علی ژکان:

«ترانه‌های پدری» قطعاً به جشنواره فجر نمی‌رسد / جشنواره فیلم فجر آلوده به سیاست است

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۰۷:۳۲:۵۶
کد خبر: ۱۱۱۷۸۵۷
«ترانه‌های پدری» قطعاً به جشنواره فجر نمی‌رسد / جشنواره فیلم فجر آلوده به سیاست است
علی ژکان با اشاره به اینکه هنوز مراحل فنی فیلم سینمایی «ترانه‌های پدری» انجام نشده است، تأکید کرد که این فیلم به هیچ‌وجه برای حضور در این دوره از جشنواره آماده نمی‌شود.

علی ژکان کارگردان و تهیه‌کننده سینما که فیلم سینمایی «ترانه‌های پدری» به تهیه‌کنندگی او امسال متقاضی حضور در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر است در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: فیلم سینمایی «ترانه‌های پدری» به کارگردانی محمد بصیری قطعاً برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده نمایش نمی‌شود چرا که کارهای فنی این فیلم هنوز شروع نشده است. در زمان فراخوان جشنواره تصور ما بر این بود که شاید شرایط فراهم شد و فیلم به جشنواره رسید اما این اتفاق رخ نداد.

ژکان خاطرنشان کرد: فیلم سینمایی «ترانه‌های پدری» سال گذشته پیش از شیوع ویروس کرونا ساخته شده و حدود یک سال و نیم از زمان تولید آن می‌گذرد اما با این حال هنوز مراحل پس‌تولید آن به طول کل به پایان نرسیده است. به طور کل در شرایط حاضر نمی‌توان برای هیچ کاری اعم از اکران فیلم برنامه‌ریزی داشت و ما هم در واقع هیچ برنامه‌ریزی مشخصی برای اکران و نمایش این فیلم نداریم.

این تهیه‌کننده در ادامه درباره برگزاری جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره‌ها در دنیا برای مخاطبان برگزار می‌شوند تا فیلم‌ها بیشتر دیده شوند اما به طور کل جشنواره فیلم فجر در تعریف حرفه‌ای جشنواره‌ها قرار نمی‌گیرد. جشنواره ما یک جشنواره مناسبتی است و به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. این جشنواره به همین دلیل یک جشنواره آلوده به سیاست است و هر سال در هر شرایطی باید برگزار شود و فقط در شکل برگزاری آن تغییراتی اعمال می‌شود.

او افزود: طی سال‌های اخیر دیده‌ایم که بارهای تغییراتی بوده‌ایم که در یک جشنواره با ثبات اصلاً چنین تغییراتی منطقی به نظر نمی‌رسد. جشنواره فیلم فجر مثل دیگر جشنواره‌های سینمایی جهان از جمله کن که یک سیاست سینمایی مشخص دارد، نیست و معیارها و ملاک‌های آن را نمی‌توان به طور مشخص تعریف کرد و همه چیز هر سال به دبیر جشنواره بستگی دارد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «عیسی می‌آید» در پایان تأکید کرد: دبیران جشنواره فیلم فجر نیز معمولاً افرادی نیستند که مربوط به سینما باشند و بیش از هر چیز یک چهره دولتی به حساب می‌آیند و اگر امسال به این شکل برگزار می‌شود هم به این دلیل است که یک جشنواره مناسبتی در زمانی که تعیین شده است باید به هر شکلی که شده برگزار شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز