«زالاوا» برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره آمریکا شد

۱۴۰۰/۰۷/۰۸ - ۰۵:۴۶:۵۵
کد خبر: ۱۲۴۰۳۲۰
«زالاوا» برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره آمریکا شد
فیلم سینمایی «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری، برنده جایزه بهترین فیلم در بخش رقابتی Next Wave در هجدهمین دوره جشنواره فانتاستیک فست آمریکا شد.

به گزارش برنا، جشنواره فانتاستیک فست آمریکا که بزرگترین جشنواره ژانر ایالات متحده است، هرساله فیلم‌هایی در ژانرهای وحشت، فانتزی، علمی- تخیلی و اکشن از سراسر جهان، با هدف تجلیل از فیلم‌های ژانر با داستان‌هایی نو و چالش‌برانگیز، انتخاب و به دوستداران سینمای ژانر معرفی می‌کند. 

«زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری و تهیه‌کنندگی سمیرا و روح‌الله برادری، همراه با هشت فیلم منتخب با ژانرهای متنوع از آمریکا، انگلستان، اندونزی، سوئد، آفریقای جنوبی، سنگال، پرتقال و بلژیک از تاریخ ۲۳ تا ۳۰ سپتامبر (۱-۸ شهریور) در ایالت تگزاس (شهر آستین) به نمایش درآمد و سرانجام توسط هیئت داوران بخش Next Wave به عنوان بهترین فیلم شناخته شد و سومین جایزه جهانی خود را دریافت کرد. 

این فیلم سینمایی با فیلمنامه‌ای از آیدا پناهنده، تهمینه بهرام و ارسلان امیری در سال گذشته در روستای شیان کردستان و خرمرود همدان در ۴۹ جلسه فیلمبرداری شد و نوید پورفرج، هدی زین‌العابدین پوریا رحیمی‌سام، باسط رضایی، شاهو رستمی، فریدون حامدی، صالح رحیمی و جمعی دیگر از بازیگران سینما و تئاتر کردستان در آن همکاری کردند. 

همچنین «زالاوا» در ماه گذشته، در هفتاد و هشتمین جشنواره فیلم ونیز، جایزه فیپرشی به عنوان بهترین فیلم سه بخش روزهای ونیز، هفته منتقدین و افق‌ها و همزمان جایزه بزرگ سی و ششمین هفته منتقدین فیلم را نیز دریافت کرد.

نظر شما