علیرضا مسعودی:

برای فصل دوم «نوروز رنگی» به دنبال قصه خوب هستم / پیدا کردن لوکیشن‌هایی مربوط به دهه ۶۰ کار بسیار سختی بود

۱۴۰۰/۰۱/۰۶ - ۰۴:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۱۶۵۰
برای فصل دوم «نوروز رنگی» به دنبال قصه خوب هستم / پیدا کردن لوکیشن‌هایی مربوط به دهه ۶۰ کار بسیار سختی بود
علیرضا مسعودی با اشاره به اینکه قصه «نوروز رنگی» در دهه 1360 روایت می‌شود تأکید کرد که مشهد نسبت به 30 سال گذشته تغییرات بسیاری داشته و برای پیدا کردن لوکیشن‌های مربوط به دهه 1360 کار بسیار سختی داشتیم.

علیرضا مسعودی کارگردان و نویسنده مجموعه تلویزیونی «نوروز رنگی» در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: سریال «نوروز رنگی» یک سریال 20 قسمتی است که در ایام نوروز از شبکه 5 سیما پخش می‌شود. این سریال به ماجراهایی مربوط به سال 1366 می‌پردازد که قصه آن در محله‌هایی در حاشیه شهر مشهد روایت می‌شود.

مسعودی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قصه «نوروز رنگی» در دورانی روایت می‌شود که ما درگیر هشت سال دفاع مقدس بودیم با وجود اینکه مشهد درگیر جنگ نبود، نشانه‌های اندکی از این دوران را نیز مثل کمک و امداد به جنگ و مسائلی از این دست را در این سریال می‌بینیم.

او افزود: مشهد طی 30 سال گذشته تغییرات بسیاری داشته و پیدا کردن لوکیشن‌هایی که شکل و شمایلشان مربوط به دهه 60 باشد کار بسیار سختی بود و هر جا که دوربین را می‌چرخاندم نشانه‌هایی از وضعیت امروز مشهد پیدا بود. چنین وضعیتی کار ما را بسیار سخت کرده بود و همین الان اگر قرار باشد فصل دوم این سریال را بسازم واقعاً انرژی زیادی برای ساخت نیاز دارم. در ساخت «نوروز رنگی» فشار کار بسیار زیاد بود و روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم تا اثری با کیفیت ارائه دهیم. اگر قرار بود فیلمی سینمایی با این مشخصات بسازم قطعاً صرف انرژی کمتری نیاز بود.

این کارگردان در ادامه تأکید کرد: چند روز پیش از سوی شبکه به من پیشنهاد شد که فصل دوم این سریال نیز ساخته شود. در حال حاضر به این پیشنهاد فکر می‌کنم و به دنبال پیدا کردن قصه‌ای خوب و جذاب هستم اما مسئولان نیز باید این نکته را مدنظر قرار دهند که شرایط تولید نسبت به گذشته بسیار سخت‌تر شده و قیمت همه چیز چند برابر بیشتر شده است. روزی که برای ساخت سریال «نوروز رنگی» برآورد بودجه کردیم تا زمانی که برای کلید زدن اقدام کردیم هزینه‌های چند برابر شده بود و اگر قرار باشد فصل دوم نیز ساخته شود باید این نکته مهم را مدنظر قرار دارد.

مسعودی تصریح کرد: با رونق گرفتن شبکه نمایش خانگی و فعالیت بازیگران در این رسانه و دستمزدهای بسیار بالایی که دریافت می‌کردند تولید سریال در تلویزیون با بودجه‌های اندک بسیار سخت شد و من به عنوان یک کارگردان دیگر نمی‌توانم از بازیگر انتظار داشته باشم که با دستمزد قبل با ما همکاری کند. در این شرایط تلویزیون هم باید در بودجه‌های خود برای ساخت سریال‌ها تجدید نظر کند.

این کارگردان در پایان اظهار داشت: زمان ساخت سریال «نوروز رنگی» یکی از عوامل سریال به کرونا مبتلا شد، ما از 10 نفر دیگر از همکاران تست گرفتیم که متأسفانه تست همه مثبت بود و سایر عوامل نیز علائمی داشتند که به این بیماری مشکوک بودند. به همین دلیل همه عوامل سریال به کرونا مبتلا شدند و ما به مدت دو هفته تصویربرداری را تعطیل کرده و گروه به طور کامل به قرنطینه رفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز