چهره‌ها و اخبار مهم فرهنگ و هنر در هفته‌ای که گذشت

قهرمان فرهادی تحت نظر گشت ارشاد/ اعتراف مهران مدیری زیر درخت گردو/ بازیگران آینه بغل در آغوش هم/ عروسی پر دردسر بازیگر زن سینما/ فوتبال برتر کماکان حاشیه ساز است!

۱۴۰۰/۰۹/۰۴ - ۰۵:۰۳:۰۱
کد خبر: ۱۲۶۴۷۲۰
قهرمان فرهادی تحت نظر گشت ارشاد/ اعتراف مهران مدیری زیر درخت گردو/ بازیگران آینه بغل در آغوش هم/ عروسی پر دردسر بازیگر زن سینما/ فوتبال برتر کماکان حاشیه ساز است!
هفته گذشته جشن حافظ و حواشی رخ داده در آن پر سر و صدا ترین اتفاقات هفته بود که ماجرای محمدحسین میثاقی در برنامه فوتبال برتر و سریال جدید سعید نعمت‌الله به آن دامن زد.

اعتراف هفته؛ مهران مدیری

مهران مدیری همزمان با ادامه اکران فیلم «درخت گردو» به صراحت درباره بازی و نقشش در این فیلم صحبت کرد و گفت: «هنوز نفهمیدم دلیل انتخاب من برای بازی در «درخت گردو» چه بود. نمی‌دانم فیلم «درخت گردو» را دیدید یا نه؟! من افتضاحم در آن فیلم. این را واقعا می‌گویم. من خیلی در آن فیلم بد بازی کردم. یعنی وقتی فیلم را دیدم نفهمیدم چرا بازی کردم. حالا دوستم داشتند یا دوست بودیم گفتند تو هم بیا بازی کن ولی یک چیز افتضاحی بود. یعنی جایزه «چپق طلایی» اگر وجود داشت برای این فیلم به من می‌دادند! هرچند پیمان معادی در همین فیلم درخشان است.»

مدیری1

عذرخواهی هفته؛ گوهر خیراندیش

در مراسم بیست و یکمین جشن حافظ گوهر خیراندیش که برای اهدای جوایز به سن آمده بود با صحبت‌هایش باعث شد پخش زنده این جشن که از آپارات در جریان بود دچار وقفه شود.

گوهر خیر اندیش گفت: به خاطر جشن عروسی دخترم می‌خواستند قسمت‌های حضورش در زیرخاکی را حذف کنند. قول می‌دهم قانون را رعایت کنم و دیگر در مراسم‌های عروسی حرکتی غیر عرف انجام دهم.

زن و شوهری هفته؛ جواد عزتی

جواد عزتی یکشنبه 30 آبان جایزه ویژه هیات داوران جشن حافظ را به دست آورد. او این جایزه را از دست مه‌لقا باقری (همسرش) دریافت کرد و توسط او به آغوش کشیده شد. جواد عزتی هم پشت میکروفون به این حرکت واکنش نشان داد و گفت همسر خودم هست!

جواد عزتی و مهلقا باقری

فاش کردن هفته؛ سعید راد

در جشن حافظ سعید راد  یک بار دیگر به داستان جوایز جشنواره فیلم فجر و حاشیه رخ داده در خصوص سیمرغ جواد عزتی واکنش نشان داد: اینجا اعلام می‌کنم من تاثیری نداشتم در نگرفتن جایزه جواد عزتی.

او در ادامه به جواد عزتی و همسرش اشاره کرد که جزو بازیگران خوب سینمای ایران هستند و در نهایت امیر جدیدی را برای دریافت جایزه‌اش فرا خواند.

سعید راد

حافظ به دستان هفته؛ جشن حافظ

بیست و یکمین دوره جشن حافظ در روز شنبه 29 آبان ماه با حضور جمعی از هنرمندان در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد. اسامی برندگان این جشن به شرح زیر است:

بخش سینما

بهترین فیلم: قهرمان

بهترین کارگردان: اصغر فرهادی (قهرمان)

بهترین فیلم‌نامه: اصغر فرهادی (قهرمان)

بهترین بازیگر زن: پردیس احمدیه (تومان) و سوسن پرور (بوتاکس)

بهترین بازیگر مرد: پیمان معادی (درخت گردو) و امیر جدیدی (قهرمان)

بهترین موسیقی متن: بامداد افشار (پوست)

بهترین فیلمبرداری: مرتضی نجفی (تومان)

 بهترین تدوین: هایده صفی یاری (قهرمان)

نشان عباس کیارستمی: پوست (برادران ارک)

بهترین دستاورد فردی ویژه: علی سرتیپی

بهترین دستاورد فنی و هنری: ارشا اقدسی

بهترین ترانه: علیرضا قربانی به‌خاطر سریال هم‌گناه

بخش تلویزیون

بهترین سریال: زخم کاری

بهترین کارگردان تلویزیونی: شهرام شاه حسینی (می‌خواهم زنده بمانم)

بهترین فیلم‌نامه تلویزیونی: زخم کاری

بهترین بازیگر مرد کمدی: پژمان جمشیدی (زیرخاکی ۱ و ۲)

بهترین بازیگر زن کمدی: ژاله صامتی (زیرخاکی ۱ و ۲)

بهترین بازیگر مرد درام: امیر آقایی (آقازاده)

بهترین بازیگر زن درام: رعنا آزادی‌ور (زخم کاری)

بهترین مستند: خط باریک قرمز به کارگردانی فرزاد خوش دست

بهترین چهره تلویزیونی: سروش صحت (کتاب باز)

جایزه ویژه هیات داوران: جواد عزتی برای زخم کاری و شنای پروانه

تندیس حافظ

شکست هفته؛ اصغر فرهادی

درحالی که تصور بر این بود که فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی با هیاهوی بسیار و تعریف و تمجید برخی از کارشناسان که این فیلم بهترین ساخته اصغر فرهادی است در اوج فروش گیشه باشد اما فروش هفتگی فیلم های درحال اکران نشان از این دارد که مردم برای دیدن آثار تلخ و سیاه تمایلی ندارند و ترجیح می دهند در سالن های سینما مخاطب آثار کمدی و مفرح باشند تا لحظاتی را که در کنار خانواده هستند به نیکی سپری کنند.

جالب است بدانید فروش گیشه‌ها در هفته ای که در آن هستیم نشان از این دارد که سعید سهیلی با فصل سوم گشت ارشاد مسیر گیشه را پیدا کرده است چراکه آمار ها می گوید؛

فیلم سینمایی «گشت ارشاد 3» در سه روز ابتدایی هفته با فروش 3021000000 کماکان دینامیتی‌ها در اوج هستند و به‌رغم گذشت زمان مخاطبان سالن های سینمایی به این فیلم روی خوش نشان می دهند؛

فیلم سینمایی «دینامیت» با 1564000000در صدر فروش هستند و فیلم سینمایی «قهرمان» 1225000000 تومان را به خود اختصاص داده است تا به این نتیجه برسیم که سینماداران حق دارند که معتقد باشند گیشه با آثار کمدی رونق می گیرد «هرچند در این باره استثنا هایی هم وجود داشته است » و البته در این مسیر فیلم سینمایی تحسین شده «منصور» با 483000000، فیلم سینمایی «درخت گردو» 123000000 و فیلم سینمایی «حکم تجدید نظر» 78000000 فروش گیشه را به خود اختصاص داده اند.

شیب نزولی فروش فیلم اصغر فرهادی در گیشه نشان از این دارد که برای این فیلم ساز صاحبنام ایرانی که این روز ها دغدغه جشنواره‌های جهانی را دارد بیش از آنکه مخاطب و سلیقه تماشاگر داخلی مدنظر باشد موفقیت و تحسین در جشنواره ها و مجامع هنری و غیر هنری خارج از مرز ها دغدغه است.

قابل ذکر است «قهرمان» در روز های ابتدایی فروش رکورد ها را جا به جا می کرد اما در ادامه نام و جایگاه فرهادی نتوانست حامی فیلمش باشد و روند نزولی «قهرمان» این روز ها در گیشه محسوس است. باید دید آیا در روز های پیش رو که آثار کمدی درحال اکران از تب و تاب می افتند آیا باز «قهرمان» به جایگاه بالاتری دست پیدا می کند یا اینکه خیر و باید به این نتیجه برسیم که «قهرمان» بر خلاف عقیده بسیاری از طرفداران فرهادی حداقل از نظر مخاطب عام بهترین فیلم کارگردان «شهر زیبا»، «درباره الی»، «چهارشنبه سوری»، «فروشنده» و.... نیست.

قهرمان

بی معرفت هفته؛ محمدحسین میثاقی

بعد از نزدیک به دو سال بالاخره هواداران فوتبال به استادیوم رفتند تا در نزدیک ترین فاصله بازی تیم محبوبشان را تماشا کنند اما برنامه فوتبال برتر در اقدامی عجیب با پخش آیتمی جنجالی که اتفاقا فضای مجازی هم به آن دامن زد اقدام به نمایش تصاویری از نوجوانان و جوانانی که در استادیوم در حال استعمال دخانیات هستند کرد.

اتفاقی که با واکنش بسیاری از کارشناسان رسانه همراه شد و شنیده می شود برخی از این افراد با وایرال شدن این تصاویر در شبکه های اجتماعی دچار چالش هایی خواهند شد.

اگر با نگاه فرهنگی گروه برنامه ساز فوتبال برتر به دنبال یک نقد و آسیب شناسی بود می توانست با پوشاندن صورت این افراد یا بستن قاب های تصاویر به هدفی منطقی تر دست پیدا کند.

محمد حسین میثاقی

دستمزد های نجومی هفته؛ پدر گواردیلا

سریال جدید سعید نعمت‌الله و شایعاتی که در مورد دستمزد بازیگران این مجموعه در فضای پیچید هم یکی از اتفاقات پر سر و صدای هفته گذشته بود که البته به سرعت تکذیب شد.

دستمزد 5 و نیم میلیاردی مهران مدیری و حضور آرش ای پی در این مجموعه تلویزیونی سه چهار روز در شبکه های اجتماعی دست به دست شد.

سعید نعمت الله

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز