معرفی فیلم؛

«شجاع‌دل» فیلمی تاریخی درباره زندگی یک جنگجوی اسکاتلندی

۱۴۰۰/۰۷/۱۸ - ۰۶:۰۵:۰۶
کد خبر: ۱۲۴۳۶۷۲
«شجاع‌دل» فیلمی تاریخی درباره زندگی یک جنگجوی اسکاتلندی
«شجاع‌دل» یا «دلاور» فیلمی حماسی درام آمریکایی به کارگردانی و بازیگری مل گیبسون، فیلم محصول سال ۱۹۹۵ کمپانیهای آمریکایی پارامونت پیکچرز و فاکس قرن بیستم است.

به گزارش برنا، در فیلم «شجاع‌دل» مل گیبسون در نقش ویلیام والاس ظاهر می‌شود؛ جنگجویی اسکاتلندی که رهبری اسکاتلندی‌ها را در اولین جنگ استقلال‌طلبی علیه ادوارد یکم بر عهده دارد. این فیلم نامزد ده جایزه اسکار در مراسم شصت و هشتمین جوایز اسکار شد، و توانست پنج جایزه، شامل اسکار بهترین فیلم، بهترین فیلمبرداری، بهترین کارگردانی، بهترین تدوین صدا، و بهترین چهره‌پردازی را از آن خود کند.

پروسه فیلمبرداری صحنه‌های جنگ به نسبت زمان بر بود و چندین صحنه مهم جنگ مجبور به فیلمبرداری مجدد شدند زیرا جنگجویان وسایل اضافی مانند عینک آفتابی و ساعت مچی به همراه داشتند. همچنین نبرد پل استرلینگ شش هفته طول کشید تا فیلمبرداری شود. از این رو تعدد فیلمبرداری مجدد و هدف اولیه فیلمبرداری صحنه‌های مشابه با واقعیت، آسیب‌های فیزیکی زیادی به کادر بازیگران وارد کرد؛ بعد از گذشت چند ماه فیلمبرداری صحنه‌های نبرد، بیشترین آسیب دیدگی مربوط به ستون فقرات و بینی‌های شکسته بود و گذشته از چند صحنه در ارتفاعات اسکاتلند، تقریباً تمام فیلم در ایرلند فیلمبرداری شد.

«شجاع دل» با بودجه‌ی ۷۲ میلیون دلار، در آمریکا به فروش ۷۵ میلیون دلار و در سطح جهان به فروش ۲۱۰ میلیون دلار دست یافت.

«شجاع دل» تنها فیلم برنده‌ی جایزه اسکار بهترین فیلم تاریخ سینما است که در هیچ رویداد سینمایی معتبر دیگری و حتی در انجمن‌های منتقدان مختلف نیز، برنده‌ی جایزه بهترین فیلم نشده است.

فیلم «شجاع ‌دل» به نویسندگی رندال والاس و کارگردانی مل گیبسون، داستان یک جنگجوی اسکاتلندی به نام ویلیام والاس را روایت می‌کند که رهبری اسکاتلندی‌ها را در نخستین جنگ‌های استقلال طلبی علیه نیروهای انگلستان به رهبری ادوارد یکم، معروف به ادوارد پادراز بر عهده دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز