بهروز مفید:

داستان‌ها شبیه به هم نشده‌اند و تنوع در آن‌ها به چشم می‌خورد/ تا مقام قیاس نباشد داوری درست نیست!

۱۴۰۰/۰۶/۲۹ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۳۱۷۵
داستان‌ها شبیه به هم نشده‌اند و تنوع در آن‌ها به چشم می‌خورد/ تا مقام قیاس نباشد داوری درست نیست!
یک تهیه کننده سینما با تاکید بر این‌که داستان‌ها شبیه به هم نشده‌اند و تنوع در آن‌ها به چشم می‌خورد، گفت: تا مقام قیاس نباشد داوری درست نیست!

بهروز مفید، تهیه کننده سینما، در پاسخ به این سوال که آیا به تکراری بودن آثار تلویزیونی اعتقاد دارد یا خیر؟ به خبرنگار فرهنگ و هنر برنا گفت: واقعیت این است که آیا ساخت هزار سریال طی سال می‌تواند سوژه‌های بکر و دست اول را روی میز بگذارد؟ در پاسخ باید گفت خیر.

او افزود: نمونه‌های سریال های خارجی هم به این گونه است و در بین بسیار آثاری که ساخته شده فیلم و سریال‌هایی با سوژه‌های مشترک و شبیه به هم دیده می‌شود. در حقیقت من قصد دفاع ندارم اما به هرحال وقتی با این حجم سریال سازی روبه‌رو هستیم ناخودآگاه سبک و مدل آثار شبیه به هم می‌شود اما به طور کل من فکر می‌کنم اگر تکراری بودن سریال‌ها یا فیلم‌ها مبنی بر مضمون، بازیگران و فضاست اینگونه نیست.

مفید ادامه داد: به نظر من سوژه‌های نو و جدید باید به صورت یک جرقه شکل بگیرد و نمایان شود و مسلما سازمان صدا و سیما نیز با این مسئله هیچ مشکلی نخواهد داشت. در حقیقت و از نظر من اینگونه نیست که موضوع داستان‌ها خیلی شبیه به هم شده‌اند چراکه واقعا اینگونه نیست و ما تنوع بخشی را در آثار داریم اما این تنوع در یک طیفی است که ممکن است در برخی مواقع اینگونه القا شود که آثار به سمت تکراری شدن گام برداشته‌اند اما اینگونه نیست.

این تهیه‌کننده در پایان گفت: اگر ما بخواهیم یک عملکرد را مورد قیاس قرار دهیم باید به سراغ مقایسه برویم. درواقع اینگونه باید گفت تا مقام قیاس نباشد داوری درست نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز