پیام دبیر سی‌وششمین جشنواره موسیقی فجر به مناسبت آغاز این رویداد

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۰۰:۳۱:۴۲
کد خبر: ۱۱۳۸۵۷۴
پیام دبیر سی‌وششمین جشنواره موسیقی فجر به مناسبت آغاز این رویداد
حسن ریاحی آهنگساز و دبیر سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر به مناسبت آغاز این دوره پیامی را منتشر کرد.

به گزارش برنا، حسن ریاحی دبیر سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر در آستانه آغاز این رویداد موسیقایی پیامی را منتشر کرد.

در پیام دبیر جشنواره آمده است:

«همزمان با آغاز سی‌وششمین جشنواره‌ موسیقی فجر، بیماری کرونا محدودیت‌های جدیدی را رقم زده است و چاره‌ای نیست جز پذیرش موقعیت کنونی و رعایت به اقتضای شرایطِ زمان. از این رو، اجرای برنامه‌هایی که بایستی با حضور مخاطبان و علاقه‌مندان موسیقی و اجرای هنرمندان از شهرهای مختلف کشور، که خواهان مشارکت در جشنواره هستند، به‌روی صحنه برود، در این وضعیت خاص، از جهت سرایت بیماری، به‌آسانی میسر نیست؛ معذالک، کوشیده‌ایم تا آنجا که در توان است پاسخگوی علاقه‌مندان این رویداد مهم باشیم.

این جشن، که به‌مناسبت آغاز چهل‌وسومین سالگرد انقلاب اسلامی ایران برگزار می‌شود، یادآور تحولی است که ملت ایران با انقلاب خود و جانفشانی‌های بسیار آفریده و بازتاب تلاش مردم در سراسر کشور برای دستیابی به استقلال و تعیین سرنوشت خویش. طی این سال‌ها، ایران اسلامی موفق شده است تا ملل مختلف را متوجه توان و جایگاه خود در جهان کنونی کند و توانمندی خود را برای به‌دست‌گرفتن سرنوشت خویش نشان دهد.

در این چهار دهه، بسیاری از کشورهای دیگر نیز دریافته‌اند که با آزاد کردن توان و ظرفیت خود برای پیشرفت و ترقی ملت‌هایشان می‌توانند بر سرنوشت خویش حاکم شوند و از امکانات و استعداد مردمان خود به نحوی شایسته بهره برند. ایران، در سال‌هایی که گذشت، کوشیده است تا به‌عنوان کشوری مستقل، با برقراری روابط سیاسی مناسب و متوازن با کشورهای مختلف در جهت ارتقای روابط خود با دیگر ملت‌ها گام بردارد. پیچیدگی‌های روابط سیاسی در جهان امروز بیانگر ضرورت یک دیپلماسی مناسب و مطلوب در مراوده با هر یک از کشورها در بلوک‌های مختلف سیاسی است تا این مجال دست یابد که دریچه‌ تفاهم و همکاری در حوزه‌های فرهنگی گشوده شود.

در واقع، گشایش دریچه‌های فرهنگی و هنری سرآغاز تفاهم و دوستی و هم‌سویی ملت‌هاست که امکانِ برقراری روابط مطلوب میان کشورها و گسترش و توسعه‌ همکاری و همراهی در زمینه‌های مختلف اقتصادی و نهایتاً سیاسی و ایجاد ادراک متقابل را فراهم می‌آورد و سرآخر سبب می‌شود تا هر کشور، در عین پایبندی به آرمان‌های خود، از چنین شرایطی منتفع شود.

در این مسیر، جشنواره‌های هنری می‌تواند پلی باشد میان ملت‌ها برای نیل به آرمان‌های انسانی و تقویت تبادلات و پیوندهای فرهنگی تا، در سایه‌ آن، آینده‌ای روشن برای نسل‌های گوناگون در جهانی که در آن زندگی می کنیم تحریر شود.»

نظر شما