محمدرضا چراغعلی:

تک آهنگ‌ها در جشنواره داوری ‌شود

۱۳۹۹/۱۱/۱۳ - ۰۹:۰۹:۱۰
کد خبر: ۱۱۲۹۹۹۶
محمدرضا چراغعلی عضو هیات انتخاب گروه‌ها و آثار سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر خوهان آن شد تا تک آهنگ ها در جشنواره داوری شوند.

به گزارش برنا، محمدرضا چراغعلی عضو هیات انتخاب گروه‌ها و آثار سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر درباره ملاک ارزیابی آثار می‌گوید: «آثاری که در دو سال گذشته منتشر شده بودند در این دوره جشنواره ارزیابی شد. در این دوره ابتدا ژانرهای مختلف طبقه‌بندی شد و هیات داوران هم برای بررسی آن‌ها به کارگروه‌های مختلفی تقسیم شد. آثار در هر ژانر هم از لحاظ تکنیکی و هم از لحاظ نوآوری و بار علمی بررسی شد.»

چراغعلی ادامه داد: «تعداد آثار بخش موسیقی تلفیقی و پاپ از لحاظ کمی پایین بود؛ اما از لحاظ کیفی آثار ارسال شده نسبتاً خوب بود و آلبوم‌هایی که به مرحله نهایی رسیدند، آلبوم‌های خوب و با کیفیتی هستند. چگونگی و فرم عرضه موسیقی در سال‌های گذشته تغییر کرده و خود هنرمندان چندان تمایلی به انتشار آلبوم ندارند و بیشتر به تک آهنگ روی آورده‌اند؛ بنابراین یکی از پیشنهادهای ما این بود که برای سال آینده بخش تک آهنگ ها را به جشنواره اضافه کنیم ولی امسال راه‌کاری برای آن نداشتیم. به هر حال بهترین کارهای سال گذشته تک آهنگ‌ها بودند که در قالب آلبوم منتشر نشده بودند.

 

چراغعلی در پایان خاطرنشان کرد: «در تمام دنیا دارند مرزبندی‌های انواع موسیقی را برمی‌دارند. ما در این دوره تعاریف صحیحی از ژانرها نداشتیم. مثلاً خود موسیقی تلفیقی یک داستان عجیب دارد. درباره تعاریف صحیح‌تر ژانربندی‌ها مشورت کردیم که برای سال آینده به این موضوع نیز بپردازیم.»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز