گزارشی از یک سینما در یک سه شنبه نیم بهای پاییزی همزمان با اکران قهرمان؛

قهرمان سینما را تکان داد؟!

۱۴۰۰/۰۸/۱۵ - ۰۶:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۶۱۷۳
قهرمان سینما را تکان داد؟!
بعد از پاندمی کرونا و مهیا شدن شرایط فیلم دیدن در سالن های سینما باز هم وضعیت حضور تماشاگران در سالن ها آنطور که باید چشمگیر نبود و مشخصا کماکان شاهد این بودیم که ترس حاصل از ابتلا به ویروس اجازه نمی دهد مردم برای دیدن فیلم ها پای پرده نقره ای بنشینند. اما اکران فیلمهای دینامیت و این روزها قهرمان فرصتی را ایجاد کرده است تا گیشه سینما تا حدودی تکان بخورد. در گزارشی موضوع را با مخاطبان این فیلمها و البته مدیر اطلاع رسانی سینمای ایران در خیابان شریعتی بررسی کرده ایم.

به گزارش برنا؛ در روز سه‌شنبه (هفته‌ای که گذشت) که بلیت نیم بهای سینما مستمسکی است برای اینکه برخی از مخاطبان به سالن‌ها بیایند برای تهیه گزارش به سینما ایران می‌رویم و در قدم اول در گفتگو با مسئول گیشه وضعیت فروش فیلم‌ها را بررسی می‌کنیم. در سانس حوالی ساعت 19 و 21 مشخصا دو فیلم دینامیت و قهرمان بیش از هشتاد درصد بلیت‌های فروخته شده را تهیه کردند اما از ظواهر امر مشخص است سروصدای فیلم اصغر فرهادی بعد از گذشت سه روز فروکش کرده است و فروش میلیاردی این فیلم تا حدودی افت کرده است. اما کماکان سالن انتظار سینما برای فیلم فرهادی پرتر از روزهای خلوت گذشته است. 

بازدید از تجهیزات صوتی و تصویری جدید

با حاضرین در سالن که بخشی از آنها را خانواده ها تشکیل می دهند صحبت می کنیم و متوجه می شویم که اکثرا فیلم قهرمان را برای تماشا انتخاب کرده اند اما برخی از آنها بیش  از این دینامیت را در همین سینما یا سینمای دیگر دیده اند. نکته جالب اینکه برخی از حاضرین در سالن انتظار نمایش برای دومین بار فیلم اصغر فرهادی را در دو سه روز اخیر می دیدند و تعدادی نیز متعقد بودند حاضر نیستند فیلم تلخ فرهادی را در شرایط فعلی دنبال کنند و ترجیح می دهند به سینما بیایند و یک فیلم کمدی مثل دینامیت را در سینما تماشا کنند. 

بازدید از تاسیسات ایمنی سینما ایران در پی حواشی اخیر

حمید رضا ناجیان مدیر اطلاع رسانی سینما ایران در خصوص وضعیت اکران فیلم های سینمایی این روزهای این سینما گفت: با وجود دو فیلمی که الان بصورت پرفروش در سینمای ما اکران می شود" دینامیت و قهرمان" نسبت به گذشته که ما فقط 50 نفر مشتری داشتیم قطعا شرایط متفاوتی ایجاد شده است . با وجود این دو فیلم حدود  208 الی 210 نفر تعداد مشتری ها رسیده است که از این مخاطبان  بخش بیشتری ( 120-130 نفر ) برای فیلم فیلم قهرمان می آیند  و 70-80  نفر برای فیلم دینامیت بلیط می خرند.

ناجیان ادامه می دهد: بطور کلی" دینامیت و قهرمان "یک مقدار سینما را تکان دادند که ولی خوب  هنوز خیلی فاصله داریم تا روزهای قبل که دوباره تماشاگران به سینما و فیلم دیدن روی خوش نشان دهند با این حال باید گفت وضعیت امیدوار کننده است که در این شرایط چراغ سینما روشن است .

مسئول اطلاع رسانی سینمای ایران می‌گوید: به‌رغم اینکه امروز سه‌شنبه بود و توقع ما مواجه شدن با مخاطب بیشتری بود باید بگویم تعداد افرادی که بلیت خریده‌اند با روزهای خوب سینما فاصله دارد و امیدوار هستیم که بزودی با فیلم قهرمان، دینایت و آثاری که بزودی به پرده سینما اضافه می‌شوند شرایط به حالتی مطلوب برسد. امروز بیش از 60 درصد بلیط ها برای فیلم فرهادی و ما بقی برای دینامیت فروش رفته است که به نظر استارت مناسبی می‌آید هر چند آینده بهتری را پیش بینی می کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز