حمید ابراهیمی در گفت و گو با خبرگزاری برنا؛

جشنواره فجر ناجی خانواده تئاتر /خانواده تئاتر دست در دست هم دهند تا سالن های نمایش دوباره جان بگیرند

۱۳۹۹/۱۱/۱۱ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۶۳۹۵
جشنواره فجر ناجی خانواده تئاتر /خانواده تئاتر دست در دست هم دهند تا سالن های نمایش دوباره جان بگیرند
حمید ابراهیمی کارگردان و نویسنده تئاتر است. این کارگردان نمایش های ارزشمندی همچون «در امتداد باد»، «راز شیشه‌ای» ، «سیا ریحون»، «ته خط»، «آخرین جشن» ، «لاله زار» ، «پشت دیوار امارت»، «آوای باد خانه خورشید» و ... را در سالهای متمادی در ایران اجرا کرده است و در حال حاضر نیز با نمایش «کمان ابرو» در سی و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور دارد.

حمید ابراهیمی دانش‌ آموخته کارشناسی اطلاع رسانی و کتابداری گرایش هنر است او بیش از سه دهه تجربه در تئاتر را دارد. ابراهیمی بیش از این که بازیگر سینما و تلویزیون باشد بازیگر تئاتر است و در دوران نوجوانی با بازی در تئاتر دانش آموزی در سال ۱۳۶۵ موفق به کسب رتبه نخست بازیگری کشور شد.

همچنین این بازیگر و نویسنده و کارگردان تئاتر، تلویزیون و سینمای کشور پس از کارگردانی چندین فیلم کوتاه و نیمه بلند اولین اثر خود را در مقام کارگردان در سال ۱۳۹۳ تجربه کرده ‌است. این اثر با عنوان عمو جان هیتلر، در جشنواره فیلم‌ های ویدئویی یاس حضور داشت.

حمید ابراهیمی کارگردان و نویسنده تئاتر با توجه به اینکه امسال با چه نمایشی در جشنواره تئاتر فجر حضور دارد به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: در جشنواره تئاتر فجر با نمایش «کمان ابرو» در بخش مهمان جشنواره حضور دارم در خصوص قصه و سبک داستان باید بگویم که  ماجرا در مورد آرش کمانگیر و دفاع او از مهین است در واقع تعمیم پیدا کرده به عصر معاصر که ما نیز باید مانند آرش در برابر دشمنان بایستیم و دفاع کنیم.

این کارگردان در این خصوص که وضعیت جشنواره با توجه به پروتکل های بهداشتی چگونه خواهد بود بیان کرد: با توجه به این که جشنواره هنوز شروع نشده است اما مطمئنا تمام موارد بهداشتی و پروتکل ها رعایت خواهد شد.

او در پاسخ به این سوال که موافق برگزاری جشنواره هست یا خیر تصریح کرد: بله موافق هستم، چرا که تئاتر متاسفانه با ورود کرونا به شدت عقب افتاد و این جشنواره ها هستند که به آن ها کمک می کند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه به فکر اجرای عموم در سال بعد است یا همین امسال گفت: خیر، ما منتظر هستیم این نمایش در جشنواره برود و بعد برای اجرای عموم هماهنگ کنیم.

کارگردان نمایش «آخرین جشن» در خصوص اینکه چقدر امیدوار است هزینه هایی که برای نمایش خرج کرده برگردد خاطرنشان کرد: متاسفانه این روزها تا  زمانی که هنرمند کار هنری انجام می دهد و کمک دولتی نباشد  اوضاع و کار خیلی سخت خواهد بود ولی واقعا نمیدانم چه پیش خواهد آمد.

حمید ابراهیمی در پایان و با اشاره به اینکه چگونه می شود سال گذشته تئاتر را جبران کرد؟ اظهار کرد: بسیاری از هنرمندان متضرر شدند من فقط امیدوارم با برنامه ریزی صحیح همه اهالی هنر و تئاتر برای اجرا حضور پیدا کنند تا حد اقل این ضرر و زیان ها که در سال گذشته وجود داشت تا حدودی با کمک و حمایت  دولت جبران شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز