در نشست خبری معاون سیما با خبرنگاران؛

«نون خ۳»و «همبازی» سریال های شبکه یک و دو شدند/ «لوتی» و «نوروز رنگی» تعطیلات عید از شبکه سه و پنج پخش می شوند

۱۳۹۹/۱۲/۲۳ - ۱۰:۱۸:۳۲
کد خبر: ۱۱۵۱۳۵۶
معاون سیما با حضور در میان خبرنگاران برنامه های شبکه های تلویزیون را در طول تعطیلات نوروز معرفی کرد.

به گزارش برنا؛ دکتر حمید شاه آبادی معاون سیما در نشست مطبوعاتی گزارشی از عملکرد سال 1399 را ارائه کرد و به تشریح برنامه های نوروزی شبکه های مختلف تلویزیون پرداخت.

وی با اشاره به بحران کرونا و اهمیت پخش برنامه های مفرح در ایام نوروز اضافه کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت سبک زندگی مورد نیاز امسال برنامه های نوروزی باید به مراتب سرگرم کننده تر باشد.

وی از پخش سریال های «نون خ۳»، «همبازی»، «لوتی» و «نوروز رنگی»از شبکه های یک، دو، سه و پنج در ایام نوروز خبر داد و گفت: بیش از ۱۴۴ فیلم سینمایی برای اولین بار در ایام نوروز از شبکه های سیما پخش خواهد شد .

معاون سیما همچنین از پخش بیش از  ١٤٠٠ مستند در شبکه های مختلف خبر داد و افزود: مسلما شبکه مستند به عنوان مهمترین مرجع پخش خواهد بود. 20 پویانمایی جدید نیز در برنامه های نوروزی وجود دارد که علاقمندان می توانند از آن لذت برند.

وی پخش 5 هزار فیلم سینمایی که 409 فیلم آن برای اولین بار روی آنتن رفته بود را نشان از موفقیت رسانه ملی در طول سال دانست و افزود: امسال یکی از دغدغه های مردم و مسئولان کرونا و لزوم تردد کمتر و بیشتر در خانه ماندن بود. تلویزیون توانست علاوه بر سرعت در اطلاع رسانی در همکاری با آموزش و پرورش عدالت آموزشی را اجرا کرده و بخش عمده ای این مشکل را با برنامه های آموزشی مرتفع سازد.

وی با اشاره به سال 1399 که سال متفاوتی به لحاظ آغاز شیوع کرونا بود، افزود: از ابتدای امسال با شروع پاندمی  کرونا و  زمانی که مردم برای حفظ سلامت خود به خانه ماندن دعوت شدند ، بار اصلی پر کردن اوقات فراغت به عهده صداوسیما شد.

معاون سیما خاطرنشان کرد : رسانه از همان ابتدا که مصادف با نوروز 99 بود ،  تمام داشته‌های پیش روی خود را به سبب فضای خاصی که به وجود آمده بود ، برای مخاطبان همیشگی و همراه خود عرضه کرد تا روزهای سخت کرونایی  برای مردم عزیزمان آرامش بخش تر باشد و آمارها هم نشان داد رسانه توانست برنامه‌های متنوع و اوقات مفرحی را برای مخاطبان فراهم کند و دست پر داشته باشد.

دکتر شاه آبادی افزود : امسال که از سوی مقام معظم رهبری (ره) به عنوان جهش اقتصادی نامگذاری شد رسانه ملی سیاست خود را در تولید برنامه و محتوا در این قالب اختصاص داد و با تشکیل ستاد جهش اقتصادی ، کارنامه تولیدات ارزشمند و قابل توجهی دارد.

وی افزود : در همین راستا جهش کیفیت هم به عنوان ماموریت داخل سیما  طراحی شد و در محورهای مختلف ، تولید برنامه هایی با این عنوان در دستور کار قرار گرفت.

دکتر شاه آبادی خاطرنشان کرد: در سال 1399 بیش از 800 قسمت سریال در قالب 29 سریال از شبکه‌ها پخش شد و امیدواریم همچنان با سریال‌های پراقبال مخاطب را همراهی کنیم‌. در حوزه فیلم سینمایی بیش از 5 هزار فیلم از شبکه‌های مختلف پخش شد که 449 اثر پخش اولی بود و در بخش فیلم های خارجی سعی شد کم تر از فیلم‌های آمریکایی استفاده شود.

در حوزه مستند هم بیش از چهارهزارو شصت مستند در سال 99 روی آنتن رفت که 730 عنوان آن خارجی بود.

وی گفت: در سالی که مدارس به واسطه شرایط کرونایی تعطیل بود بیش از ۱۰ هزار کلاس درس از آنتن رسانه ملی پخش شد و در نخستین سالگرد شهادت قهرمان ملی سردار سلیمانی و مرد میدان تلاش کردیم با تولیدات شایسته افتخارات حاج قاسم را پاس بداریم.

حمید شاه آبادی در نشست خبری تشریح برنامه‌های نوروز ۱۴۰۰ افزود: در  سال ۱۴۰۰، سال پایانی قرن، انتخابات را پیش رو داریم. این سال با میلاد مهدی موعود (عج) آغاز می‌شود و یک سالِ مهدوی است و  شروع ویژه برنامه‌های انتخاباتی هم از عید کلید خواهد خورد .

وی همچنین با در پیش بودن ماه مبارک رمضان از روزهای پایانی فروردین گفت: سیما برای مناسبت ماه رمضان هم تدارک ویژه ای را درنظر گرفته است که شاهد ان خواهیم بود.

معاون سیما با اشاره به بحث نیازسنجی برای تنظیم کنداکتور نوروزی، تاکید کرد: مهم‌ترین کار نوروز، بحث نیاز سنجی بود که قبل از اینکه وارد سال شویم از مرکر تحقیقات صداوسیما خواستیم نظرسنجی از مردم انجام دهیم  و سلایق و علایق خود را بدانیم.

وی به تشریح سریال‌های نوروزی شبکه‌های تلویزیونی اشاره کرد و گفت: با چند سریال جذاب نوروز همراه مخاطبان هستیم، از شبکه یک، «نون خ 3»، شبکه دو «همبازی»، شبکه سه «لوتی»، شبکه پنج «نوروز رنگی» پخش می‌شود.

او درباره برنامه‌های نوروزی تلویزیون گفت: شبکه نسیم هم «خندوانه» و مجموعه نمایشی «دست‌انداز» و چند برنامه دیگر را دارد. شبکه امید «تخته سیاه»، شبکه دو «کلبه عموپورنگ» و... پخش خواهد شد.

 همچنین بیش از 1400 مستند در ایام نوروز از شبکه های سیما پخش می شوند.

شاه‌آبادی درباره پخش دو قسمت باقیمانده فصل ششم سریال پایتخت و فیلم‌های سینمایی نوروزی، خاطرنشان کرد: دو قسمت پایانی پایتخت 6 در روزهای پایانی امسال پخش می‌شود. در بخش سینمایی 104 فیلم پخش خواهد شد که مردم 23 اثر سینمایی ایرانی را به نظاره خواهند نشست.

وی همچنین با اشاره به 85 اثر سینمایی حوزه کودک و نوجوان گفت : در حوزه پویانمایی 20 مجموعه با 320 قسمت همچون شکرستان ، شبکه کوچک با استفاده از ظرفیت عروسکی پخش می‌شود. همچنین این مرکز با تولید انیمیشن های Q4 (چیتا ) و تهیه پویانمایی های یک دقیقه ای با موضوع کرونا و آموزش نکات بهداشتی ، عملکرد قابل قبولی داشته است.

معاون سیما همچنین درباره برنامه‌های ویژه سال تحویل شبکه‌های تلویزیونی هم گفت: بنا بر سنت هر ساله ، شبکه یک با برنامه «فرمول یک»، شبکه دو با «صبح فروردین»، بخش پایانی « عصر جدید » از شبکه سه ، «نوروزترین نوروز»  از شبکه پنج و شبکه چهار هم با ویژه‌ برنامه « کتاب خوب » ساعات پایانی  و آغازین سال را مهمان خانه ها خواهند بود.

شاه آبادی ادامه داد: مسابقات زیادی هم برای نوروز در نظر گرفته شده است که در شبکه یک ایران و دستپخت، شبکه دو محاکات و ستاره ساز، شبکه سه ستاره ساز و زوجی نو از جمله آنهاست.

معاون سیما رسانه ملی افزود: ململ و دورت بگردم ایران هم از برنامه‌های کودک ماست. همچنین در حوزه برنامه‌های ترکیبی، معارفی و ورزشی هم ده‌ها برنامه در نظر گرفته شده است.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز