سجاد نوروزی:

اگر سینماها در این وضعیت نابود شوند، فیلم‌ها را پس از کرونا کجا می‌خواهند اکران کنند؟

۱۳۹۹/۱۲/۲۷ - ۰۵:۰۶:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۴۰۸۲
اگر سینماها در این وضعیت نابود شوند، فیلم‌ها را پس از کرونا کجا می‌خواهند اکران کنند؟
سجاد نوروزی با اشاره به اینکه در این شرایط بهتر است فیلم‌های پرمخاطب اکران شود، تأکید کرد تهیه‌کننده‌هایی که نمی‌خواهند در این شرایط فیلمشان اکران شود به نابودی سینما کمک می‌کنند و پس از نابودی سینماها دیگر سالنی برای اکران باقی نمی‌ماند.

سجاد نوروزی مدیر سینما آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: در حال حاضر تنها سه فیلم داریم که فقط فیلم «آن شب» شهاب حسینی در بین این آثار جدید است. آخرین سانسی که در سینما تعریف شده ساعت 18 است تا پس از اتمام فیلم مخاطبان به زمان منع تردد برخورد نکنند و از طرفی سالن‌ها نباید بیش از 50 درصد پر شوند. با توجه به این مسائل و دیگر محدودیت‌هایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا وجود دارد، استقبالی که شاهد هستیم متناسب و خوب است.

نوروزی در ادامه درباره اکران فیلم‌های پر مخاطب سینمایی در شرایط حاضر گفت: سال گذشته اگر دو فیلم «تنت» و «مولان» اکران نمی‌شدند سینمای دنیا نابود می‌شد و اکران این دو فیلم سینمای جهان را و حداقل سینمای آسیا را نجات داد. در شرایط حاضر باید یک قوه عاقله تصمیم‌گیری کند تا فیلم‌هایی مناسب اکران شوند و به نوعی سینماها نیز فروش داشته باشند. متأسفانه اظهار نظرهای غیر تخصصی و غلط تنها مربوط به بخش مدیریتی ما نمی‌شود و حتی بخش خصوصی نیز برخی مواقع اظهار نظرهای غلطی دارند که به نظر شرایط را اصلاً درک نمی‌کنند.

مدیر سینما آزادی اظهار داشت: هیچ‌کس در این شرایط توقع سود ندارد و باید توقعاتمان را منطقی کنیم. باید بستری حداقلی تعریف کنیم که جلوی ضرر بیشتر گرفته شود و البته در این بین قطعاً باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک تضمین برای فیلم‌هایی که در این شرایط اکران می‌شوند در نظر بگیرد. متأسفانه برخی صاحبان آثار همچنان تأکید دارند که فیلمشان را پس از پایان شیوع ویروس کرونا اکران می‌کنند اما این اظهار نظرهای نادرست سینماها را به نابودی می‌کشاند و باید از این افراد بپرسیم اگر فیلمی در این شرایط اکران نشود و سینماها نابود شوند پس از کرونا کجا می‌خواهند فیلمشان را اکران کنند؟

او در پایان تأکید کرد: اصلی‌ترین بخش هنر که در روزهای شیوع کرونا ضربه‌های جبران‌ناپذیر دید سالن‌های سینما و تئاتر بودند. در واقع می‌توان بدترین ضربه‌ها را متوجه زیرساخت‌ها دانست وگرنه شبکه نمایش خانگی با شیوع ویروس کرونا وضعیت بهتری پیدا کرد و تعداد سریال‌ها بسیار بیشتر از قبل شد و در حال حاضر اکثر تهیه‌کننده‌ها و دیگر عوامل سینما مشغول ساخت سریال هستند. در واقع بخشی از معضل بیکاری توسط شبکه نمایش خانگی حل شده اما زیرساخت‌ها مثل دفاتر پخش و سالن‌های سینما آسیب جدی دیدند و در این بین تحلیل‌های عجیب و غریب برخی افراد که متأسفانه حتی برخی از آن‌ها افراد باتجربه‌ای هم هستند باعث تعجب است. در این وضعیت بهتر است به فکر نجات سینما باشیم و راهکارهایی پیدا کنیم که بتوانیم بعد از کرونا هم سینما داشته باشیم و بتوانیم به اکران فیلم‌ها فکر کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز