نادر طالب‌زاده:

زندگی شهید قاسم سلیمانی ابعاد مختلفی دارد که می‌توان در آثار هنری به آن‌ها پرداخت

۱۳۹۹/۱۰/۱۲ - ۰۵:۵۵:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۶۲۲۶
زندگی شهید قاسم سلیمانی ابعاد مختلفی دارد که می‌توان در آثار هنری به آن‌ها پرداخت
نادر طالب‌زاده معتقد است علاوه بر ایستادگی شهید قاسم سلیمانی در برابر داعش، زندگی او ابعاد دیگری هم دارد که می‌تواند برای پرداختن در یک اثر هنری حائز اهمیت باشد.

نادر طالب‌زاده مجری تلویزیون و مستندساز در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: دی ماه امسال اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی را در پیش داریم. در حالیکه تنها یک سال از شهادت سردار قاسم سلیمانی می‌گذرد نمی‌توان انتظار داشت که آثار چندانی در سینما تولید شود، برای اینکه درباره آن‌ها آثار ارزشمندی درباره برخی شخصیت‌ها خلق شود نیاز به زمان است تا بیشتر جایگاه ویژه‌ای داشتند را بشناسیم.

طالب‌زاده خاطرنشان کرد: البته چند اثر مستند در این مدت ساخته شده است اما برای ساخت یک اثر داستانی لازم است که پژوهش‌های کافی صورت بگیرد و این قطعاً نیاز به زمانی بیشتر از یک سال دارد. تا جایی که می‌دانم برخی دوستان در حال پژوهش و نگارش فیلمنامه‌‌هایی با این موضوع هستند که امیدوارم در آینده اثری ارزشمند و درخور ساخته شود.

این مجری در ادامه گفت: زندگی شهید قاسم سلیمانی ابعاد مختلفی دارد که پرداختن به آن‌ها در یک اثر می‌تواند حائز اهمیت باشد. حوزه استحفاظی شهید سلیمانی در سال‌های اخیر مربوط به فعالیت‌های داعش می‌شد اما او علاوه بر این مسئله در نقاط مختلف کشور در زمان‌های مختلف فعالیت‌های سازنده‌ای داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به فعالیت‌های ایشان در سیستان و بلوچستان اشاره کرد که پس از جنگ در آرام کردن وضعیت آنجا نقشی جدی داشت. کاری که نیاز به یک فهم و شعور خاص داشت که قطعاً هر کسی از پس انجام آن کار بر نمی‌آمد. بنا بر این باید این نکته را مدنظر داشت که شخصیت سردار سلیمانی ابعاد مختلفی دارد، حضور ایشان در سوریه، لبنان، عراق و... هر کدام بخشی از فعالیت‌های شهید سلیمانی هستند که مدت‌ها نیاز به تحقیق و پژوهش دارند و می‌شود برای پرداختن به هر کدامشان اثری سینمایی خلق کرد.

او در  پایان اظهار داشت: در زمان جنگ تحمیلی چند فیلم سینمایی ساخته شد که آثار خوبی بودند اما آثار فاخر معمولاً با یک فاصله‌ای زمانی ساخته شدند. برای پرداختن به موضوع حاج قاسم سلیمانی هم نیاز به زمان داریم و تجربه ثابت کرده ممکن است آثاری که با ضرباهنگ تند و شتابزده در زمانی کوتاه از واقعه رخ داده ساخته شده‌اند کیفیت لازم را نداشتند و فکر می‌کنم در این زمینه آثار سفارشی هم نتوانند کیفیت لازم را داشته باشند. باید با تأمل و تمعق بیشتری به سراغ ساخت اثری داستانی برای پرداختن به شخصیت حاج قاسم سلیمانی برویم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز