در برنامه «نفس» مطرح شد؛

از فریادهای جاودان بانوی قهرمان تا پیش‌بینی مادرش برای مدال طلا/ اوج مطلوبیت در محدودیت

۱۴۰۰/۰۶/۲۲ - ۱۳:۲۳:۱۷
کد خبر: ۱۲۳۲۹۲۸
از فریادهای جاودان بانوی قهرمان تا پیش‌بینی مادرش برای مدال طلا/ اوج مطلوبیت در محدودیت
برنامه «نفس» با اجرای فلورا سام، هرشب ساعت 9:30 از شبکه نسیم پخش می‌شود.

به گزارش برنا؛ یکشنبه شب «نفس» در سی‌وچهارمین برنامه‌اش میزبان هاشمیه متقیان، قهرمان پرتاب نیزه کشورمان در مسابقات پاراالمپیک، توکیو 2020 بود. او که در یک سالگی بر اثر واکسن فلج اطفال معلول شد در ابتدا صحبت‌هایش درباره دوران کودکی خود گفت: تا کلاس اول، نمی‌توانستم راه بروم و چون کمبود امکانات بود، ویلچر نداشتم؛ وقتی مدارس شروع شد من را با فرغون به مدرسه می‌بردند. دختر شاد و بازیگوشی بودم و تا راهنمایی به معلولیتم اهمیت نمی‌دادم. کلاس سوم ابتدایی پدرم برایم دو عصا آهنی ساخت و کم‌کم راه رفتن را شروع کردم.

index

او ادامه داد: خانواده‌ام همیشه من را برای تحصیل حمایت می‌کردند. همیشه به می‌گفتند که باید درس بخوانم، مستقل باشم و فقط به خودم تکیه کنم. آن‌ها از همان ابتدا اجازه ندادند که منزوی شوم. من را به مدرسه و محیط جامعه آوردند و اجازه دادند توانایی‌هایم را بروز دهم.

متقیان با تاکید بر این‌که همیشه موانع و عوامل ناامید کننده وجود داشته‌اند افزود: سختی‌های زیادی کشیدم و فراز و نشیب‌های زیادی داشتم اما هیچ‌وقت از تمریناتم نزدم. بعضی مواقع آدم‌های اطرافم حرف‌های ناامیدکننده می‌زدند اما من اهمیتی به آن‌ها نمی‌دادم. فقط به هدفم فکر می‌کردم.

در بخشی دیگر از برنامه مادر این قهرمان درباره اولین و آخرین مدال‌آوری هاشمیه در مسابقات پاراآسیایی 2014 گفت: آن لحظه خیلی خوشحال شدم. او خیلی سختی کشیده و تلاش کرده بود. خوشحال بودم که به هدفش رسیده بود. در مسابقه آخر به همه می‌گفتم او طلا می‌گیرد. حس قلبی‌ام به من می‌گفت که دخترم قهرمان می‌شود.

زهرا کرم‌زاده مربی متقیان نیز در قسمتی دیگر بیان کرد: من از زمانی که هاشمیه عنوان قهرمانی کشوری را کسب کرد شاهد سختی‌ها و تلاش‌هایش بودم. همیشه با حداقل‌ها کنار می‌آمد. در محدودیت توانست به اوج مطلوبیت برسد. یکی از بهترین خاطرات زندگی من، لحظه قهرمانی و رکوردشکنی او بود. همیشه در اردوها به هاشیمه می‌گفتم حواست باشد ما داریم می‌رویم مدال طلای‌مان را بگیریم.

index

متقیان خطاب به مادر و مربی‌اش گفت: خیلی خوشحالم که مادرم امشب کنار من حضور دارد. اگر من به این جایگاه رسیدم بخاطر حمایت‌ها و دعاهای اوست. از خانم کرم‌زاده خیلی ممنون هستم. همیشه پشتم بوده و در این پنج سال مربی شخصی‌ام شد و پای من ایستاد.

شهلا حدیدی دیگر ورزشکار پرتاب نیزه کشورمان که دوست صمیمی متقیان است اواخر برنامه به جمع مهمانان اضافه شد. حضور او یک سورپرایز برای متقیان بود زیرا او از این موضوع خبر نداشت. حدید درباره هاشمیه گفت: آن لحظه که مدال طلا گرفت بهترین لحظه زندگی‌ام بود. روز مسابقه از شش صبح چشمم به موبایل بود که او را روی سکو ببینم. او لایق این طلا و حتی بیشتر از این حرف‌هاست. واقعا زندگی زحمت کشید. او دختری جنگده، قوی و با جرات است. از خانم کرمی خیلی تشکر می‌کنم او پا به پای ما تمرین کرد.

index

در پایان برنامه، از طرف مدیریت شبکه نسیم، تابلوی نقاشی نفیسی که طرحی از لحظه قهرمانی، فریاد و مدال طلا به گردنش بود، به رسم یادبود به این قهرمان اهدا شد.

برنامه «نفس» با اجرای فلورا سام، هرشب ساعت 9:30 از شبکه نسیم پخش می‌شود.

index

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز