کارگردان سریال بوتمیار به شبکه یک می آید ؛

حمید لولایی با نقشی متفاوت می آید/علیرضا نجف زاده کارگردان «خوشنام» شبکه یک

۱۴۰۰/۰۷/۰۹ - ۱۲:۴۷:۴۶
کد خبر: ۱۲۴۰۵۸۳
سریال «خوشنام» به تهیه کنندگی احمد زالی و به کارگردانی علیرضا نجف زاده با قلم فهیمه سلیمانی برای شبکه یک سیما درحال تولید است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ حمید لولایی نیز به جمع بازیگران این سریال تلویزیونی پیوست و کماکان انتخاب بازیگران ادامه دارد و قرار است به زودی بازیگران چند نقش اصلی دیگر به این پروژه اضافه شوند.

کماکان گروه در لوکیشن خانه اصلی (خانه شهرام) حوالی میدان قیام درحال تصویربرداری هستند و با گذشت چند جلسه کار در این لوکیشن و با پیشرفت فیلمنامه قصه «خوشنام» در لوکیشن های دیگر نیز تصویربرداری خواهد شد.

در خلاصه داستانی متفاوت از این سریال می خوانیم که: از مکافات عمل غافل مشو گندم از گندم بروید جو ز جو.

علیرضا نجف زاده کارگردان سریال «خوشنام» که در کارنامه حرفه ای اش ساخت سریال های مناسبتی «زوج یا فرد» و مجموعه تلویزیونی «بوتیمار» دیده می شود در گفت و گو با ما به نکات جالبی در خصوص این مجموعه اشاره کرد.

20210930135423__MG_5050

 

علیرضا نجف زاده به عنوان کارگردان در خصوص حضورش در این سریال گفت: بعد از سریال های «بوتیمار» و «زوج یا فرد» چندین پیشنهادی کاری برای تلویزیون و شبکه نمایش خانگی به من داده شد که هیچ کدام به لحاظ فیلمنامه ذهن مرا درگیر و مرا مجذوب خود نکرد.

او ادامه داد: بعد از سریال «بوتیمار» دو پیشنهاد برای کار داشتم که در بین آن دو اثر ایده سریال «خوشنام» بیشتر مرا درگیر خود کرد و در نشست هایی که در تلویزیون و با سازمان داشتم به این نتیجه رسیدم که می توانم یک اثر مردمی تولید کنم تا این سریال هم با مخاطب ارتباط برقرار کند و علاوه بر آن یک اثر پر بازیگر را به قاب شبکه یک برسانم.

علیرضا نجف زاده بیان کرد: از همان ابتدا احساس کردم ایده سریال «خوشنام» بسیار دلچسب و خوب است و با توجه به اینکه این سریال چندین سال پیش نوشته شده بود نیازمند این بود تا قصه به روز  شود و با توجه به صحبت های اخیر با تهیه کننده و نویسنده این سریال را بازنویسی کردیم که خانم فهیمه سلیمانی آن را بر عهده گرفت و برای ساخت با تلویزیون وارد مذاکره شدیم.

این کارگردان تصریح کرد: نکته مهم دیگر این است که ما به هر قیمت قصد خنداندن مردم را نداریم و همین که بتوانیم حال خوبی به آن ها منتقل کنیم بسیار برای ما خوشایند است. داستان «خوشنام» قصه زندگی است و ما همواره در جریان زندگی شاهد غم، اندوه، خنده و شادی هستیم و درواقع این سریال یک ملودرام شیرین است و من معتقدم سریال می تواند لحظات مفرح و حتی اندوهگینی را برای مردم در پی داشته باشد.

در حقیقت می توان تا حدودی تعمیم داد به این شعر که می گوید: صدبار بدی کردی و دیدی ثمرش را، نیکی چه بدی داشت که یک بار نکردی!

نجف زاده افزود: بسیار خرسندم که به سراغ ساخت چنین اثری رفتم و با وسواس انتخاب بازیگر کردیم و در این راه سعی شد تا از بین بازیگران افرادی را انتخاب کنیم که متناسب با فیلمنامه و با شرایط ما هماهنگ باشند که خداراشکر توانستیم کست (گروه بازیگران) مورد نظر خود را درگیر سریال کنیم و از طرفی با توجه به ظرفیت قصه «خوشنام» و ساختار آن سعی کردیم از عوامل پشت صحنه نیز به بهترین نحو استفاده کنیم تا در این شرایط سخت کرونایی هم عوامل و بازیگران در سلامت کامل باشند و در نهایت مقبول مخاطبان رسانه ملی و عموم مردم باشد چراکه تلویزیون با فاصله پر مخاطب ترین رسانه است و مخاطبین نیز ثابت کرده اند که اگر برای یک اثر زحمت زیادی کشیده شود و در آن کم فروشی صورت نگیرد ارتباط خوبی با آن برقرار می کنند و در سریال «بوتمیار» نیز شاهد این بودیم به طوری که بازخوردها مثبت بود و حتی این سریال در تلویزیون و تلوبیون جزو پر بیننده ترین سریال های یکی دو سال اخیر بوده است.

این کارگردان در خصوص حمید لولایی بازیگر سریال تازه ساخت «خوشنام» اظهار کرد: حمید لولایی جزو آن دسته از بازیگرانی است که هنوز از تمام ظرفیت های آن استفاده نشده است. در سریال «بوتیمار» نقش یک پدر جدی را ایفا کرد و با چالش هایی مواجه شد که برای مخاطب بسیار جذاب بود.قطعا حمید لولایی در هر پروژه ای یک غنیمت است و من نیز به عنوان کارگردان از این فرصت استفاده خوبی می کنم چراکه این بازیگر به عنوان یکی از باتجربه ترین بازیگر های عرصه طنز است و مخاطب نیز از او راضی است و دوستدار او هستند.

او ادامه داد: حمید لولایی این فرصت و افتخار را به من داد تا در این اثر با ما همراه باشد و سعی بر این است تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن از او و توانایی هایش استفاده کنیم. خداراشکر لولایی فضای گرمی را بین بازیگران ایجاد کرده است و با تجربه و سابقه بالا برای کوچک ترین پلان برنامه ریزی می کند و دلسوزانه به عنوان یک همراه در خدمت پروژه است و در آخر بینندگان با تلاشی که او می کند یک نقش متفاوت از او خواهند دید و امیدوارم در نتیجه بتوانیم اتفاق خوبی را رقم بزنیم.

این کارگردان اظهار کرد: نکته قابل عرض این است که تقریبا تمام بازیگران بدون اینکه فیلمنامه را تمام و کمال بخوانند وارد بازی شدند و با توجه به اینکه ما در مرحله بازنویسی فیلمنامه قرار داشتیم به کار اعتماد کردند و تمام سعی ما بر این است تا حساسیت بر فیلمنامه را تا پایان در دستور کار قرار دهیم تا هم جواب اعتماد بازیگران را بدهیم و هم یک محصول جذاب برای تماشاگران در پیش داشته باشیم.

قابل ذکر است که یکی از شرط های اخلاقی که من با بازیگران قبل از بستن قرارداد داشتم این بود که اگر فقط صرف پول درآوردن به این کار وارد می شوند از همان ابتدا وارد این پروژه نشوند و خوشبختانه بازیگرانی که به این پروژه آمده اند این شرط اخلاقی را پذیرفته اند.

نجف زاده در پایان اشاره کرد: بعد از اینکه برخی از اعضای گروه مبتلا به کرونا شدند و مجبور شدیم مدتی کار را تعطیل کنیم در بازگشت تمام افراد پروژه واکسینه شدند و سپس تصویر برداری را از نو شروع کردیم.

93fb71fe-9076-4a08-92a8-51f028dfa6aa

لیست بازیگران سریال تلوزیونی خوشنام:

حمید لولایی ،هومن حاج عبدالهی، شهره لرستانی، سحر ولدبیگی ،فریده سپاه منصور،  ، نیلوفر رجایی فر،محمدرضا داودنژاد، مهرداد ضیایی، ساناز سماواتی، الهه جعفری، سیامک ادیب، سلمان خطی، فرزاد حاتمیان، سید رضا حسینی، پروین ملکی، مهری آل آقا.

لیست عوامل سریال تلویزیونی ( خوشنام )

گروه نگارش؛

فیلمنامه اولیه: محسن کیایی، علی کوچکی، فیلمنامه نهایی : فهیمه سلیمانی

گروه کارگردانی؛

کارگردان علیرضا نجف زاده،  دستیار یک کارگردان: امیر سلیم خانی،  دستیاران : فرهاد فضلی، نگار نجف اده، محمدامین سلیمی راد ، منشی صحنه : مهدیه درگاه نژاد

عکاس آرشا عقیقی، پیام شاد پور

برنامه ریزی؛

برنامه ریز :فرزین فتحی؛ دستیار برنامه ریز: فاطمه حسن لی

گروه تهیه؛

تهیه کننده  : احمد زالی

دستیار تهیه کننده : سعید شجاعی

مدیر امور رسانه : مجتبی احمدی

مشاور حقوقی :سید کمال سجادی

گروه تولید و تدارکات؛

مدیر تولید :حمیدرضا سرپیران، مدیر تدارکات :مجید نامنی، دستیار تدارکات: مصطفی جعفری، همیار تدارکات: فرزاد گودرزی، ماشاله جودکی، حسین فرهومندنژاد و محمد وطن چی.

گروه تصویر برداری؛

مدیر تصویربرداری :سجاد حیدری، تصویر بردار: مصطفی معمار، دستیار اول تصویر: سهیل خباز زاده، سرپرست گروه تصویربرداری: شمس حسن نژاد، دستیار تصویر: علی کوهی، امیرحسین صالحی

گروه صدابرداری؛

مدیر صدا برداری: فرشید احمدی، دستیار صدا : مجتبی خیرآبادی، مسلم عبدالهی، احسان گودرزی

گروه صحنه؛

طراح صحنه: حمید شهیری، دستیار یک طراح جاوید جاوید نیا، مدیر صحنه: مهران بهرامی، سرپرست تیم پیشرو: وحید تهرانی، دستیار صحنه :سعید یعقوبی

گروه لباس؛

طراح لباس: زهره رحمانی، دستیار طراح :سیما فراهانی ،احمد سلیمانی

گروه گریم؛

طراح گریم: شهرام خلج، اجرای گریم: آقایان رضا نادی، اجرای گریم خانم ها: آذین دانش وزیری، دستیار گریم: سجاد کریمی

گروه مونتاژ؛

تدوین گر: رضا بهارانگیز، دستیار تدوین: محمد حسین سرفرازی، اصلاح رنگ :محراب مشهد بان، صدا گذار: مهدی جمشیدیان

حمل و نقل : مهدی زحمتکش ،جعفر نامنی ،فیروز علی قربانی، علیرضا حصارکی ،مجید قانعی اردکانی، حمزه فرخزادی، محمد جلالی، غلامرضا رودابه ،حسن دیجور، احمد قایم مقامی ،سید سلیم آراسته، احسان نامنی ،حسین شعبانی نژاد ،رضا نصیری.

86993324-95f2-4bcb-8c41-d9b5bab8972a

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز