علیرضا امینی:

«راند چهارم» را به دلیل موضوع و محتوایش از جشنواره فجر کنار گذاشتند / حذف هیأت انتخاب اتفاق مثبتی بود

۱۳۹۹/۱۱/۰۸ - ۰۶:۵۸:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۶۸۷۰
«راند چهارم» را به دلیل موضوع و محتوایش از جشنواره فجر کنار گذاشتند / حذف هیأت انتخاب اتفاق مثبتی بود
علیرضا امینی با اشاره به اینکه فیلم سینمایی «راند چهارم» به دلیل موضوع و محتوایش از جشنواره فیلم فجر کنار گذاشته شده، تأکید کرد که در حق این فیلم اجحاف شده است.

علیرضا امینی کارگردان سینما که امسال با فیلم سینمایی «راند چهارم» در بین 62 فیلم سودای سیمرغ حضور داشت و فیلمش در هیچ بخشی کاندیدا نشد درباره این اتفاق و دلیل عدم راهیابی فیلم در جمع آثار بخش رقابتی سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر، در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: به نظر می‌آید در حق فیلم «راند چهارم» اجحاف شده و این فیلم نه به دلیل مشکلات کیفی که به دلایلی دیگر از جشنواره کنار گذاشته شده است.

امینی تصریح کرد: به نظر می‌رسد دلایل کنار گذاشتن فیلم «راند چهارم» به مسائل محتوایی و موضوعی برمی‌گردد. ما پیش از این، حدس می‌زدیم که چنین مسائلی درباره فیلم مطرح باشد و قصد داشتیم در سکوت همه چیز پیش برود تا حاشیه‌ای برای  فیلم به وجود نیاید اما امروز متوجه شدیم که این فیلم به دلیل مسائل محتوایی کنار گذاشته شده است. معمولاً فیلم‌ها اگر با مشکلی در این زمینه روبه‌رو باشند با اصلاحیه‌هایی که از سوی وزارت فرهنگ مطرح می‌شود، مشکل مرتفع شده و فیلم نمایش داده می‌شود اما فیلم ما را بدون اینکه اصلاحیه‌ای برای آن مطرح کنند به طور کامل کنار گذاشتند.

این کارگردان درباره تغییراتی که در برگزاری سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر ایجاد شده، اظهار داشت: حذف هیأت انتخاب به نظر من اتفاق مثبتی است و من فکر می‌کنم اگر هیأت داوران مستقیماً بدون اینکه هیأت انتخاب فیلم‌ها را بررسی کنند، آثار را مورد قضاوت قرار دهد می‌تواند اتفاق مثبتی باشد چرا که حتی فیلم‌هایی که تنها در یک بخش فنی می‌توانند کاندیدا شوند نیز امکان دیده شدن دارند و زحمت همه عوامل برای قضاوت اثر مدنظر قرار می‌گیرد.

کارگردان فیلم سینمایی «استشهادی برای خدا» در پایان درباره حذف بخش نگاه نو از سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر گفت: حذف بخش نگاه نو از جشنواره فیلم فجر به هیچ‌وجه اتفاق مثبتی نیست. امسال در لیستی که از فیلم‌ها منتشر شد به نظر می‌رسید حدود 5 فیلم با بودجه بالای 8 یا 10 میلیارد تومان ساخته شده‌اند و فیلم اولی‌ها که ساختشان با بودجه بسیار کمتری صورت گرفته نمی‌توانند با این آثار مقایسه شوند و در یک بخش مورد قضاوت قرار بگیرند. رقابت فیلم اولی‌ها با فیلمسازان باتجربه و فیلم‌هایی که با بودجه بالا ساخته شده‌اند منطقی نیست و بهتر بود این بخش امسال هم در جشنواره باقی می‌ماند و این فیلم‌ها با هم در یک بخش رقابت می‌کردند. به طور کل باید صبر کنیم و نتیجه این تغییرات را پس از برگزاری جشنواره ببینیم و مورد ارزیابی قرار دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز