گزارش سریال پر طرفدار ویژه ماه مبارک رمضان؛

داستان فصل جدید «بچه مهندس»/ از کنار گذاشتن بازیگر تا تغییر کارگردان/ داستان عشق جواد جوادی به کجا می رسد؟

۱۴۰۰/۰۱/۲۴ - ۰۸:۲۵:۵۷
کد خبر: ۱۱۶۴۲۲۴
داستان فصل جدید «بچه مهندس»/ از کنار گذاشتن بازیگر تا تغییر کارگردان/ داستان عشق جواد جوادی به کجا می رسد؟
فصل چهارم مجموعه تلویزیونی «بچه مهندس» به کارگردانی احمد کاوری و تهیه‌کنندگی سعید سعدی در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه دوم سیما روی آنتن خواهد رفت.

به گزارش برنا؛ سریال بچه مهندس جز مجموعه های چند فصلی موفق در سال های اخیر رسانه ملی محسوب می شود و بدیهی است که این مجموعه در فصل جدید نیز بتواند مخاطبش را درگیر کند اما نکته ایی که در این سریال بیش از پیش مد نظر است تغییر کارگردان مجموعه است که حالا سکان کار به احمد کاوری سپرده شده است و البته بازیگر اصلی سریال به دلایلی که احتمالا مالی بوده است از سوی تهیه کننده کنار گذاشته شده و بازیگر جدیدی جایگزین وی شده است.

اینکه محمدرضا رهبری با روزبه حصاری شباهت هایی در صورت دارند بک بحث است ، اینکه او چقدر می تواند از پس این نقش بربیاید موضوعی است که در شب های ماه مبارک رمضان به جواب آن خواهیم رسید. اصولا عوامل متعددی در شکل گیری یک بسته نمایشی در تلویزیون موثر است ، شاید تولید کنندگان سریال و مدیران سیما هم این اقبال را برای سریال بچه مهندس مد نظر نداشتند اما نوع روایت و جایگاه قهرمان کودک و نوجوان قصه در همان قدم اول سیلی نقد بود تا امروز کار به فصل چهارم برسد.  در این گزارش با نویسنده و تهیه کننده سریال در خصوص چند و چون تولید این کار  و البته داستان  تولید فصل جدید گپ و گفت داشته ایم.

جواد جوادی و یک داستان جدید

سعید سعدی تهیه کننده در خصوص داستان و ساختار سریال «بچه مهندس 4» می گوید:ساختار سریال «بچه مهندس» نمایشی است که مانند فصول قبل به زندگی جواد جوادی که کاراکتر اصلی است بر می گردد و از زمان کودکی تا کنون درحال پیگیری سیر تکاملی آن در طول کار هستیم.

سریال بچه مهندس کار خاص ماه رمضان نیست و به خاطر وجهه های ارزشی و اخلاقی که در این سریال مشهود است در ماه رمضان به پخش می رسد و به دلیل نوع ساختار و محتوایی که دارد هیچ تناقضی ندارد که در این ماه مبارک پخش شود.

سعید سعدی در این باره که با توجه به افزایش علاقه مخاطبان به شبکه نمایش خانگی چقدر معتقد است که فصل نهایی بچه مهندس بتواند یک سریال موفقی در ماه رمضان باشد  و به ماندگاری برسد اظهار کرد: ما تمام انرژی خود را گذاشته ایم که از نظر محتوا و از نظر اجرا کار را به گونه ای پیش ببریم که بتوانیم نظر مخاطبین را جلب کنیم. به طور کل فصل چهارم این سریال نسبت به سه فصول قبل با تلاش بیشتری ساخته شده و از لحاظ ریتم و ضرب آهنگ و نوع قصه پردازی نیز با دقت زیاد بدان پرداخته شده است.

داستان عشق جواد جوادی به کجا می رسد؟

حسن وارسته نویسنده  در خصوص سریال بچه مهندس  معتقد است :

بچه مهندس در تداوم فصول قبل می باشد با همان مولفه ای که تماشاگر با او ارتباط برقرار کرده و شاخص هایی که آن را دوست دارند.

ما تلاش کردیم داستان بیشتر حول محور جواد جوادی بچرخد به همین دلیل پیش روی این کاراکتر ماجراهایی حادث می شود  و جواد جوادی در کنار رسیدن به عشق خود با یک سری ماجرا ها در خصوص دانشگاه و مسائل نخبگی دست و پنجه نرم می کند تا بتواند خود را به مرضیه «مهشید جوادی»، آقای توفیقی «فرهاد قائمیان»، جامعه علمی و کشور خود ثابت کند.

نگاه متفاوت به مبارک رمضان

وارسته در این خصوص که چقدر کار خود را برای این زمان خاص (ماه مبارک رمضان) مناسب می بیند بیان کرد: ماه مبارک رمضان فقط روزه داری، افطار و نماز نیست مکارم اخلاقی که باید در عملکرد یک مومن باشد مهم است یعنی غیبت نکند، دروغ نگوید یا به قول معروف یتیم نوازی و همسایه داری کند. ما تلاش کردیم این مضامین اخلاقی که جزو ویژگی های یک مومن خوب است را در بچه مهندس داشته باشیم. بلاخره داستان ما یک جواد دارد که در بهزیستی رشد کرده و از کودکی یتیم بوده است و با سختی و تلاش به درجه خوبی رسیده است که این یکی از مولفه های جواد جوادی است. درواقع در ماه رمضان بحث یتیم نوازی را بیشتر داریم کمااینکه در شب های احیا روایت هایی از حضرت علی «ع» می شود که بیشتر به عمق ماجرا پی می بریم ، به همین دلیل سعی کرده ایم اشاراتی به صورت عملی و نه شعاری به بخش های مذهبی کنیم.

شبکه نمایش خانگی و ماه رمضان تلویزیون

حسن وارسته در این باره که با توجه به افزایش علاقه مخاطبان به شبکه خانگی چقدر معتقد هستید سریال «بچه مهندس 4» بتواند سریال موفق و ماندگاری در ماه رمضان شود خاطرنشان کرد: به هرحال رقابت بین مدیوم ها وجود دارد که در این میان تلویزیون با شبکه خانگی، شبکه خانگی با شبکه های ماهواره ای در حال رقابت هستند به هر صورت شبکه خانگی هم یک شبکه داخلی است چرا که در داخل کشور ساخته می شود و همکاران خودمان تولیدات را انجام می دهند ولی فقط فضای بازتری دارند.

بازیگران متنوع سریال بچه مهندس از ثریا قاسمی، فرهاد قائمیان، محمدرضا رهبری، مهشید جوادی، سیما خضرآبادی، سهند جاهدی، کورش سلیمانی، عبدالرضا اکبری، عباس جمشیدی‌فر، سیاوش چراغی‌پور، شیوا خسرومهر، عزت‌الله مهرآوران، شهین تسلیمی،  تا چهره هایی چون محمدرضا هدایتی، امید روحانی، رضا استادی، رحیم نوروزی، علیرضا جلالی‌تبار، بهنام شرفی، وحید نفر، ساغر عزیزی، رضا نامداری، روشنگ سه‌گله، پرویز بزرگی، حسین شمس‌آبادی، مونا خوارزمی، حسن ولیخانی و.... نشان از این دارد که حسن وارسته با دست پر داستان زندگی جواد جوادی را در فصل چهارم روی کاغذ آورده است.

بچه مهندس در فصل اول عادت مخاطب را از انواع «هپی اند » و پایان خوش در هر موقعیت از بین برد و در این فصل هم شرایط سورپرایز آماده است. به نظر می رسد این مجموعه جز آثار پر مخاطب یکی از مناسبت های پیک سریال های نمایشی تلویزیون باشد.

 

 

 

نظر شما
نظرات
...
|
-
|
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
0
0
امیدوارم اقای رهبری و حصاری در کارهایی که انجام میدن موفق باشن
چ۰چجحخه۰۹
|
-
|
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
0
0
وااااقعا براتون متاسفم که روزبه حصاری رو کنار گذاشتین واااقعا اخه چرا .....بهترین نقش و داشت