مراسم یادبود زنده‌یاد علی مرادخانی برگزار شد

۱۴۰۰/۰۴/۰۶ - ۲۳:۰۸:۲۲
کد خبر: ۱۱۹۹۱۲۸
مراسم یادبود زنده‌یاد علی مرادخانی برگزار شد
در پی درگذشت ناباورانه زنده‌یاد مرحوم علی مرادخانی، عضو هیئت مؤسس و نایب رییس انجمن دوستی ایران و چین، مدیر موزه موسیقی و معاون اسبق هنری وزارت فرهگ و ارشاد اسلامی، مراسم یادبودی در روز یکشنبه مورخ 30/03/1400 به همت انجمن دوستی ایران و چین برگزار شد. در این مراسم که به دلیل شرایط همه‌گیری کرونا به صورت مجازی و در یکی از پلتفرم‌های ایرانی برگزار شد، رییس، اعضای هیئت مدیره، شماری از اعضای انجمن دوستی ایران و چین و تعداد زیادی از علاقه‌مندان به شخصیت فرهنگی و هنری مرحوم مرادخانی حضور داشتند.

به گزارش برنا، جلسه در ساعت 18 با قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید و ذکر صلوات، توسط مدیر نشست، آقای علی محمد سابقی، رییس کمیته فرهنگی هنری انجمن دوستی ایران و چین و رایزن اسبق فرهنگی ایران در چین آغاز شد. در ادامه آقای مهندس احد محمدی، رییس انجمن دوستی ایران و چین در سخنانی ضمن تجلیل از مقام فرهنگی و شخصیت مهربان و مردم‌دار و هم‌چنین حمایت‌ها و کمک‌های زنده‌یاد مرادخانی بیان داشت: صحبت کردن در مورد شخصیت علی مرادخانی همیشه سخت و دشوار بود و الان در نبود غیر قابل باور ایشان بسیار سخت و دشوار و البته تلخ و ناگوار است. وی در ادامه به خانواده مرحوم تسلیت گفت و برای زنده‌یاد مرادخانی آرزوی آمرزش و آرامش نمود. سپس آقای محمد مرادخانی، فرزند مرحوم در سخنان کوتاهی ضمن اهمیت روابط بین‌المللی در توسعه فرهنگی و علی‌الخصوص نقش و ظرفیت انجمن دوستی در توسعه این روابط در نظر مرحوم مرادخانی، به علاقه و محبت ایشان نسبت به همه همکارانشان اشاره و خاطراتی از زندگی شخصی و اجتماعی ایشان بیان کرد. پس از پخش یک نماهنگ از تصاویر زنده‌یاد مرادخانی، آقای دکتر حسن توانا، عضو هیئت مدیره انجمن دوستی ایران و چین در سخنانی ضمن بیان تجربه‌های سفر با ایشان، از سابقه رفاقت با ایشان گفت و تعدادی از ویژگی‌های شخصیتی مرحوم را برشمرد و در انتها پیشنهاد طراحی و ساخت سردیسی از ایشان و نصب آن در محل موزه موسیقی را ارائه داد. 

در ادامه و پس از پخش نماهنگی خاطره‌انگیز از زنده‌یاد مرادخانی، آقای مهندس محمدمهدی حیدریان، عضو اسبق هیئت مدیره انجمن دوستی ایران و چین و معاون اسبق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن بیان سابقه رفاقت با مرحوم، از نقش ایشان در توسعه هنر و به خصوص موسیقی با توجه به جوانب شرعی و علی‌رغم همه دشواری‌ها گفت و کار ایشان را بی‌نهایت سخت و خطیر دانست و برای روح ایشان طلب شادی و آمرزش و برای خانواده معزا آرزوی سلامتی و توفیق نمود. 

پس از ایشان، آقای سید عباس سجادی، عضو اسبق هیئت مدیره انجمن و از دوستان نزدیک و همکاران مرحوم، ضمن تجلیل از مقام فرهنگی و نقش ایشان در گسترش فرهنگ و هنر، به بزرگداشت مرحوم از سوی نهادها و شخصیت‌های خارجی و بین‌المللی اشاره نمود و ضمن عرض تسلیت به خانواده گرامی ایشان، تعدادی از طرحها و برنامه‌هایی که از سوی شهرداری تهران برای زنده نگاه داشتن نام ایشان طراحی شده را برشمرد. آخرین سخنران مراسم، آقای دکتر محمدعلی حسین نژاد، عضو اسبق هیئت مدیره انجمن دوستی ایران و چین بود که در سخنان کوتاهی به شخصیت والا و مردم‌داری مرحوم مرادخانی اشاره نمود و ایشان را الگویی اخلاقی برای مدیران فرهنگی دانست و ضمن عرض تسلیت به خانواده ایشان، برای روح مرحوم آرزوی شادی و آرامش نمود. 

در نهایت پس از پخش نماهنگ و قرائت فاتحه و صلوات و دعا برای آمرزش و شادی و آرامش روح زنده‌یاد مرادخانی، جلسه در ساعت 19:30 از سوی مدیر نشست خاتمه یافت./

خدا روح بزرگ زنده‌یاد مرحوم علی مرادخانی را شاد و آرام و غریق رحمت واسعه خویش قرار دهد، انشاءالله./

انجمن دوستی ایران و چین

خرداد 1400

 

 

نظر شما