در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر؛

«سلفی با رستم» فیلمی برای آشنایی با اساطیر ایران/ ببینید

۱۳۹۹/۱۱/۰۷ - ۰۸:۴۳:۲۶
کد خبر: ۱۱۲۶۵۹۶
«سلفی با رستم» فیلمی برای آشنایی با اساطیر ایران/ ببینید
کارگردان «سلفی با رستم» از احساس دینش نسبت به ادبیات اساطیری گفت.

به گزارش برنا، «سلفی با رستم»به کارگردانی حسین قناعت اقتباسی آزاد از رمان سیاه دل نوشته کورنلیا فونکه است و تلاش دارد تا  نوجوانان و جوانان با شخصیت های اساطیری و تاریخ باستانی آشنا کند.

حسین قناعت که پیشتر برای ساخت فیلم کوتاه «دلواره» برنده خرس نقره‌ای از جشنواره‌ای در کشور اتریش شده است در مورد دلایل خود برای ساخت این فیلم سینمایی گفت: احساس دین کردم که داستانی بنویسم که به نوجوان امروز شاهنامه را معرفی کنم.

وی در مورد نحوه روایت شاهنامه در این فیلم توضیح داد: مهم این است که به‌روز باشیم و من تلاش‌ کرده‌ام تا به کودک و نوجوان امروز نزدیک شوم.

کارگردان فیلم «نان» به عنوان برنده پروانه زرین بهترین کارگردانی از هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان اصفهان در مورد حوزه کودک در سینمای کشور اضافه کرد: سینمای کودک متفاوت از گذشته است و از نظر من سلفی با رستم تفاوتی با سینمای بزرگسال ندارد و تنها تفاوت آن، در کودک بودن قهرمان آن است.

وی افزود: این فیلم را هم کودک و نوجوان و هم بزرگسالان می‌توانند ببینند. در واقع طیف وسیع‌تری از مخاطبان را دربرمی‌گیرد.

حسین قناعت در خاتمه با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم فجر در شرایط همه گیری کرونا گفت: از اینکه فیلمم در جشنواره دیده می‌شود، خوشحالم. سینمای کودک و نوجوان مورد علاقه من، سینمایی است که خود کودک و نوجوان مخاطب اصلی آن باشند.

در خلاصه این فیلم آمده است؛ هلیای 10 ساله بی‌آنکه از رازهای پدرش آگاه باشد زندگی به ظاهر آرامی دارد، اما هنگامی که رازها برملا می‌شوند زندگی‌اش را دگرگون می‌کنند…

از جمله بازیگران «سلفی با رستم» می‌توان به امیرحسین صدیق، شقایق فراهانی، آناهیتا همتی، زهرا جهرمی، محمدرضا هدایتی، مرتضی زارع، رامین ناصرنصیر، عباس محبوب، امین چنارانی و با هنرمندی میرطاهر مظلومی و علی استادی اشاره کرد.بازیگران کودک این فیلم نیز:راستین عزیزپور و  هلیا آهنگری هستند.

عوامل ««سلفی با رستم» عبارتند از:
مدیران تدارکات: اصغر بازگشا، فرهاد هواخواه، عکاس: پیام باورصاد احمدپور، منشی صحنه: هدیه نصیری، مدیر برنامه‌ریزی: زهرا جهرمی، برنامه‌ریز: حمیدرضا ازوجی، دستیار اول کارگردان: جواد صالحی، جلوه‌های ویژه بصری: صالح کشور دوست، ردا مرادی، طراح صحنه و لباس: کیوان ذوالفقاری، طراح گریم: جنان صدفی، مدیر صدابرداری: فرهاد تبریزی، طراحی و ترکیب صدا: محمود موسوی‌نژاد، آهنگساز: محمدمهدی گورنگی، تدوین: پریسا پروین‌نیا، مدیر فیلمبرداری: افشین علیزاده، مدیر تولید: فریبا خلیلی، مجری‌طرح و سرمایه‌گذار: میثم آهنگری، نویسنده، تهیه‌کننده وکارگردان: حسین قناعت.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز