علیرضا سلیمی:

تزریق نشاط و امید به جامعه از وظایف رسانه ملی است/ رسانه ملی می‌تواند با معرفی نخبگان، در بین جوانان پویایی و انگیزه ایجاد کند

۱۴۰۰/۰۸/۰۸ - ۰۵:۰۴:۰۲
کد خبر: ۱۲۴۴۱۴۵
تزریق نشاط و امید به جامعه از وظایف رسانه ملی است/ رسانه ملی می‌تواند با معرفی نخبگان، در بین جوانان پویایی و انگیزه ایجاد کند
علیرضا سلیمی معتقد است تزریق نشاط و امید به جامعه از وظایف اصلی رسانه ملی است و این رسانه باید با معرفی نخبگان در برنامه‌های مختلف در بین جوانان جامعه پویایی و انگیزه ایجاد کند.

علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: صداوسیما به فرموده حضرت امام خمینی (ره) دانشگاه عمومی است و به نظر من ریاست جدید سازمان صداوسیما باید این نکته مهم را مدنظر قرار دهد و حرکت خود را در همین مسیر ادامه دهد به نحوی که بتواند برای عموم مردم مفید باشد و فرهنگ عمومی را ارتقا دهد.

سلیمی خاطرنشان کرد: صداوسیما می‌تواند نقش مهمی در حرکت سریع کشور به سمت پیشرفت داشته باشد. تلویزیون می‌تواند مردم را ترغیب به حضور در میدان‌های مختلف کند، اگر مردم در عرصه‌های مختلف حضور پر رنگی نداشته باشند قطعاً سیاست‌ها هیچ‌گاه به نتیجه نمی‌رسد و این صداوسیما است که می‌تواند کشور و مردم را در این مسیر قرار دهد. بحث مردمی‌سازی در همه عرصه‌ها، از مسائلی است که به خوبی از عهده صداوسیما و دیگر رسانه‌ها بر می‌آید و طبیعی است که در این زمینه نقش صداوسیما برجسته‌تر باشد.

او افزود: نکته دیگر که از نظر من در اولویت سیاست‌های رسانه ملی باید قرار بگیرد بحث تولید محتوای بومی است. در این زمینه هر چند کارهای خوبی انجام شده اما باید گام‌ها را بلندتر برداریم تا از قافله تولیدات آثار با کیفیت جهانی عقب نمانیم. ما طی این سال‌ها فیلم‌ها و سریال‌های فاخر و خوبی داشتیم که علاوه بر کشور خودمان در کشورهای منطقه نیز مورد توجه قرار گرفتند و مخاطبان بسیاری داشتند که باید این تولیدات ادامه پیدا کند و نیاز به تمهیداتی است که در این زمینه شاهد افت نباشیم.

سلیمی در ادامه اظهاراتش تأکید کرد: صداوسیما علاوه بر نقد می‌تواند از اتفاقات خوب نیز حمایت کند که این حمایت باید بسیار ظریف و کارساز باشد. نقدهایی که رسانه ملی انجام می‌دهد نیز باید پیش‌برنده باشد و منجر به دلسرد شدن نشود. نقد با خرده‌گیری و مچ‌گیری متفاوت است و از کینه‌توزی نمی‌آید. صداوسیما در فرهنگ نقد و نقدپذیری می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد و باید این رسانه نقد صحیح را برای افکار عمومی به نمایش بگذارد و نباید در این راستا یک طرفه مسائل را مورد بررسی قرار دهد. نقد باید با شناخت همراه باشد و از ایجاد یأس و ناامیدی جلوگیری کند. قطعاً امیدآفرینی یکی از رسالت‌های اصلی صداوسیما است که در این زمینه رفتن به سراغ نخبگان کشور می‌تواند قدمی جدی محسوب شود. صداوسیما باید به سراغ نخبگان برود و در برنامه‌های مختلف این افراد را به مردم معرفی کند و این می‌تواند جوانان را به تکاپو دعوت کرده و نوعی پویایی در کشور ایجاد کند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نشاط‌زایی دیگر وظیفه مهم رسانه ملی است. برنامه‌های صداوسیما باید نشاط‌انگیز باشد و ایجاد نشاط در قالب آثار نمایشی با لودگی قطعاً فرق دارد و این دو در لبه تیغی هستند که باید با احتیاط بر آن قدم گذاشت و لازم است با استفاده از حضور کارشناسان آثاری تولید شود که به درستی نشاط و سرزندگی را در جامعه تزریق کند.

او افزود: همه ما می‌دانیم که صداوسیما با غول‌های بزرگ رسانه‌ای دنیا در جنگ و رقابت است و مردم نیز باید بدانند که رسانه ملی در چنین رقابت نابرابری است. کسانی که می‌خواهند در مدیریت بخش‌های مختلف رسانه ملی حضور داشته باشند باید با آخرین دستاوردهای رسانه‌ای آشنا باشند و در این جنگ نابرابر به تقویت رسانه ملی فکر کنند چرا که تلویزیون ما در برابر دیگر رسانه‌های مطرح دنیا ابزارهای کمتری در دست دارد و این به ما گوشزد می‌کند که همه با هم دست به دست هم دهیم و صداوسیمای قدرتمندی داشته باشیم.

سلیمی در پایان تأکید کرد: صداوسیما تا امروز در مباحث اجتماعی و سیاسی کاملاً بی‌طرف بوده و جناح‌های مختلف سیاسی هر کدام در تلاش بوده تا سهم بیشتری داشته باشند و حتی برخی جناح‌ها زیاده‌خواهی می‌کردند اما تلویزیون باید به این غرولندها بی‌توجه باشد و جلوی انحصارطلبی قلدرها را بگیرد و محکم بر سر مواضع خود بایستد. در حوزه محتوا نیز ما امروز به محتواهای غنی نیاز داریم و واقعاً در برخی موارد در این زمینه ضعیف عمل کرده‌ایم و رسانه ملی باید در این زمینه به سمت عمق بخشیدن به محتوای آثار خود برود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز