مدیر پردیس سینمایی هروی سنتر:

با فیلم‌های نامناسب اکران نوروز ۱۴۰۰ را از دست دادیم / عدم استقبال هیچ ربطی به افزایش قیمت بلیت ندارد

۱۴۰۰/۰۱/۱۸ - ۰۵:۰۲:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۰۴۵۲
با فیلم‌های نامناسب اکران نوروز ۱۴۰۰ را از دست دادیم / عدم استقبال هیچ ربطی به افزایش قیمت بلیت ندارد
مدیر پردیس سینمایی هروی سنتر با اشاره به اینکه فیلم‌های مناسبی برای اکران نوروز انتخاب نشده بودند تأکید کرد که دلیل عدم استقبال مردم از سینما در اکران نوروز ضعیف بودن فیلم‌ها است و این اتفاق هیچ ربطی به افزایش قیمت بلیت ندارد.

همایون فربد مدیر پردیس سینمایی هروی سنتر در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: پس از تعطیلی طولانی مدت سینماها و بازگشایی آن‌ها در ایام نوروز تنها مسئله‌ای که می‌توانست منجر به استقبال مردم از فیلم‌های سینمایی شود اکران آثار مناسب و جذاب و مخاطب‌پسند بود. مردم هنوز از سینما رفتن اجتناب می‌کنند و باید با آثار جذاب و مناسب آن‌ها را به سینما رفتن ترغیب کنیم.

فربد در ادامه خاطرنشان کرد: فیلم‌هایی که ابتدا به عنوان فیلم‌های اکران نوروز معرفی شدند پتانسیل بیشتری برای فروش داشتند. آثاری چون «دینامیت» و «درخت گردو» اگر نوروز اکران می‌شدند قطعاً می‌توانستند فروش بالایی داشته باشند اما در نهایت فیلم‌هایی به اکران رسیدند که توانایی چندانی برای فروش مناسب نداشتند. در سینمای هروی بارها شاهد این بودم که مردم وارد سینما می‌شدند و وقتی فیلم‌ها را می‌دیدند از خرید بلیت منصرف شده و می‌رفتند اما فیلم «شنای پروانه» با وجود اینکه یک سال از اکرانش می‌گذرد و پخش نسخه قاچاق همچنان فروش نسبتاً بهتری دارد و حتی در اکران آنلاین نیز یک میلیارد تومان می‌فروشد. تجربه فیلم «شنای پروانه» به ما ثابت می‌کند که مردم میل به سینما رفتن دارند اما باید فیلم مناسب اکران شود.

او افزود: تغییر سطح شغلی سینما به سطح دو بزرگ‌ترین اتفاقی بود که در نوروز امسال رخ داد. این اتفاق مثبت می‌تواند از تعطیلی بی دلیل سینماها با اوج‌گیری مجدد جلوگیری کند. به نظر من این اتفاق باید زودتر رخ می‌داد چرا که سینما در بین اماکن عمومی بی‌خطرترین مکان است و مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی می‌توانند مطمئن باشند که هیچ خطری آن‌ها را تهدید نمی‌کند. متأسفانه امسال با انتخاب فیلم‌های نادرست اکران نوروز را از دست دادیم.

مدیر پردیس سینمایی هروی سنتر در ادامه تصریح کرد: بیشترین انتقاد را به صداوسیما دارم که هنگام تعطیلی سینماها در اخبار بارها این موضوع را تکرار کرد اما پس از بازگشایی سینماها به شخصه هیچ‌گاه ندیدم تلویزیون به عنوان رسانه ملی این مسئله را مطرح کند و به مردم اطلاع‌رسانی کند که سینماها باز هستند.

فربد درباره قیمت بلیت سینماها گفت: اگر بخواهیم بر اساس معیارهای جهانی قیمت بلیت را در نظر بگیریم یا قیمت بلیت سینما در ایران را با دیگر کشورها مقایسه کنیم، بلیت سینما در کشور ما بسیار ارزان است. بلیت سینما در سال 98 20 هزار تومان بود و در سال 99 هم همان قیمت باقی ماند اما سال 1400 تصمیم بر این شد که قیمت بلیت سینما افزایش پیدا کند. امروز که قیمت بلیت به 30 هزار تومان افزایش پیدا کرده در واقع یک افزایش قیمت پس از دو سال است و البته باید این را هم در نظر بگیریم که این قیمت مربوط به سینماهای مدرن است و قیمت در دیگر سینماها متغیر است و هر مخاطبی با توان مالی که دارد می‌تواند تصمیم بگیرد که به کدام سینما مراجعه کند.

او در ادامه اظهاراتش گفت: قیمت تجهیزات سینما نسبت به سال 98 افزایش چشمگیری داشته و می‌توان گفت که هر چیز حدود 3 یا 4 برای گرانتر شده است اما بلیت سینما در این دو سال چنین افزایش قیمتی نداشته و باید بپذیریم که این افزایش قیمت با توجه به تورمی که شاهد هستیم کاملاً منطقی است و هنوز هم نمی‌توان گفت که بلیت سینما گران است.

فربد در پایان تصریح کرد: قطعاً افزایش قیمت بلیت در میزان مخاطبان سینما تأثیری نداشته و اطمینان دارم که اگر فیلم‌های خوبی اکران می‌شد مردم از این آثار استقبال می‌کردند. امیدوارم عید فطر فیلم‌های خوبی در نظر گرفته شود و با کم شدن شیوع کرونا مردم به دیدن آثار سینمایی بروند. اگر فیلم‌های خوبی اکران شود در همین شرایط هم می‌توان به رونق سینما امیدوار بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز