عبدالله اسکندری:

کیفیت بالای چهره‌پردازی امروز را مدیون بزرگانی چون مسعود ولدبیگی هستیم

۱۴۰۰/۰۲/۲۱ - ۱۴:۲۵:۰۹
کد خبر: ۱۱۷۷۷۱۰
کیفیت بالای چهره‌پردازی امروز را مدیون بزرگانی چون مسعود ولدبیگی هستیم
عبدالله اسکندری طراح گریم و چهره‌پرداز سینما با ابراز تأسف از درگذشت مسعود ولدبیگی پیشکسوت گریم و چهره‌پردازی تأکید کرد که کیفیت بالای چهره‌پردازی امروز را مدیون بزرگانی چون مسعود ولدبیگی هستیم.

عبدالله اسکندری طراح گریم و چهره‌پرداز سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: گریمی که امروز در سینما، تلویزیون و تئاتر ایران شاهد هستیم از آنچه که در دنیا می‌بینیم چیزی کم ندارد و این کیفیت بالا در گریم و چهره‌پردازی را مدیون بزرگانی چون مسعود ولدبیگی هستیم. او از بنیانگذاران سبک‌های مختلف گریم در ایران است.

اسکندری خاطرنشان کرد: زمانی که وارد عرصه گریم شدم مسعود ولدبیگی از پیشکسوتان گریم بود و حتی آرزو داشتم او را ببینم یا با او همکاری داشته باشم و بعد ها که این افتخار نصیبم شد علاوه بر هنر والایی که داشت شاهد مهربانی و انسانیت بسیاری از ایشان بودم.

طراح چهره‌پردازی فیلم سینمایی «آواز قو» در ادامه اظهار داشت: برخورد مسعود ولدبیگی با همه هنرمندان دوستانه بود و همه او را فردی مهربان و با شخصیت می‌شناسند. زنده یاد مسعود ولدبیگی همیشه با عِرق و عاشقانه کار می‌کرد و تأثیراتی که او بر هنر گریم و چهره‌پردازی در ایران داشت به هیچ‌وجه قابل کتمان نیست. شاید بتوان مسعود ولدبیگی را از بنیانگذاران ریش دستی در عرصه چهره‌پردازی دانست.

او در پایان تأکید کرد: متأسفانه همیشه وقتی سینماگران پشت صحنه بازنشسته می‌شوند و بسیاری از آن‌ها خانه‌نشینی را تجربه می‌کنند کسی از آن‌ها یاد نمی‌کند و به نوعی بسیار مظلوم واقع می‌شوند. نباید هنرمندانی که عمرشان را در این عرصه سپری کرده‌اند و زحمات بسیاری کشیده‌اند فراموش کنیم و امیدوارم این مسئله را بیاموزیم و در ذهن داشته باشیم تا دیگر چنین اتفاقاتی رخ ندهد.

گفتنی است مسعود ولدبیگی گریمور و طراح چهره‌پرداز پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون روز سه‌شنبه 21 اردیبهشت در سن 86 سالگی درگذشت. او 3 بار برنده جایزه سیمرغ بلورین شد و چهره‌پردازی فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی متعددی از جمله فیلم‌های «کمال‌الملک»، «پرده آخر» و «ضیافت» و سریال‌های «مختارنامه» و «ستایش 1» بر عهده داشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز