چهره ها و اخبار فرهنگ و هنر در هفته ای که گذشت؛

حسرت پرویز پرستویی از همکاری با کارگردان «آدم برفی»/جواد عزتی را چشم نزنید/آقای بازیگر زنده است/سیاوش طهمورث دودی که از کنده بلند می شود/خانواده آشپزباشی عزادار شد

۱۴۰۰/۰۴/۰۳ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۶۵۷۰
حسرت پرویز پرستویی از همکاری با کارگردان «آدم برفی»/جواد عزتی را چشم نزنید/آقای بازیگر زنده است/سیاوش طهمورث دودی که از کنده بلند می شود/خانواده آشپزباشی عزادار شد
در روز های میانی هفته گذشته پرویز پرستویی با انتشار پستی داوود میرباقری را نقره داغ کرد اما این همه ماجرای رخ داده در حوزه فرهنگ و هنر نبود.

شاکی هفته؛پرویز پرستویی

پرویز پرستویی با از دست رفتن ابوالفضل شاه کرم بازیگر سریال های آشپز بازی و امام علی (ع)، فیلم خرس و .... با انتشار پستی از داوود میر باقری گلایه کرد.

پرویز پرستویی در پی در گذشت ابوالفضل شاه کرم، همبازی او در فیلم ها و سریال های مطرح،خطاب به میرباقری نوشت:

«آقای داوود میر باقری خواستم یاد آوری کنم ابوالفضل شاه کرم دو سال در مختارنامه ریشش را نزد و شما اصلا سراغش رو نگرفتید؛الان هم سلمان رو می سازید.سراغی از ابوالفضل نگرفتید خیالت راحت ابوالفضل دیگه نیست که مزاحمت بشه.ای وای یعنی یک نقش در این پروژه عریض و طویل نبود؟ فقط او زیادی بود؟ در امام علی بد بازی کرد؟ بابا شماها کی هستید؟چندبار بهت زنگ زدم،چندبار به پسرت،به برادرت یادآوری کردم ؟.

دم شما گرم

خداروشکر که برای خودم سنگ به سینه نزدم

یعنی هیچ وقت نزدم....

حیف از حضورم در رعنا ، امام علی ، آدم برفی، عشق آباد،

حیف حیف حیف...».

+پرویز+پرستویی

ستاره دلسوز سینمای ایران؛ پرویز پرستویی

پرویز پرستویی روزی در مقام ستاره درخشید و امروز بیش از آنکه به عنوان یک ستاره سینمایی در آسمان هنر این مرز و بوم فعال باشد شهر به شهر، روستا به روستا و گُله به گُله از نام و جایگاه هنری اش به نفع محرومان کشور استفاده می کند تا بتواند در حد مقدورات خود شرایط معمولی زندگی برای هموطنان عزیزش را دلسوزانه مهیا کند. خبرگزاری برنا تولد این هنرمند بزرگ را به او و خانواده سینما تبریک می گوید.

1458112815270_HEMMAT KHAHI-th3

عزت بازیگری هفته؛ عزت الله انتظامی

اگرچه در سال های اخیر بازیگران مهم و موثری به سینمای ما اضافه شدند و شاهد درخشش چهره های نویی در سینما بوده ایم اما نمی شود کتمان کرد که جای خالی آقای بازیگر به این زودی ها پر نمی شود.

هفته گذشته تولد عزت سینمای ایران را بزرگان سینما به او تبریک گفتند تا مشخص شود که هنوز سینما نتوانسته است جای خالی بزرگانی چون عزت الله انتظامی، جمشید مشایخی، داوود رشیدی، محمدعلی کشاورز را پر کند و طول عمر و سلامتی علی نصیریان آرزوی اهالی هنر است.

ستاره هفته؛ سیاوش طهمورث

سیاوش طهمورث بازیگر استخوان خورد کرده تئاتر، سینما و تلویزیون طوری در سریال «زخم کاری» محمدحسین مهدویان درخشید که توجه بسیاری از اهالی هنر را به خود جلب کرد. طهمورث که از همکاری با محمدحسین مهدویان در این مجموعه شبکه نمایش خانگی بسیار راضی است در دو هفته گذشته با تشویق و تقدیر اهالی سینما مواجه شد.

2635064_954

چشم زخم هفته؛ جواد عزتی

انقدر این روز ها جواد عزتی را در شبکه های مختلف اجتماعی تشویق و تقدیر می کنند که این هنرمند دوست داشتنی را چشم بزنند.

جواد عزتی بعد از سال ها درخشش در سینما و تلویزیون حالا با محمدحسین مهدویان بعد از تجربه های مختلف سینمایی اتفاق ویژه ای را در شبکه نمایش خانگی رقم می زند.

مالک سریال «زخم کاری» در سه قسمت ابتدایی سریال در قواره های یک بازیگر جهانی ظاهر شد تا مدت ها بر سر زبان ها باشد.

fd5281d68cad951a314282470f380f00

نماد سینمای ایران در جهان؛ عباس کیارستمی

عباس کیارستمی یکی از چهره های موثر و نامدار سینمای ایران در دنیا است که بی تردید پیش از اصغر فرهادی سینمای ما را با نام او می شناختند. یکم تیرماه سالروز تولد این سینماگر سینما شناس بود که امروز بسیاری از کارگردانان ایرانی در مکتب او فیلمسازی می کنند.

abbas-kiarostami

 

متولدین هفته؛ هادی حجازی فر و امیر جدیدی

در میان گُل کرده های سینمای ایران در سال های اخیر شاهد دو نام هستیم که هر یک با درخشش در آثار مختلف سینما به نوعی ستاره های سینمای آرتیستی محسوب می شوند.

هادی حجازی فر با نقش های متفاوت به یک باره در مقام ستاره درخشید و امیر جدیدی نیز با طی مسیری سخت امروز به یک استار بی چون و چرا تبدیل شده است. بازیگر فیلم های «آتابای»، «لاتاری»، «ژن خوک»، «کاتیوشا» و «منطقه پرواز ممنوع» هادی حجازی فر و بازیگر «قانون مورفی»، «لتیان» ،«تنگه ابوقریب»، «هت تریک»، « خنده های آتوسا» امیر جدیدی هفته گذشته کیک تولد فوت کردند.

hejazifar-hadi-photokade-com

ستاره ی سالیان دور هفته؛ ابوالفضل پور عرب

شاید خیلی ها به خاطر نداشته باشند در روز هایی که چراغ  سینمای ایران با ستاره های معدودی روشن بود نام ابوالفضل پور عرب با فیلم سینمایی «عروس» درخشید و او سال ها به عنوان مرد اول سینمای ایران بازیگر پارتنر مقابل چهره هایی چون: «نیکی کریمی»،  «هدیه تهرانی»،  «میترا حجار» و ...... بود.

خبرگزاری برنا تولد این ستاره کم فروغ این روز های سینما را تبریک می گوید.

ابوالفضل+پورعرب

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز