متولیان کشف استعدادهای ورزشی در برنامه «به اضافه ورزش»

۱۴۰۰/۰۹/۱۷ - ۱۱:۳۳:۵۰
کد خبر: ۱۲۷۱۳۴۸
متولیان کشف استعدادهای ورزشی در برنامه «به اضافه ورزش»
برنامه امروز «به اضافه ورزش» رادیو ورزش به موضوع کشف استعدادهای ورزشی و متولیان این حوزه می‌پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ استعدادیابی ورزشی غالباً به شیوه‌ای نامنظم و شخصی انجام می‌شود. همه معمولاً چنان بر روی عملکرد فعلی ورزشکاران جوان و استعدادهای واقعی متمرکز می‌شوند که افراد دارای استعدادهای بالقوه غالباً نادیده گرفته می‌شوند و در سن پایین انتخاب نمی‌شوند.

یک رویکرد جامع که برای همه در نظر گرفته شده باشد، عموماً مسیرهای رشد استعداد را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، به استعدادهای فردی در حال رشد مجال بروز نمی‌دهد و به آسیب‌دیدگی ناشی از استفاده بی‌رویه و بیش از حد، از بین رفتن انگیزه و انصراف از ورزش در سنین پایین می‌انجامد.

استعدادیابی ورزشی به معنای جستجوی ورزشکاران جوان آینده‌داری است که قابلیت تبدیل شدن به ورزشکاران ممتاز را دارند. همچنین از طریق استعدادیابی می‌توان به باشگاه‌ها و فدراسیون‌هایی که بودجه محدودی دارند، این شانس را داد تا انتخاب‌های درستی داشته باشند.

برنامه امروز «به اضافه ورزش» به موضوع شناخت استعدادهای ورزشی و استعداد یابی در ورزش و نهادی که این وظیفه را به عهده دارد، می‌پردازد.

علیرضا احمدپور مسئول استعدادیابی فدراسیون اسکی، دکتر محمد فشی استادیار فیزیولوژی ورزشی از دانشگاه شهید بهشتی، صالح رفیعی دکترای تربیت بدنی و عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم ورزشی از میهمانان امروز هستند.

همچنین برنامه با گزارشی از امید فراغت و هوتن خداپرست همراه است.

به اضافه ورزش، کاری از گروه جامعه رادیو ورزش به تهیه کنندگی عبادالله رضایی، گویندگی سبحان اکرامی و هماهنگی بهنام روان پاک، امروز ۱۷ آذر ماه از ساعت ۱۲ به مدت ۶۰ دقیقه از موج اف ام ردیف ۹۲ مگاهرتز پخش می‌شود.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز