روزهای پنجم تا هفتم اسفند برگزار می شود؛

بررسی آثار «مجید مجیدی» در وبینار ششمین کنگره بین‌المللی سینمای ایران در اسپانیا

۱۳۹۹/۱۲/۰۳ - ۱۴:۱۰:۲۸
کد خبر: ۱۱۴۰۹۷۷
بررسی آثار «مجید مجیدی» در وبینار ششمین کنگره بین‌المللی سینمای ایران در اسپانیا
وبینار ششمین کنگره بین‌المللی سینمای ایران در اسپانیا با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت ایران در اسپانیا با مشارکت دانشگاه کمپلوتنسه مادرید، بنیاد سینمایی فارابی و خانه آسیا برگزار می‌شود.

به گزارش  برنا، در این وبینار که با حضور کارشناسان و پژوهشگران از ایران و سه کشور اروپایی و آمریکای جنوبی به مدیرتی دکتر فرانسیسکو گارسیاگارسیا، دکتر زهرارضی و دکتر دامون افکاری برگزار می‌شود، موضوع «عرفان در سینمای ایران- نگاهی به آثار مجید مجیدی» به عنوان واحد درسی ارائه خواهد شد.

بر اساس این خبر، افتتاحیه این وبینار از ساعت 13 تا 15 سه شنبه 5 اسفند با حضور و سخنان دکتر محمدمهدی احمدی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا، دکتر حسین انتظامی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور، دکتر علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، مجید مجیدی کارگردان سینما، دکتر گارسیاگارسیا از دانشگاه کمپلوتنسه، دکتر خوزه آنتونیو روییس معاون بین‌الملل دانشگاه کمپلوتنسه مادرید، دکتر مننه گراس بلگر مدیر فرهنگ و جشنواره فیلم کشورهای آسیایی – بارسلونا، دکتر زهرا رضی محقق و رییس انجمن سینمایی ایران و اسپانیا، دکتر دامون افکاری مدیر فنی وبینار، دکتر خواکین رودریگز مترجم خواهند بود.

همچنین در این روز بر اساس برنامه از ساعت 19:30 تا 23 فیلم «رنگ خدا» به نمایش درمی‌آید و معرفی و تحلیل این فیلم توسط دکتر گارسیاگارسیا، دکتر خوزه آنتونیو روییس، دکتر زهرا رضی، دکتر برناردینو هررا (از دانشگاه مرکزی ونزوئلا) و دکتر ادواردو پانوس ملوسا از دانشگاه دیگوپورتالس شیلی به عنوان واحد درسی برگزار می شود

برنامه روز دوم این وبینار چهارشنبه 6 اسفند با نمایش فیلم «بید مجنون» و معرفی و تحلیل این فیلم به عنوان واحد درسی دانشگاه توسط دکتر ادواردو یانوس ملوسا، دکتر زهرا رضی و دکتر آنا پرسپو (نویسنده و هنرمند) همراه خواهد بود.

در روز سوم نیز، پنجشنبه 7 اسفند از ساعت 19:30 تا 23 به معرفی و تحلیل فیلم «باران» به عنوان واحد درسی توسط دکتر فرانسیسکو خوزه خیل محقق و استاد دانشگاه کمپلوتنسه و خانم پائولا گاررا هنرمند و محقق اختصاص خواهد داشت.

در این روز، اختتامیه این وبینار با سخنان دکتر مننه گراس بلگر، دکتر زهرا رضی و دکتر گارسیا گارسیا برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان به شرکت در این وبینار سه روزه، از طریق لینک ثبت نام و ورود می‌توانند برنامه‌های وبینار را دنبال کنند، ضمن آن که برنامه‌های وبینار و استفاده از فیلم‌ها به زبان اسپانیایی برای عموم قابل مشاهده خواهد بود و به شرکت‌کنندگان در این وبینار، گواهی شرکت در وبینار از طرف دانشگاه کمپلوتنسه اعطا خواهد شد.

علاقه‌مندان برای ثبت نام و دریافت لینک می‌توانند به آدرس  https://forms.gle/BvgxuwhvDosyLTVa8 مراجعه کنند و بعد از ثبت نام لینک ورود به وبینار ارسال خواهد شد.

این وبینار با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا، دانشگاه کمپلوتنسه مادرید، بنیاد سینمایی فارابی، خانه آسیا، انجمن سینمایی ایران و اسپانیا، انجمن علمی ایکونا14 و دانشگاه دیگو پورتالس شیلی برپا خواهد شد.

 

نظر شما