حمیدرضا ناجیان:

با وجود فروش اندک بازگشایی سینماها در نوروز اتفاق مثبتی بود

۱۴۰۰/۰۱/۱۵ - ۰۵:۰۲:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۸۹۰۶
با وجود فروش اندک بازگشایی سینماها در نوروز اتفاق مثبتی بود
حمیدرضا ناجیان با اشاره به فروش اندک فیلم‌ها در ایام نوروز تأکید کرد که با این وجود بازگشایی سینماها در نوروز اتفاق مثبتی بود.

حمیدرضا ناجیان مدیر روابط عمومی سینما ایران در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: سینما ایران در ایام نوروز فعال بود و فیلم‌ها در این سینما اکران شدند اما متأسفانه استقبال چندانی از آثار صورت نگرفت و در نهایت پس از چند روز سینماها تعطیل شدند.

ناجیان خاطرنشان کرد: با این وجود بازگشایی سینماها در ایام نوروز اتفاق بسیار خوبی است که امیدوارم دیگر پس از این تعطیلی کوتاه مدت دیگر شاهد تعطیلی نباشیم. هر جایی که مدتی طولانی تعطیل باشد مستهلک می‌شود و اینگونه صنعت سینما نیز می‌میرد و ادامه حیات برایش غیرممکن می‌شود.

او افزود: بازگشایی سینماها حرکتی ارزشمند بود و تغییر سطح شغلی سینما به سطح دو اتفاقی بود که باید زودتر رخ می‌داد اما باز هم جای خوشحالی دارد که بالاخره این تصمیم گرفته شد و احتمالاً در آینده دیگر شاهد تعطیلی‌های بی مورد نخواهیم بود. بازخوردی که در جشنواره فیلم فجر شاهد بودیم این نکته را به ما نشان داد که سینما مکانی بی خطر است و طی روزهای آینده با آشنایی بیشتر مردم نسبت به بازگشایی سینماها کم‌کم به مرور زمان می‌توان به بیشتر شدن مخاطبان آثار سینمایی امیدوار بود.

مدیر روابط عمومی سینما ایران در ادامه درباره قیمت بلیت‌های سینما گفت: در حال حاضر قیمت بلیت‌های سینما بسیار کم است و البته نمی‌توان بدون در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی مردم قیمت بلیت‌ها را هم افزایش داد. در واقع ما در یک دو راهی قرار گرفته‌ایم که اگر قیمت بیشتر شود مردم نمی‌توانند به سینما بیایند و اگر قیمت همین اندازه بماند فیلم‌ها و سینماها نمی‌توانند درآمدزایی چندانی داشته باشند.

او در پایان اظهار داشت: به نظر من دولت باید برای سینماها سوبسید در نظر بگیرد تا قیمت بلیت‌ها چندان افزایشی نداشته باشد و از طرفی مردم هم بتوانند به سینما بیایند. افزایش قیمت بلیت را می‌توان اندک اندک انجام داد و قطعاً بالا بردن ناگهانی قیمت منجر به ریزش مخاطب می‌شود. یکی دیگر از نکاتی که درباره سینما و اکران‌های نوروزی اهمیت دارد این است که متأسفانه محدودیت زمان تردد باعث شد سانس‌های سینما تا ساعت 19 باشد و این مسئله هم به میزان فروش فیلم‌ها آسیب زد چرا که معمولاً همه ترجیح می‌دهند شب به سینما بروند.

نظر شما