رضا محمد مهر در گفت و گو با خبرگزاری برنا؛

صدا و سیما باید در محیط تلویزیون فضای روحی امنی را به وجود بیاورد/ساخت شبکه جداگانه برای سالمند یک ضرورت است!

۱۴۰۰/۰۲/۲۹ - ۰۴:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۶۳۰۹
صدا و سیما باید در محیط تلویزیون فضای روحی امنی را به وجود بیاورد/ساخت شبکه جداگانه برای سالمند یک ضرورت است!
اصولا حلقه ی مفقود رسانه های مختلف پرداختن به موضوع مهم و موثر سالمندان است. درواقع نه تنها برای این گروه سنی برنامه مفید و موثر تولید نمی شود که در حوزه سلامت نیز برخلاف دیگر گروه های سنی این گروه سنی حساس و مهم کمرنگ دیده شده اند. این درحالی است که رسانه ملی برای گروه های سنی متفاوت مخاطبش نه تنها برنامه سازی که شبکه اختصاصی نیز تاسیس کرده است و گروه سنی سالمند به رغم اینکه بیشترین زمان را در منزل سپری می کنند نمی توانند سبد مناسبی از محتویات مناسب رسانه ای را به شکل تخصصی برای خود بدانند در این باره با رضا محمد مهر روانشناس صحبت کرده ایم که در ادامه می خوانید.

رضا محمد مهر روانشناس یک آسیب شناسی در این خصوص که رسانه ملی چقدر برای سالمندان مفید است؟ آیا سالمندان فقط باید اخبار ببینند یا اینکه باید شبکه ای مختص به آن ها با برنامه های گوناگون و مسابقات در کنار دیگر شبکه هایی که برای جوانان، کودکان و نونهالان ساخته شده در نظر گرفته شود؟ چرا که اصولا برنامه تخصصی برای این دسته از افراد جامعه ساخته نمی شود به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: رسانه ملی به عنوان یکی از اصلی ترین سرمایه های انسانی باید برای سالمندان برنامه داشته باشد. واقعیت این است وقتی برای سالمند برنامه سازی صورت می گیرد اولین پیامی که باید در آن برنامه وجود داشته باشد  این است که به جوانان بیاموزد که اگر خوب زندگی کنند و برای کشور مفید باشند سالمندی در پی خواهند داشت که ارزشمند است و جامعه آن را به رسمیت می شناسد.

او ادامه داد: رسانه ملی به عنوان مهم ترین رسانه ی اثر گذار و فراگیر در هر جامعه ای یک رسالت سنگین دارد تا برای سالمندان و همچنین آگاه کردن جامعه و وظایف آن ها نسبت به سالمند محیط های روانی امنی را فراهم کند.

این روانشناس تصریح کرد: به طور کل صدا و سیما و رسانه ملی وظیفه سنگین دارد تا برای سالمندان برنامه هایی مرتبط به سلامت، تغذیه، ارتباطات سالم در دوران سالمندی ، روابط اجتماعی پایدار و حمایت کننده در این دوران و حتی یادگیری فضاهای مجازی و آن چیزی که نیاز دارد را تولید کند تا آن ها به طور دائم از این نوع برنامه ها بهره مند شوند. درواقع این دوره از زندگی دوران تجربه است و وقت گذاشتن، حرف زدن نه تنها برای آن ها بلکه برای همه اقشار جامعه خدمت بزرگی به حساب می آید.

رضا محمدمهر در پایان و در این خصوص که آیا نباید برای میانسالان و قشر سالمند شبکه ی جداگانه ای ساخته شود بیان کرد: با توجه به اینکه هرم جمعیتی روبه افزایش است و پیک جمعیت زیادی در این مجموعه  قرار می گیرند داشتن یک شبکه مخصوص سالمندان ضرورت و نیاز است و اگر این اتفاق بیفتد بسیار هم پر بار خواهد بود و من به شخصه از همین جا اعلام می کنم که در زمینه سلامت و سالمندی تا جایی که از دستم بر بیاید کمک می کنم. اما در حال حاضر که شرایط کرونا اجازه بیرون آمدن آن ها را از خانه نمی دهد باید در شبکه های مختلف -از استانی تا  سلامت- به دنبال برنامه های مخصوص به خود باشند چرا که برنامه های مرتبط به آن ها بسیار کمک کننده است تا اینکه مدیران و مسئولین به فکر چاره باشند تا شبکه ای مختص به این قشر ساخته شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز