محمد محمود سلطانی:

نویسنده «سایه روشن» از محدودیت های سریال نویسی می گوید!

۱۳۹۹/۱۲/۲۷ - ۱۰:۵۲:۵۸
کد خبر: ۱۱۴۲۸۱۰
نویسنده «سایه روشن» از محدودیت های سریال نویسی می گوید!
محمد محمود سلطانی که در کارنامه اش نگارش سریال «سایه روشن» به کارگردانی آرش معیریان دیده می شود و یکی از مهم ترین تجاربش در عرصه نویسندگی به نگارش تعداد زیادی از قسمت های سریال «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» می باشد. او در خصوص فعالیت این روز هایش و کیفیت تولیدات نمایشی در رسانه های مختلف با برنا صحبت کرد.

محمد محمود سلطانی نویسنده، سرپرست نویسندگان سینما و تلویزیون، در آثاری همچون سریال تلویزیونی «تکیه بر باد»، «دیوار شیشه‌ای» و «از سرنوشت2» فعالیت داشته است.

سلطانی در این باره که این روز ها مشغول به کار است یا خیر و اینکه چه کاری در دست دارد به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: در حال حاضر مشغول نوشتن قسمتهای آخر یک سریال نمایش خانگی هستم که شروع آن در سال قبل بود و تا کنون ادامه دارد.

او در خصوص این سوال که در شرایط فعلی نگارش چه نوع از قصه ها و فیلمنامه هایی می تواند مخاطب را جذب خود کند تصریح کرد: طبیعتا ما در آن حد موقعیت نمایشی نداریم. راستش روایت ما در قصه و نمایش ها تغییر کرده است و باید مدل روایت به گونه ای باشد که جذابیت، نگرش و جهان بینی را برای داستان ایجاد کند. طبیعتا همه این عوامل در کنار هم می تواند یک فیلم یا نمایش جذاب و طنازی را به وجود بیاورد.

محمد محمود سلطانی در پایان و در خصوص درستی یا نادرستی این سوال که آیا یک نویسنده می تواند فیلم و سریال را ارزان یا گران بنویسد و با توجه به هزینه های تولید تهیه کننده سفارش کند که کار و اثر ارزان تر نوشته شود بیان کرد: من تا به حال این شکل جدید از کار را انجام نداده ام. اما مسلما نویسندگانی که تجربیات چند ساله دارند در جریان هستند که محدودیت های تولیدی وجود دارد و آگاهی لازم را در این باره که نوشتن چه درامی می تواند به کارشان ضربه بزند دارند. به همین خاطر خود به خود برخی موارد را رعایت می کنند. به طور کل ساختار و زیر ساختمان ما در تلویزیون حرفه ای نیست و شهرک سینمایی و کمپانی کارآمدی نداریم و طبیعتا این کسری ها و زیر ساخت ها باعث می شود که ما محدودیت داشته باشیم و به راحتی نتوانیم به جهت تولیدی عمل کنیم در نهایت ملاحظات نویسندگان نیز باعث شده است کار آسان تر پیش رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز