محمد آفریده تهیه‌کننده سینما:

ثبت جشنواره جهانی فجر در فیاپف باید زودتر اتفاق می‌افتاد / برای جهانی شدن چاره‌ای جز حضور مستمر و قدرتمند در همه عرصه‌های بین‌المللی نداریم

۱۴۰۰/۰۳/۱۱ - ۰۵:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۵۷۸۳
ثبت جشنواره جهانی فجر در فیاپف باید زودتر اتفاق می‌افتاد / برای جهانی شدن چاره‌ای جز حضور مستمر و قدرتمند در همه عرصه‌های بین‌المللی نداریم
محمد آفریده تهیه‌کننده فیلم‌های سینمایی «دست انداز» و «یک خانواده محترم» با اشاره به اینکه ثبت جشنواره جهانی فجر در فیاپف اتفاقی مثبت است تأکید کرد که برای جهانی شدن چاره‌ای جز حضور مستمر و قدرتمند در همه عرصه‌های بین‌المللی نداریم.

محمد آفریده تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، درباره ثبت جشنواره جهانی فیلم فجر در فیاپف اظهار داشت: هر تعامل سازنده بین المللی، به شرط دانش و آگاهی و حضور همه سلیقه ها و نگاه ها، بالنده و پویا خواهد بود. جهان امروز، جهان ارتباطات گسترده است و فرهنگ و تمدنی ماندگار و تاثیر گذار خواهد بود که  قدرت مواجه بیشتری با فرهنگ ها و تمدن ها داشته باشد. برای تاثیر گذاشتن فرهنگی چاره ای جز حضور در صحنه تعاملات بین المللی نداریم. ثبت جشنواره فجر در فدراسیون فیاپف، تازه آغاز راه است.

آفریده درباره ارزیابی‌اش نسبت به اینکه خانه سینما پیش‌تر سال 1382 در فدراسیون فیاپف به ثبت رسیده و این اتفاق پس از 18 سال برای جشنواره فیلم فجر رخ داده گفت: متاسفانه سینما و فرهنگ، هنوز در کشورمان به خاطر سوتفاهم های بسیار و عدم شناخت و سیاست بازی، تکلیف روشن و قدرتمند و منسجمی ندارد. لذا ثبت جشنواره فجر پس از ۱۸ سال عضویت، با توجه به کشوری با فرهنگ و سرمایه های بزرگ نیروی انسانی و هنرمند، تاسف آور است چرا که باید زودتر این اتفاق می افتاد. البته از طرفی دیگر هم قابل تقدیر و افتخارآمیز است چون کار ایجابی در این کشور بسیار سخت است و توانفرسا.

این تهیه‌کننده خاطرنشان کرد: همه باید امیدوار باشیم و خالصانه، با آگاهی و برنامه ریزی منسجم، برای سربلندی ایران اسلامی، تلاش کنیم. یقینا حفظ دستاوردهای سینما که حاصل تلاش و زحمات همگان است،  راه همواری نخواهد داشت.

او در پایان با اشاره به لزوم رعایت قوانینی مشخص از سوی جشنواره جهانی فجر پس از عضویت در فیاپف، گفت: البته باز تاکید می کنم، اجرای با ثبات قوانین و آداب یک کار جمعی، بیش از همه، به همراهی همه سلیقه ها و ظرفیت ها و حمایت های همه موثرین حوزه فرهنگ و سینما،  نیاز دارد. سینما یک هنر جهانی است و برای جهانی شدن و قدرت داشتن،  چاره ای جز حضور مستمر و با قدرت در همه عرصه های بین المللی نداریم.

نظر شما