چهره ها و اخبار فرهنگ و هنر در هفته ای که گذشت؛

پورشه سواری پژمان جمشیدی/پایان تلخ مکبث ایرانی/منوچهر هادی سوار بر نیسان آبی/شیشلیک خوران رضا عطاران مجوز دار شد/دینامیت زیر پای میلیاردر ها

۱۴۰۰/۰۶/۲۵ - ۰۴:۱۹:۱۱
کد خبر: ۱۲۳۳۵۴۶
پورشه سواری پژمان جمشیدی/پایان تلخ مکبث ایرانی/منوچهر هادی سوار بر نیسان آبی/شیشلیک خوران رضا عطاران مجوز دار شد/دینامیت زیر پای میلیاردر ها
بلند پروازی های مهدویان کار را به آنجا کشاند که قسمت آخر «زخم کاری» نیمه شب در سینما اکران شد تا مکبث سینمای ایران در آغوش پسرش اشک بریزد.

مکبث هفته؛ جواد عزتی

جواد عزتی با بازی در سریال «زخم کاری» بیش از گذشته محبوب شد و به رغم اینکه ایفاگر یکی از منفی ترین کاراکتر های سال های اخیر آثار نمایشی بود ایفای این نقش به سلیقه مخاطبان سریال خوش آمد و بعد از پایان پخش این مجموعه و اکران قسمت آخر این سریال در سینمای آزادی تا اواسط هفته اخبار حول و حوش این سریال و بازی خوب جواد عزتی می چرخید.

«زخم کاری» اقتباسی از مکبث بود که پایان بندی آن چیزی شبیه به مکبث از آب در نیامد و البته بد نیست بدانیم برخی از صفحات اجتماعی گاف های سریال را که اتفاقا کم هم نبود در فضای مجازی دست به دست کردند.

16269762964

عزیز دل هفته؛ هانیه توسلی

دیالوگ پایانی سریال « زخم کاری» از هانیه توسلی (عزیز دلم حالا بی حساب شدیم) هم از دیالوگ های ماندگار این سریال بود که با واکنش های مختلفی مواجه شد طوری که فرزاد حسنی در روز پخش قسمت پایانی این سریال با انتشار این دیالوگ نوشت: همه ما یه روزی تو زندگیمون این جمله رو به زبون خواهیم آورد.

361386_173

محبوب هفته؛ پارسا پیروزفر

پارسا پیروز فر یکی از بازیگران خاص سینمای ایران است که شاید در تمام این سال ها خود خواسته به آن چه حقش بوده است نرسیده است .

کم کار است و گزیده کار و با این حال کارنامه ای وزین و ارزشمند در دنیای بازیگری و البته کارگردانی تئاتر در سوابق او دیده می شود . شاید اوج محبوبیت و معروفیت پارسا پیروزفر به خاطر نقش هایی است که بازی نکرده تا جایگاه آثار درخشان کارنامه اش مانند بسیاری از بازیگران دچار خلل نگردد.

پیروزفر چهره این هفته خبرگزاری برنا است چرا که در روز های پایانی شهریور ماه شمع کیک تولد 49 سالگی اش را فوت کرد.

parsa-piruzfar00

بازیگر چهره هفته؛ علیرضا آرا

سریال «افرا» در حال پخش بود و در هر قسمت، قصه دچار اوج و فرود هایی بود که با بازی خوب بازیگران و کارگردانی بهرنگ توفیقی به خصوص در نمایش قاب های جذابی از استان گیلان تماشاگران را در شب های پایانی تابستان مجذوب خود کرده بود اما به ناگاه علیرضا آرا در نقشی متفاوت با همیشه به سریال اضافه شد تا یکی از اتفاقات ویژه کارنامه بازیگری اش با «افرا» رقم بخورد.

نقشی کامل، کاراکتری ویژه، همراه با شوک دراماتیک با ورود درست به قصه که ریتم و تمپوی روایت داستان را تحت تاثیر حضورش قرار داد.

علیرضا آرا

انفجار هفته؛ دینامیت

مدیر سینمای معین مال با اشاره به فروش 10 میلیارد تومانی فیلم سینمایی «دینامیت» در شرایط حاضر تأکید کرد که این فیلم در شرایط عادی می‌توانست 30 تا 40 میلیارد تومان فروش داشته باشد.

همایون فربد مدیر سینمای معین مال در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: فیلم سینمایی «دینامیت» سینماها را با فروش بالایی که داشت نجات داد و باید از آقای عامریان و سعید خانی بابت ریسکی که پذیرفتند تشکر کرد.

فربد خاطرنشان کرد: فیلم سینمایی «دینامیت» به خوبی توانست در دو ماه 10 میلیارد تومان بفروشد و این نشان می‌دهد که اگر «دینامیت» در شرایطی عادی اکران می‌شد می‌توانست 30 تا 40 میلیارد فروش داشته باشد. در هفته اولی که این فیلم اکران شد 50 درصد ظرفیت سالن که اندازه مجاز تماشاگران بود پر می‌شد و حتی به سانس‌های فوق‌العاده رسیدیم.

او افزود: پس از بدتر شدن وضعیت و شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا طبیعتاً ترس دوباره در بین مردم شدت گرفت و میزان مخاطبان این فیلم کاهش یافت. از طرفی وقتی سینماها تعطیل شدند همه رسانه‌ها این تعطیلی را اعلام کردند اما وقتی سینماها باز شدند کم‌تر رسانه‌ای این خبر را اعلام کرد و قشر عظیمی از مردم از این مسئله بی اطلاع بودند. این مورد هم یکی از دلایل اصلی کم شدن مخاطبان بود.

مدیر سینمای معین مال در ادامه اظهاراتش درباره اکران فیلم سینمایی «درخت گردو» اظهار داشت: بیش از یک سال است که عوامل اکران فیلم سینمایی «درخت گردو» به کارگردانی محمدحسین مهدویان در تلاش هستند تا این فیلم را اکران کنند اما تا امروز شرایط فراهم نشده بود اما بالاخره این فیلم به اکران رسید. از نظر من «درخت گردو» می‌تواند مخاطبان بسیاری داشته باشد. به نظر من فیلم «چپ راست» که اثری کمدی است و کاندیدای اکران بود نیز می‌توانست گزینه خوبی برای اکران باشد تا یک فیلم اجتماعی و یک فیلم کمدی در کنار هم قرار بگیرند که قطعاً این شرایط برای هر دو فیلم و سینماها بسیار بهتر بود.

فربد خاطرنشان کرد: فیلم سینمایی «دینامیت» فروش بسیار خوبی داشت اما مدت‌هاست در سینمای ما که یک سینمای محلی است مردم بسیاری مراجعه می‌کنند و از ما سراغ فیلم‌های دیگر را می‌گیرند و می‌پرسند که آیا فیلم جدیدی اکران شده یا خیر. طی این روزها فیلم‌های دیگری نیز اکران شده‌اند که البته فروش چندانی نداشته‌اند. دو فیلم «مدیترانه» و «سیاه باز» متأسفانه نتوانسته‌اند فروش چندانی داشته باشند. من به فروش بالای فیلم سینمایی «درخت گردو» بسیار امیدوار هستم و امیدوارم با تسریع در واکسیناسیون عمومی اطمینان مردم برای حضور در سالن‌های سینما بیشتر شود و فیلم‌ها به فروش بالاتری برسند و از طرفی سینماها نیز رونق بگیرند و از این شرایط بد خارج شویم.

1400041112035320023133524

پورشه سوار هفته؛ پژمان جمشیدی

«جواد پورشه» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد جدیدترین سریال شبکه نمایش خانگی است که پژمان جمشیدی قرار است در آن ایفای نقش کند.

بعد از شروع پاندمی کرونا و آشفته شدن اوضاع اکران، تهیه کننده های بعضی از پروژه های سینمایی تصمیم گرفتند تا با گسترش فیلمنامه های سینمایی که در دست داشتند آنها را در قالب سریال برای پخش در شبکه خانگی آماده کنند. یکی از این پروژه ها «نیسان آبی» به کارگردانی منوچهر هادی است که از هفته اول مهر توزیع آن شروع می شود.

دیگر پروژهای که قرار است با تغییر ساختار در قالب سریال عرضه شود، پروژهای است با نام «جواد پورشه» که قرار است به کارگردانی برزو نیک نژاد تهیه و تولید شود. نقش اول این سریال را قرار است پژمان جمشیدی بازی کند. قرارداد او با این پروژه به امضا رسیده و گروه در حال انتخاب دیگر عوامل و بازیگران هستند.

«جواد پورشه» بعد از سریال «خوب، بد، جلف» دومین سریال خانگی پژمان جمشیدی است. این سریال برای پخش از فیلمنت آماده می شود.

پژمان+جمشیدی

شیشلیک خور هفته؛ رضا عطاران

فیلم «شیشلیک» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه کنندگی محمدرضا منصوری با دریافت پروانه نمایش احتمالاً پیش از جشنواره فجر اکران عمومی می‌شود.

پروانه نمایش آخرین ساخته محمدحسین مهدویان که سال گذشته در جشنواره سی‌ونهم فیلم فجر رونمایی شد، دو روز قبل صادر شده و این فیلم هم در نوبت اکران قرار می‌گیرد.

این فیلم به نویسندگی امیر مهدی ژوله، اولین کمدی مهدویان با نگاهی انتقادی به مسائل اجتماعی است که رضا عطاران، پژمان جمشیدی، جمشید هاشم‌پور، ژاله صامتی، وحید رهبانی، مه لقا باقری و عباس جمشیدی فر در آن بازی کرده‌اند.

«شیشلیک» به گفته کارگردانش در جشنواره دچار ممیزی‌های فراوان شد و مهدویان ابراز امیدواری کرده بود که این ممیزی‌ها در اکران عمومی بیشتر نشود.

61841950

نیسان سوار هفته؛ منوچهر هادی

سریال «نیسان آبی» جدیدترین ساخته نمایش خانگی این روزها در تهران در حال تصویربرداری است.

سریال «نیسان آبی» جدیدترین ساخته فیلیمو در حالی این روزها مشغول ضبط تصاویر است که به زودی آماده پخش می‌شود.

این سریال در فضایی طنز ساخته می‌شود و حسین یاری، یکتا ناصر، مهران غفوریان، بهناز جعفری و جمشید هاشم‌پور بازیگران اصلی این سریال هستند.

«نیسان آبی» بازیگران شناخته شده دیگری هم دارد که بزودی معرفی خواهند شد.

فیلمنامه «نیسان آبی» را سعید دولتخانی و سعید هوشیار بر اساس فیلمنامه سینمایی «نیسان آبی» نوشته کمیل روحانی به نگارش درآورده اند.

این سریال به کارگردانی منوچهر هادی و تهیه‌کنندگی احسان ظلی‌پور از محصولات فیلیمو است که به زودی از این پلتفرم پخش می‌شود.

n00243114-b

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز