . سریال پایتخت در هفته ای که گذشت به دلایل مختلف پر سر و صدا بود و متفاوت ترین اتفاق آنجا رخ داد که محسن تنابنده بعد از حواشی پیش آمده در خصوص دستمزد پنج میلیاردی اش برای سریال ترجیح داد که پایتختی در کار نباشد. بی تردید انصراف محسن تنابنده به عنوان پایه  و ستون اصلی این سریال در عدم ساخت این مجموعه تلویزیونی برای نوروز 1400  موثر بوده است.

عشق نافرجام هفته؛ عشق هیولایی

جدید ترین آلبوم محسن چاوشی که به عنوان عشق هیولایی  در راه انتشار بود و بعد ها مشخص شد عشق هیولایی عنوان کتاب جدید محسن چاوشی است حالا با عنوان جدید «واحدا» در فرمت یک آلبوم موسیقایی که دو سال برای آن زحمت کشیده شده است منتشر خواهد شد با این حساب باید گفت بر خلاف تصور افرادی که فکر می کردند عشق هیولایی عنوان آلبوم جدید محسن چاوشی نیز هست باید گفت عشق هیولایی عنوان کتاب ترانه های  چاوشی است و آلبوم در دست تولید  و انتشار با عنوان «واحدا» منتشر خواهد شد .قطعا بسیاری از طرفداران این خواننده ی صاحب رکورد منتظر هستند تا ببینند آلبوم «واحدا» بعد از آلبوم پر سر و صدا و درخشان ابراهیم با ترانه ایرانی در روز هایی که به دلیل کرونا با افت اتفاقات مبارک در این عرصه مواجه بودیم چگونه به اقبال دست پیدا می کند.

بانوی هفته؛ ثریا قاسمی

به بهانه 25 آذر ماه روز تولد ثریا قاسمی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون که هنوز حتی با نقش های کوتاه می درخشد او را به عنوان چهره ی ماندگار سینما و تلویزیون انتخاب می کنیم. بی تردید ثریا قاسمی دختر هنرمند مرحومه حمیده خیرآبادی در سینمای ایران تکرار نشدنی است شاید بزرگ ترین ویژگی در کارنامه ی غنی و سنگین این بانوی سینما ،ایفای نقش های متفاوتی است که به رغم شباهت نقش هرگز تکراری نشده اند و باید اذعان داشت او هنوز هم در آستینش نقش هایی را دارد که تا به حال رو نشده است. برای این هنرمند محبوب آرزوی سلامت، سعادت، صلابت و بهروزی داریم.

متولد هفته؛ آقای حکایتی

خیلی از ما ها با نام آقای حکایتی آشنا هستیم و چه بد که کودک و نوجوان امروز از پتانسیل های عمیق و ماندگار برنامه سازی کودک مانند بهرام شاه محمدلو بی بهره است آقای حکایتی و خانواده برومند، عادل بزدوده، حمید جبلی، ایرج طهماسب و حتی فاطمه معتمد آریا و رضا بابک حق بزرگی بر گردن تولیدات رسانه ملی در حوزه ی کودک و نوجوان دارند که البته این روز ها از آن ها خبری نیست.

غذای نامرغوب هفته؛ شیشلیک

محمد حسین مهدویان که در فیلم سازی صاحب سبک و سیاق خودش بود  و جنس فیلم سازی او برای سینمای ایران یک اتفاق متفاوت محسوب می شد و در ساخت آثار مختلف تاریخ معاصر به خصوص دوران انقلاب در نمایش مستند سینمایی های ویژه اش سنگ تمام گذاشته بود حالا تغییر سلیقه داد و با شیشلیک به سینما می آیدکه شنیده می شود فیلمی جذاب و مفرح است اما بسیاری از طرفداران سینمای مهدویان نسبت به فیلم جدید او منتقد بودند و معتقد هستند که محمد حسین مهدویان قطعا با فیلم شیشلیک تغییر مسیر داده است.

دو زیست هفته؛ قورباغه

قورباغه هومن سیدی هم از تصمیمات متفاوتی که برایش می گیرند خسته است اگر چه اتفاقات پیش رو  برای سریال قورباغه که با واکنش های متفاوت بازیگران و عوامل این فیلم همراه بوده است امروز می تواند برای این سریال جنبه های مختلف تبلیغاتی داشته باشد اما باید بگوییم که اتفاقات رخ داده برای عدم پخش این سریال که به زودی موضوع گزارش ما در خبرگزاری برنا خواهد بود قورباغه ای ها را خسته کرده است به هر حال تعویق چند باره ی سریال قورباغه به دلایل مختلف از این حیث که می تواند تماشاگرش را تشنه کند موثر است اما حالا دیگر کار به جایی رسیده است که صاحبان قورباغه نگران پخش سریال اشان هستند.

کرونایی هفته؛ خواننده پرسپولیس

اگر چه در هفته ی گذشته هم چند تن از هنرمندان عرصه های مختلف دچار کرونا شدند و متاسفانه یک دستیار کارگردان« محمد عفراوی »  و فردی موفق در دنیای سریال سازی و فیلم سازی را از دست دادیم و همکاران او در سوگش نشستند اما کرونایی این هفته خواننده پرسپولیسی محسن ابراهیم زاده بود که خبر ابتلای او به کووید 19 بسیاری از طرفداران او و به خصوص پرسپولیسی ها را نگران کرد. خبرگزاری برنا برای این خواننده جوان و دیگر هنرمندان درگیر شده با این بیماری آرزوی سلامت و بهبود روز افزون دارد.

قلب باز هفته؛ بابک جهانبخش

هفته گذشته بابک جهانبخش  قلبش را  به تیغ جراحان سپرد تا عمل قلب باز را تجربه کند همسر این خواننده محبوب روز قبل از عمل جراحی از طرفداران این هنرمند نام آشنا درخواست کرد برایش دعا کنند و دعای خیر خانواده هنر و طرفداران این خواننده باعث شد روز بعد همسر آقای خواننده با اعلام این که عمل قلب باز همسرم به خوبی پشت سر گذاشته شده است خانواده هنر را خوشحال کند.

دو قلو های پر دردسر هفته؛ سارا و نیکای پایتخت

سارا و نیکای سریال پایتخت با انتشار ویدیویی خبر از عدم حضورشان در فصل جدید پایتخت دادند حواشی رخ داده در زندگی این دو نوجوان هنرمند که قطعا از تجربه کم اشان در عرصه هنر نشأت می گیرد باعث شد بسیاری از کاربران فضای مجازی پیگیر اخبار دلایل عدم حضور سارا و نیکا در فصل جدید پایتخت باشند اگر چه در این مسیر بسیاری از خانواده پایتخت با انتشار پست های متفاوت از این دو حمایت کردند  و معتقد بودند نباید اشتباه آن ها عاملی باشد برای کنار گذاشته شدنشان از سریال اما بی تردید قوانین و چارچوب های موجود در رسانه ملی و عرف و قاعده اجازه نخواهد داد در شرایطی که همه در انتظار کوچک ترین مستمسک برای طراحی ایراد های رسانه ای هستند این دو نوجوان به این زودی به آنتن برگردند. در این خصوص که چرا و چگونه  می بایست اشتباه این دو نوجوان خام با یک تنبیه منطقی مواجه شود و شانس حضورشان از شخص جدید پایتخت گرفته نشود به زودی صحبت خواهیم کرد اما باید گفت پر صدا ترین شخصیت های نیمه هنری هفته سارا و نیکای فرقانی اصل بودند که البته با خبری که محسن تنابنده در خصوص عدم ساخت فصل هفتم داد این ماجرا هم قطعا فروکش خواهد کرد.

عادل فردوسی پور هفته؛ محمدرضا احمدی

محمدرضا احمدی به عنوان گزارشگر مسابقه ی فینال جام باشگاه های آسیا انتخاب شد تا به اعتقاد خیلی از پرسپولیسی ها این تصمیم به نفع طرفداران پرسپولیس باشد چرا که پرسپولیسی ها معتقد هستند که گزارش های محمدرضا احمدی برای آن ها شگون دارد اما بسیاری معتقد هستند که اگر عادل فردوسی پور امروز به عنوان گزارشگر با تلویزیون با تلویزیون همراهی می کرد قطعا او به عنوان گزارشگر فینال جام باشگاه های آسیا انتخاب می شد شایعه ای که چندباری در هفته های گذشته رسانه ای شد اما در انتها شبکه سه اعلام کرد که محمدرضا احمدی گزارشگر بازی پرسپولیس و اولسان کره ی جنوبی خواهد بود که این مسابقه ساعت 15:30 دقیقه روز شنبه از شبکه سه سیما در قالب برنامه فوتبال برتر پخش خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز