لاله اسکندری:

ترکیب عشق و وطن دوستی «در چشم باد» را همیشه دیدنی نگه می دارد/جذابیت بازی در نقش «فخرالسادات» کهنسال

۱۳۹۹/۱۱/۱۱ - ۱۳:۴۲:۲۰
کد خبر: ۱۱۲۸۹۸۱
ترکیب عشق و وطن دوستی «در چشم باد» را همیشه دیدنی نگه می دارد/جذابیت بازی در نقش «فخرالسادات» کهنسال
لاله اسکندری، بازیگر نقش «فخرالسادات» در سریال ماندگار «در چشم باد»، جذابیت این سریال را در ترکیب عشق و وطن دوستی در داستان دانست.

 به گزارش برنا، اسکندری حضور در عرصه بازیگری را با سینما و «متولد ماه مهر» احمدرضا درویش آغاز کرد. سریال «خاک سرخ» ابراهیم حاتمی‌کیا نیز نخستین تجربه بازیگری سریال برای او بود. کارنامه کاری اسکندری تغییر و تحول زیادی دارد؛ اما «در چشم باد» در این میان جایگاه ویژه ای داراست.  سریالی که او پنج سال درگیر آن بود و یکی از نقش‌های اصلی اش را برعهده داشت. 

او درباره علت پذیرفتن حضور در «در چشم باد» را اینگونه توصیف کرد: دلیل اصلی من برای این که پذیرفتم در این سریال بازی کنم حضور آقای جعفری جوزانی بود. به نظر من ایشان یکی از کاربلدترین کارگردانانی هستند که می شناسم، به خصوص در کارهای تاریخی. به همین خاطر وقتی این کار به من پیشنهاد داده شد، خیلی خوشحال شدم که کارگردان این کار، آقای جوزانی هستند. فیلمنامه سریال هم خیلی جذبم کرد. به خاطر دارم وقتی این سریال به من پیشنهاد شد بخش زیادی از فیلمنامه را دو سه روزه خواندم، چون بسیار پرکشش بود. یکی از دلایل دیگر حضورم در این سریال، وجود بازیگران خوب و تیم حرفه‌ای بود. هر کدام از بازیگرانی که در این سریال حضور داشتند، به نوبه خود و در جایگاه خودشان بهترین بودند و خیلی خوشحالم که با این عزیزان همکاری کردم.

بازیگر نقش «فخرالسادات» با بیان این که  تاریخ همیشه جذاب و عبرت آموز است، گفت: وقتی تاریخ به نمایش دربیاید و جلوه داده شود، جذابیتش چند برابر می‌شود.شما بیش از نیم قرن از تاریخ کشور را در یک سریال تماشا می‌کنید و این برای خود من بسیار جالب است. نقطه قوت دیگری که این فیلمنامه برای من داشت این است که در چشم باد ترکیبی از عشق و وطن‌‎ دوستی است و بیننده را با خودش همراه می کند. این را هم بگویم که من در سریال «در چشم باد» در دو مقطع سنی بازی داشتم و از این جهت که تا به حال نقش پیری را تجربه نکرده بودم، برایم جذابیت داشت.

اسکندری از فقر فرهنگ مطالعه در جامعه ایرانی هم گله کرد: متاسفانه کتاب خواندن هنوز آن چنان که باید در جامعه ما رونق نگرفته است. بنابر این لازم است روایت تاریخ در قالب سریال های تاریخی به جامعه منتقل شود. از این حیث سریال‌های تاریخی بسیار با ارزش و جذاب هستند. تاریخ کشورمان کمی مورد غفلت واقع شده است و بهتر است سریال‌ها و فیلم‌های بیشتری از تاریخ کشورمان بسازیم تا برای آیندگان بماند و همه در آینده متوجه شوند چه بر سر کشورمان گذشته است.

به گفته این بازیگر سینما و تلویزیون؛ ملاک ترجیح او برای بازی در سینما یا تلویزیون فقط فیلمنامه خوب است. او در این باره اظهار کرد:  اگر فیلمنامه خوب باشد، در آن سریال یا فیلم بازی می کنم و سینما یا تلویزیون بودن مدیوم کار تفاوتی برایم ندارد.

لاله اسکندری این روزها مشغول بازی در سریال «جشن سربرون» است که مقطع زمانی وقوع داستان این سریال نیز درگذشته است. او ابراز کرد: به نظر خود من «جشن سربرون» هم سریال بسیار جذابی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز