ابراهیم عامریان:

مسئولان ما جنبه پذیرش شوخی را ندارند / آثار کمدی می‌توانند به افزایش نشاط و شادی در جامعه کمک کنند

۱۴۰۰/۰۲/۲۹ - ۰۵:۰۲:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۳۵۱۵
مسئولان ما جنبه پذیرش شوخی را ندارند / آثار کمدی می‌توانند به افزایش نشاط و شادی در جامعه کمک کنند
ابراهیم عامریان با مثبت دانستن هر اتفاقی که منجر به ایجاد نشاط و شادی در جامعه شود تأکید کرد که آثار کمدی سینما و تلویزیون هم می‌توانند به افزایش نشاط و شادی در جامعه کمک کنند.

ابراهیم عامریان تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، درباره دلیل فروش بالای آثار کمدی گفت: امروز فیلم‌های اجتماعی ما معمولاً آثاری تلخ و پر از غم و غصه و در واقع روزمرگی‌های زندگی است که طبیعتاً مردم در معضلات فراوانی که دارند ترجیح می‌دهند به سمت دیدن آثار شاد و کمدی بروند و حداقل لحظاتی که در سینما هستند از غم، غصه و روزگار تلخی که برایشان به وجود آمده فاصله بگیرند.

عامریان خاطرنشان کرد: هر وسیله و اتفاقی که بتواند جامعه را به سمت شادی ببرد اتفاق مثبتی است و سینما هم می‌تواند در این اتفاق نقش داشته باشد اما خنداندن مردم و تزریق نشاط به جامعه نباید به شکلی  باشد که برای آن از هر ابزاری استفاده کنند به طوری که فضا به شدت مبتذل شود.

او افزود: شوخی‌ها و طنازی‌ها در آثار کمدی باید به شکلی باشد که اعضای یک خانواده بتوانند با خیال راحت دور هم جمع شده و فیلم را در سینما یا تلویزیون ببینند. متأسفانه در برخی موارد شاهد این هستیم که شوخی‌ها به سمتی رفته که دیگر اعضای خانواده نمی‌توانند با خیال راحت کنار هم جمع شده و فیلم ببینند. باید یک فضای امن و به نوعی یک خاطرجمعی برای دیدن فیلم‌های کمدی در خانواده‌ها ایجاد شود.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «تگزاس» تصریح کرد: امروز شاهد انواع شوخی‌ها در آثار سینما و تلویزیون هستیم و با وجود اینکه شوخی‌های آثار کمدی‌مان کمی به سمت ابتذال رفته و مسائل جنسی در آن‌ها پر رنگ شده به نویسنده‌ها حق می‌دهم چرا که محدودیت‌ها هیچ ابزاری برای نویسنده‌ها باقی نگذاشته‌اند و نویسنده مجبور شده به سمتی برود که شوخی‌هایش برای یک خانواده نمی‌تواند جالب و قابل قبول باشد.

این تهیه‌کننده در پایان تأکید کرد: در سینمای ما با مسائل سیاسی و مذهبی به هیچ‌وجه نمی‌توان شوخی کرد. البته من هم هیچ علاقه و اعتقادی به شوخی با مذهب ندارم اما قطعاً می‌شود با سیاست شوخی کرد و اگر شوخی‌ها مودبانه باشد هیچ ایرادی در آن نمی‌توان پیدا کرد. متأسفانه امروز مسئولان ما جنبه پذیرش شوخی در آثار سینمایی و تلویزیونی ندارند و به همین دلیل فضا برای خلق آثار کمدی و طنز بسیار محدود است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز