چهره ها و شخصیت های حوزه ی فرهنگ و هنر در هفته ای که گذشت؛

اقبال نورالدین خانزاده دردیار نوید محمدزاده/ شایعات خانواده آزاده نامداری را به ستوه آورد/ کیک ۵۴ سالگی مرد هزار چهره با دراکولا سرو شد

۱۴۰۰/۰۱/۱۹ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۰۹۰۱
کماکان اخبار درخصوص دلایل درگذشت آزاده نامداری پربازدیدترین های رسانه های مختلف است. این درحالی است که دو کرد زبان دیگر نیر چهره های هفته گذشته اند. سعید آقاخانی برای «نون.خ» و «خون شد» و نوید محمدزاده برای تولدی که رکورد تبریک را به خود اختصاص داد.

خوشبخت هفته؛ سعید آقاخانی

اگر چه سعید آقاخانی می توانست با فیلم مسعود کیمیایی هم در نوروز پرسروصداتر از این حرف ها باشد، «خون شد» در روزهای کرونایی آنطور که باید سروصدا نکرد تا آقاخانی تنها به واسطه نورالدین خانزاده بتواند رکوردهای جذب و رضایت مخاطب را بشکند. سریال «نون.خ» در سالی که نوروز بی پایتختی را تلویزیون تجربه کرد توانست بسیاری را از مخاطبان تلویزیون را پای رسانه بنشاند و این موفقیت برای فصل سوم سریال آقاخانی قطعا کار را به فصل های دیگر خواهد کشاند.

61868029

شایعه ساز هفته؛ رسانه مد نظر

از لحظه درگذشت آزاده نامداری متاسفانه شایعات مختلفی درخصوص دلیل فوت او در رسانه های مختلف دست به دست شد، طوری که بخشی از تمرکز آشنایان و نزدیکان او به این مساله اختصاص پیدا کرد که اخبار بی پایه و اساس را تکذیب کنند. بعد از مراسم خاکسپاری و اعلام این مساله که اطلاعات در این خصوص برعهده پزشک قانونی خواهد بود به یک باره یک رسانه صاحب نام خبری از مصرف یک صد قرص توسط آزاده نامداری منعکس کرد که با واکنش های بسیاری از سوی خانواده مرحومه بخصوص پدر همسرش و در نهایت پزشکی قانونی مواجه شد، هنوز دلیل اصلی این اتفاق مشخص نشده است و بیشتر شایعات است که در شبکه های مختلف دست به دست می شود.

 

تشییع پیکر مرحومه آزاده نامداری

نقره داغ هفته؛ مسعود کیمیایی

اینکه فیلم «خون شد» در طول دو هفته اکران فقط توانست 40 میلیون تومان فروش کند قطعا اتفاق راضی کننده ای نیست چرا که نام مسعود کیمیایی و فیلمی که می توانست بیش از این حرف ها سروصدا کند در شرایط کرونایی با اقبال مواجه نشده اند.

جواد نوروزبیگی درباره دلایل بی‌رونقی اکران توضیح داد: «تمام فیلم‌ها به همین وضعیت دچار شدند، حتی مشاهده کردید که فیلمی مانند «شنای پروانه» ساخته محمد کارت موفقیتی در اکران سینمایی به دست نیاورد اما در اکران آنلاین در دو روز اتفاقات ویژه‌ای برای آن رقم خورد. بنابراین به نظرم مقداری قواعد بر هم ریخته است. برای مثال در حالی که فکر می‌کنیم اکران آنلاین بد است، چنین نمایشی روی یک فیلم جواب می‌دهد. باید یک کارشناسی و بررسی درستی صورت بگیرد تا سینما را نجات بدهیم و مخاطب دوباره به سینما بازگردد. چون عدم ورود مخاطب به سینما صدمات زیادی دارد.»

این تهیه کننده سینما معتقد است سینما رفتن ازسبد تفریحات مردم حذف شده است: «آثاری که روی پرده هستند جزو فیلم‌های خوب سینمایی هستند. از سوی دیگر آثار آقای کیمیایی هم همواره در اکران موفق بوده، همیشه طرفداران خود را داشته و توانسته است مخاطبانی را به دست بیاورد. آقای مجیدی کارگردان «خورشید» هم همیشه جزو فیلمسازان موفق در اکران بوده است. اما اکران نوروزی امسال نشان داد که مردم در تعطیلات نوروزی تفریحی به نام سینما را از میان برنامه‌های خود حذف کرده بودند و به سمت سینما نرفتند، یعنی هرچند به تفریحات دیگر و مسافرت پرداختند اما سینما را در میان سبد تفریحی خود قرار ندادند.»

لازم به ذکر است فیلم سینمایی «خون شد» به کارگردانی مسعود کیمیایی و سرمایه گذاری محمدصادق رنجکشان پس از دو هفته اکران در سینماها فقط توانسته چهل میلیون تومان فروش داشته باشد!

637157332968689761_lg

پروانه هفته؛ شنای پروانه

در روزهایی که وضعیت سینما، تئاتر و بسیاری از هنرهای گیشه ای شرایط نامساعدی را تجربه می کند و اقتصاد در دنیای هنر بیشتر به یک شکست بیزنسی می ماند محمد کارت با «شنای پروانه» رکوردهای اکران آنلاین را جا به جا می کند.

فیلم سینمایی «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت توانست در دو روز ابتدایی اکران آنلاین خود که در فیلیمو و نماوا در حال انجام است به فروش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برسد.

این فروش در حالی رقم خورده است که از ابتدای اکران آنلاین که از نوروز سال گذشته آغاز شده است ۳۶ فیلم به نمایش عمومی در آمدند و فروش شنای پروانه در دو روز ابتدایی به عنوان یک رکورد در میان آثار اکران آنلاین توانسته است در جذب مخاطب موفق عمل کند.

نخستین ساخته سینمایی محمد کارت به تهیه‌کنندگی رسول صدرعاملی پیش از اکران آنلاین در سینماهای سراسر کشور در دو نوبت روی پرده رفت و سپس در ایام نوروز ۱۴۰۰ در پلتفرم های فیلیمو و نماوا اکران آنلاینش را آغاز کرد.

206006

 

مهمان عجیب هفته؛ دراکولا در تولد مهران مدیری

مهران مدیری در حالی کیک تولد فوت کرد که سریال نمایش خانگی اش «دراکولا» به قسمت سوم رسید و جالب اینکه «مرد هزار چهره» سریال «دراکولا» در این قسمت کمترین حضور را تجربه کرد تا ویشکا آسایش و بهنام تشکر ستاره های قسمت سوم باشند. کمدین کاریزماتیک تلویزیون و سینمای ایران که بی شک یکی از ستاره های این روزهای آثار نمایش چه در بحث بازیگری، چه در بحث کارگردانی و چه در مقام مجری محسوب می شود، یکی از مهره های کار راه انداز رسانه ملی و شبکه نمایش خانگی در روزهای کرونایی محسوب می شود. چرا که قطعا این روزها ادبیات و جنس نگاه اوست که می تواند دقایقی مخاطب را از وضعیت نامرغوب این روزها فراغ بال دهد.

مهران مدیری کیک 54 سالگی اش را فوت کرد و این بار اطراف او خبری از رفقای قدیمی اش نبود چرا که  او مدت هاست بازیگران جدیدی را در آثارش تجربه می کند اتفاقی که می تواند هوشمندانه باشد.

2cfa00c8

کیک تولد هفته؛ کیک تولد نوید محمدزاده

در این که محمدزاده امروز یکی از ستاره های سینماست و بی شک علاقمندان او با سال های قبل قابل ملاحظه نیستند، شکی نیست، اما به جرات می توان گفت محمدزاده در روز تولدش توانست رکورد تبریک را در فضای مجازی با زبان های مختلف جابه جا کند. ازتبریک کردی سعید آقاخانی گرفته تا استوری متفاوت فرشته حسینی بازیگر افغانستانی که این روزها در سینمای ایران می درخشد.

e9744388-942a-4e71-9c89-59005ec4cd98

سیم آخر هفته؛ رضا رشیدپور

مدتهاست تلویزیون به دلایل مختلف از داشتن مجریان چهره و باسابقه اش محروم است عادل فردوسی پور ممنوع است، از فرزاد حسنی خبری نیست، محمود شهریاری و جواد یحیوی و ... هم که سال هاست دیگر به آنتن سیما فکر نمی کنند. هفته گذشته آزاده نامداری را هم بعد از مدت ها ممنوع الکاری از دست دادیم تا تصمیم بسیاری از برنامه سازان در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی بر استفاده از بازیگران، خوانندگان، ورزشکاران و.. کمی منطقی به نظر می رسد. در همین اثنی رضا رشیدپور با اجرای متفاوت برنامه «سیم آخر» توان و استعداد و سوادش را به رخ کشید تا تلویزیون به یکی از مجری های بازمانده از روزهای فقر در مجری اش دلخوش باشد.

قابل ذکر است احسان علیخانی نیز با برنامه «عصرجدید» فینال متوسطی را تحویل بیننده های این برنامه داد.

گزارش-رضا-رشیدپور-از-اتاق-قرنطینه-1

 از آب کره گرفتن هفته؛ پخش مجدد سریال پایتخت

آیا می دانید بعد از پخش دو قسمت پشت صحنه سریال «نون.خ» قسمت های پایانی سریال پایتخت بازپخش خواهد شد. چند قسمت پایانی پایتخت و البته دو قسمت جدید این سریال در فصل ششم را خیلی ها به دلیل مسافرت و کارهای عقب مانده شان در پایان سال ندیدند و از دست دادند. مدیران سیما تصمیم گرفتند این سریال را بازپخش کنند.

تکرار-بازپخش-دیشب-سریال-پایتخت

 

معمولی هفته؛ سریال معمولی «مردم معمولی» 

هرچقدر «خندوانه» در اوج بود و رامبد جوان در برنامه اش در شبکه نسیم رکوردبازی کرد سریال مردم معمولی در چند قسمت ابتدایی جذاب از آب در نیامد. مردم معمولی یک ساختار فانتزی از سبک و سیاق سریال سازی مرسوم در ذهن رامبد جوان است. داستان بردیا برازنده مدیر یک انستیتو زیبایی و اتفاقاتی که هنوز آنقدر جذاب نشده است که بتوانیم به آن بپردازیم. این سریال نه تنها اتفاق عجیبی در کارنامه رامبد جوان محسوب نمی شود بلکه می تواند کارنامه او را دچار خدشه کند. البته باید قضاوت را به قسمت های پایانی این سریال بسپاریم و ببینیم رامبد جوان و تیمش تا چه اندازه می توانند با این موقعیت محدود و اما شخصیت های جذاب کار را از آب در بیاورند.

277855_757 (1)

تصمیم عجیب هفته؛ حذف سریال زیرخاکی از کنداکتور رمضانی

شنیده می شود مسئولان سیما تصمیم دارند سریال «زیرخاکی» را از کنداکتور ماه مبارک رمضان خارج کنند و گویا به دلایل کرونایی تصویربرداری این سریال به پایان نرسیده است. قطعا با کنار گذاشتن این سریال دست تلویزیون در تولیدات طنز که قطعا جزو آثار پرمخاطب محسوب می شود برای ماه رمضان خالی خواهد بود.

678dd13f-313c-44d7-9bb8-a512cc8775fb

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز