مهدی نیک آیین در گفت و گو با خبرگزاری برنا؛

سینما فقط با مردم زنده می ماند/امیدوار و آرزومندم سال ۱۴۰۰ اکران نوروزی داشته باشیم/خداکند بعد از کرونا جشنواره در سطح مردمی برگزار شود!

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۰۴:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۳۰۲۱
سینما فقط با مردم زنده می ماند/امیدوار و آرزومندم سال ۱۴۰۰ اکران نوروزی داشته باشیم/خداکند بعد از کرونا جشنواره در سطح مردمی برگزار شود!
مهدی نیک آیین مدیر سینما سپیده معتقد است بیشترین ظلم درحق سینما دار ها شده است چرا که سینما ها اولین مکانی بودند که بسته شدند و جزو آخرین مشاغلی هم بود که باز شد این مدیر سینما تاکید دارد که مسئولین تصمیمات معقولانه تری بگیرند و به کمک سینمادار ها بیایند تا مردم دوباره باور کنند که سینما محل امنی شده است تا دوباره با کمال میل به سالن ها برگردند و فیلم تماشا کنند.

مهدی نیک آیین مدیر سینما «سپیده» در خصوص  شرایط و حال و روز این روزهای سینمای خود به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: حال و روز سینما ی ما و متاسفانه کل جهان خوب نیست در واقع اوضاع به شدت سخت است و ما سال 99 را به کلی از دست دادیم فقط امیدوار هستیم که سال 1400 اکران نوروزی اتفاق بیفتد و اینکه جشنواره در سطح مردمی برگزار شود.

او در این باره که سینما در تمام این مدت تعطیل بوده است یا خیر بیان کرد: سینما سه ماه اول سال کاملا بسته بود اما از 4 تیرماه تا اول شهریور ماه آن را باز کردیم و دوباره نیمه دوم شهریور ماه تا اوایل مهرماه باز بود و در حال حاضر هم تمام سینماها تعطیل هستند.

نیک آیین در این باره که هزینه های سینما را چطور تامین می کند تصریح کرد: ما چون زیر مجموعه موسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز هستیم خدا را شکر در این زمینه موسسه خیلی همکاری خوبی داشته و کمک حالمان بوده است ولی روال کلی سال های قبل اینگونه بوده است  که هزینه ها از طریق فروش بلیط  تامین می شد و از این طریق سینما را زنده نگه داشته بودیم ولی متاسفانه امروزه شرایط خیلی سخت شده و دولت هم کمک زیادی نکرده است.

او در خصوص اینکه وعده هایی که برای حمایت از سینما می دادند عملی شده یا خیر؟ اظهار کرد: بیشتر در حد همان وعده بوده است درواقع اول شعار می دهند و تبلیغات می کنند و متاسفانه بعد از آن اصلا عملی نمی کنند.

مهدی نیک آیین در پایان گفت: ما در شهریور ماه مجبور شدیم تعدیل نیرو داشته باشیم ولی این اتفاق موقتی است تا زمانی که سینما باز شود تا دوباره بخواهیم که به کارشان بازگردند به هر حال افرادی که در سینما کار می کنند سال ها تجربه کسب کرده اند و قطعا ما هم مشتاق هستیم تا مجدد بتوانیم از حضورشان استفاده کنیم ولی همه این ها منوط بر این است که شرایط نرمال به دست بیاید.

نیک آیین در پایان و در خصوص اینکه چه انتظاری از مسئولان دارد بیان کرد: عملا نمی توانیم انتظار خاصی با توجه به تصمیماتی که تا به الان گرفته اند داشته باشیم و اینکه خب هیچ کدام از این تصمیمات هم عملی نشده است فقط تنها انتظاری که از آن ها داریم این است که مساعدت کنند تا سینما کمی به روال قبل بازگردد چرا که بیشترین ظلم در حق سینما دارها بود درواقع سینما اولین مکانی بود که بسته شد و جزو آخرین مشاغلی بود که باز شد .در نهایت تنها صحبتی که دارم این است مسئولین با عزم بیشتری کار و فعالیت کنند و تصمیمات معقولانه تر بگیرند به طوری که این تصمیمات عملی شود درواقع اگر قرار است وام بدهند سریع این کار را انجام دهند ولی اگر سینما قرار است که باز شود به صدا و سیما، شهرداری ها و تبلیغات محیطی اطلاع رسانی کنند تا مردم اطلاع داشته باشند که سینما محیط امنی شده است و با کمال میل به سالن ها برگردند و فیلم تماشا کنند چرا که سینما فقط با مردم زنده می ماند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز