عبدالله اسکندری:

حذف هیأت انتخاب سوءتفاهم‌ها را بیشتر می‌کند / نبود بخش نگاه نو در جشنواره کم‌لطفی در حق فیلمسازان فیلم اولی است

۱۳۹۹/۱۱/۰۸ - ۰۶:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۱۴۸۹
حذف هیأت انتخاب سوءتفاهم‌ها را بیشتر می‌کند / نبود بخش نگاه نو در جشنواره کم‌لطفی در حق فیلمسازان فیلم اولی است
عبدالله اسکندری معتقد است بخش نگاه نو در جشنواره فیلم فجر فرصتی است برای دیده شدن آثار جوانان و حذف این بخش به نوعی کم‌لطفی در حق فیلمسازان فیلم اولی است.

عبدالله اسکندری طراح گریم، چهره‌پرداز و تهیه‌کننده سینما که امسال با فیلم سینمایی «روزی روزگاری آبادان» به عنوان تهیه‌کننده در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: فیلم سینمایی «روزی روزگاری آبادان» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ در روزهای شیوع ویروس کرونا فیلمبرداری شد و ما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سعی داشتیم کسی در روزهای فیلمبرداری به این ویروس مبتلا نشود. به هر حال بازیگران از همه اعضای گروه بیشتر در خطر ابتلا هستند چرا که آن‌ها در مقابل دوربین نمی‌توانند ماسک به صورت داشته باشند و آقای تنابنده به بیماری کرونا مبتلا شدند که در نهایت چند روز استراحت کردند و خوشبختانه بدون هیچ مشکلی به گروه فیلمبرداری برگشتند.

اسکندری درباره حذف هیأت انتخاب در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر گفت: به نظر من حذف هیأت انتخاب باعث می‌شود تا حدی سوءتفاهم‌هایی که معمولاً هر سال شاهد هستیم بیشتر شود و داوری‌ها ممکن است بیش از همیشه با حواشی همراه شوند. به نظر من وقتی هیأت انتخاب آثار را برای حضور در جشنواره انتخاب می‌کردند و بعد گروه دیگری به عنوان داور درباره جوایز تصمیم می‌گرفتند روند بهتری را شاهد بودیم که می‌توانست حاشیه‌ها را کمتر کند.

او درباره حذف بخش نگاه نو در سی‌ونهمین دوره جشنواره فیلم فجر تصریح کرد: حذف چنین بخش‌هایی که در آن به جوانان توجه می‌شود در نهایت منجر به حداقل رسیدن امکان دیده شدن برای جوانان می‌شود. طی سال‌های اخیر تجربه ثابت کرده که جوانان با استعداد آثار بسیار خوبی تولید می‌کنند و اگر برایشان امکان مورد قضاوت قرار گرفتن توسط مردم کمتر فراهم باشد جلوی تولد فیلمسازان جدید و با استعداد گرفته می‌شود. به نظرم حذف بخش نگاه نو به نوعی کم لطفی در حق فیلمسازان فیلم اولی است.

این تهیه‌کننده در ادامه تأکید کرد: من در هیأت داوران امسال تفاوت چندانی نسبت به سال‌های گذشته نمی‌بینم و فکر می‌کنم سال‌های قبل هم ترکیب‌های مشابهی را شاهد بوده‌ایم که باید ببینیم در سال جاری این ترکیب چه حاصلی خواهد داشت.

اسکندری خاطرنشان کرد: به نظر من بهتر است فیلم‌های سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی تماشاگران می‌تواند برای عموم مردم و مخاطبان جدی سینما نمایش داده شود. در سالی که پشت سر گذاشتیم شرایط بسیار عجیبی را تجربه کردیم و به اعتقاد من هنرمند در هر شرایطی نمی‌تواند آرام بنشیند و ساکت باشد؛ حتی در این شرایط هم لازم است هنر و تفکر زنده باشد و آثار تولید شوند. هنرمند میل به خلق اثر و مورد قضاوت قرار گرفتن دارد و در روزهای شیوع کرونا می‌تواند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کار خود ادامه دهد و اثر خلق کند.

او در پایان گفت: امیدوارم در جشنواره امسال از جوانان حمایت شود تا تفکر جوان و پویا در سینمای ما زنده بماند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز