سحر زکریا در گفت و گو با خبرگزاری برنا به بهانه نوروز ۱۴۰۰؛

بازیگر «پاورچین» از کار در روز های اخیر گفت/وقتی که سحر زکریا با همه چیز مخالف بود!

۱۴۰۰/۰۱/۰۸ - ۱۱:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۲۰۸۸
بازیگر «پاورچین» از کار در روز های اخیر گفت/وقتی که سحر زکریا با همه چیز مخالف بود!
سحر زکریا بازیگر سینما و تلویزیون که سابقه همکاری با مهران مدیری را دارد و در کارنامه اش آثار ارزشمندی چون «در پناه تو»، «قطار ابدی»، «برای آخرین بار» و «مرد دو هزار چهره»، « در حاشه 1 و 2» دیده می شود با شروع سال جدید در خصوص سبک و سیاق حرفه ای و هنری اش با برنا به گفت و گو پرداخت.

سحر زکریا بازیگر سینما و تلویزیون  با ورود به سال جدید یک آسیب شناسی مفصلی در خصوص وضعیت نابسامان هنر که از طریق کرونا بر جامعه تحمیل شد داشت و با نگاهی بر وضعیت هنر، سینما و تلویزیون را در سالی که گذشت تحلیل کرد که به شرح زیر است.

سحر زکریا بازیگر، در خصوص اینکه سال 99 را به لحاظ حرفه ای چطور گذرانده است و شکل و شمایل کیفیتی کار در سال پشت سر گذاشته شده چگونه بوده است؟ به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: جدا از امسال در 5-6 سال قبل روزهای بسیار سختی را گذراندیم و امسال که ویروس کرونا بر جامعه تحمیل شد این سختی ها دو چندان شد. درواقع با ورود کرونا توجیه و دلایل خود را مبنا بر کرونا گذاشته ایم اما به هر حال به دلایل مختلفی سال های خوبی را پشت سر نگذاشته ایم.

 او در این باره که چه پیش بینی از حرفه خود در آینده و سال جدید خواهد داشت و اینکه چه وضعیتی قرار است برایش به وجود بیاید بیان کرد: راستش پیش بینی دقیق و درستی ندارم ولی تنها پیش بینی برای من و امثال من این است که دنبال شغل دیگری بگردیم که احتیاج به سرمایه نداشته باشد به این خاطر که من نه هیچ سرمایه ای دارم  و نه مانند سلبریتی های دیگر در این سال ها پول و درآمد آن چنانی داشته ام. ممکن است هیچ کدام از مردم این را باور نکنند اما به طور کل این اصل زندگی کردن من بوده است و اصلا مهم نیست که کسی این را باور کند یا اینکه باور نداشته باشد.

خدارا شکر می کنم که به هر طریقی کم یا زیاد خداوند روزی ام را می رساند و از این بابت خوشحال و خورسند هستم که در تمام این مدت تن به هر کاری مانند جذب فالوور، گرفتن تیک آبی از اینستاگرام نداده ام و تا به امروز هم کسی نمی تواند ادعا کند که من این کارها را انجام داده ام.

این بازیگر با اشاره به اینکه آیا کرونا علاوه بر ضرر زدن وجه مثبتی داشته است یا خیر؟ خاطرنشان کرد: یکی از سوالات من این است که چرا با وجود کرونا بیشتر رستوران ها، آرایشگاه ها و مکان های شلوغ و عمومی باز شده اند اما در این میان فقط سینما و تئاترها همچنان بسته مانده اند. یعنی در سینما و تئاتر کرونا بیشتر وجود دارد تا در رستوران ها که مردم باید ماسک خود را بردارند و غذا میل کنند. آیا ما فقط باید به غذای جسمی اهمیت بدهیم و فرهنگ را فراموش کنیم؟ می خواهم  بدانم چه کسی در قبال ما مسئول است؟ بنده به عنوان بازیگری که 4-5 سال است بازی نکرده ام چه کسی آمده است در خانه ام را بزند و بگوید حال و احوالت چطور است؟ حالا نه فقط من بلکه از بازیگر هایی مثل من نیز چنین حمایتی نشده است. راستش مگر تا امروز راهکار درستی اندیشیده شده است که در حال حاضر برای ویروس کرونا فکری شود.

زکریا در این باره که ما در 8 سال اخیر به لحاظ جایگاه هنری نسبت به قبل رشد مثبتی داشته ایم یا خیر؟ تصریح کرد: خیر، رشد مثبتی نداشته ایم. واقعا شرمنده هستم که لقب ما بازیگر است و لقب افراد دیگر عرصه هنر نیز بازیگر است . من بارها گفته ام و الان هم می گویم که یا اسم بازیگر و سلبریتی را از روی ما بردارید  یا از روی آن دسته از افراد عرصه هنر.

متاسفانه افراد هر کاری که صلاح می دانند و دل خواهشان است را انجام می دهند اما در کشور های دیگر اینگونه نیست و جایگاه هر فردی در جای خود ثابت است.

این بازیگر در رابطه با این سوال که ما در سال های اخیر شاهد پیشرفت در دنیای بازیگری بودیم اما این پیشرفت در آثار تلویزیونی مشهود نیست چرا؟ بیان کرد: با نظر شما خیلی موافق نیستم. کدام یک از کارهای سینمایی که در این سال های اخیر ساخته شد دارای پیشرفتی بود که قابل رویت باشد ؟

در سال های اخیر اگر آثار طنزی هم ساخته شد و در قاب تلویزیون به نمایش در آمد فقط به خاطر پول ساز بودنش تولید شد اما سوال اینجاست که کدام یک از این آثار طنز فاخر بوده است که حالا من نظری درمورد تلویزیون و عوامل آن بدهم. راستش در حال حاضر نظری در خصوص وضعیت تلویزیون ندارم.

سحر زکریا در این باره که تلویزیون در سال های اخیر در بسیاری از کار ها از بازیگر های تکراری استفاده کرده است و در حال حاضر بسیاری از بازیگر ها بیکار هستند آیا این به تهیه کننده مربوط می شود یا فیلم ساز و یا مدیران تلویزیون؟ اظهار کرد: من واقعا نمی دانم از سوی کدام یک از مواردی که گفتید این اتفاق می افتد اما به طور کل سینما و تلویزیون ما دچار یک مافیا شده است. در سینما ها نیز تعداد افراد کم و خاصی بازی می کنند و همان افراد در رسانه خارجی، تئاتر و تلویزیون کار می کنند به طور کل مافیا تنها اسمی است که می توانم روی این مسئله بگذارم.

او با اظهار در این سوال که آیا ما در سریال های طنز هر شبی پیشرفت داشته ایم یا خیر عنوان کرد: خیر، سریال های طنز هر شبی نتوانسته موفق عمل کند اگر ما به 15 سال پیش باز گردیم مشاهده می کنیم سریال هایی که تولید کرده اند و امروزه همچنان تکرار می شود جذابیت عمیق و خاصی دارد. اما هیچ کدام از این سریال های طنزی که در این روز ها پخش می شود را نمی توان تکرار کرد چرا که هیچ یک از آن ها حرفی برای گفتن ندارند.

سحر زکریا در این رابطه که فضای مجازی یکی از عوامل موثر در دیده شدن و پر سر و صدا بودن بازیگران است نظر داد و در این خصوص که آیا خود به این قضیه اعتقاد دارد یا خیر بیان کرد: خیر، من در اینستاگرام به غیر از فالوور های واقعی هیچ چیز دیگری ندارم. اما زمانی که تمام زندگی افراد دنیای مجازی شده است و برخی از بازیگران برای تیک آبی گرفتن از اینستاگرام و جذب فالوور فعالیت می کنند من دیگر حرفی برای گفتن ندارم.

سحر زکریا با توجه به این سوال که در 10-15 سال اخیر بازیگران با سواد و مطلع در سینما و تلویزیون معرفی شدند اما در حال حاضر بخش مهمی از بازیگران برخی آثار انگار بازیگر نیستند نظر خود را در این مورد بیان کرد و گفت: این اتفاق سال ها است که در حال رخ دادن است و من نمی دانم هنرجویان علاقه مند به بازیگری یا حتی به گونه ای بازیگر های تازه وارد از چه فیلتری رد می شوند و آنی بازیگر می شوند؟ درواقع این ناگهانی وارد شدن بازیگران باعث می شود مردم همه ی بازیگران را به چشم دیگری نگاه کنند و هر چه دلشان می خواهد به ما بگویند. البته من به آن ها حق می دهم به این خاطر که یک سری از افراد کارهای عجیب و غریب و شرم آوری کرده اند که من دلم نمی خواهد دیگر اسم خود را بازیگر بگذارم و دلم می خواهد از این حرفه انصراف بدهم.

سحر زکریا در پایان و ختم کلام آرزوی خود را بیان کرد و خاطرنشان کرد: آرزوهای ما بیشتر به رویا تبدیل شده است. اما  من آرزو دارم که مردم زندگی درستی داشته باشند، آرزومندم که اقتصاد کشورم درست شود، من آرزو می کنم در زمان کرونا برخورد های درستی صورت گیرد و واکسن خریداری شود تا دیگر شاهد مرگ و میر نباشیم.

نظر شما